חברת מודו מכפר סבא עובדת בימים אלה על פיתוח הדור הבא של מכשיר הטלפון הסלולרי שלה. הפיתוח צפוי להיות מושלם בעוד כשמונה חודשים. אחד החידושים במכשיר הוא היכולת לתפעל אותו באמצעות צג מגע. בכך מקווה דב מורן, מייסד החברה ומנכ"לה, לתת מענה לביקוש ההולך וגובר למכשירי סלולר מסוג זה. כמעט לכל יצרניות המכשירים הסלולריים יש כיום דגמים שתומכים בצג מגע. ה-iPhone היה זה שפרץ את הדרך, ואחריו פיתחו דגמים חברות נוספות בהן HTC, סמסונג, LG, סוני ונוקיה.
בתוך כך נודע כי מודו השלימה לאחרונה גיוס של 10 מיליון דולר מגוף פיננסי אירופי, ששמו בשלב זה לא ידוע. הגיוס הקודם נערך בינואר, אז קוואלקום השקיעה ככל הנראה כשבעה מיליון דולר במודו. נכון לאותה העת, מודו גייסה 85 מיליון דולר. לא ברור האם הגיוס החדש נכלל בסכום הזה, או למעשה עם הגיוס החדש - היקף ההון שמודו הצליחה לגייס הוא 95 מיליון דולר. החברה בחרה שלא להגיב.
בנוסף נחשפים ב-TheMarker שמות של משקיעים נוספים. בעבר פורסמו שמותיהן של קרנות ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס וג'מיני, שהשקיעו כ-10 מיליון דולר במודו. וכן של החברות סנדיסק וגריילוק שהשקיעו בעבר בחברה. כעת נחשף שהאחים עופר השקיעו כ-20 מיליון דולר במודו. שם חדש נוסף הוא סופטבנק. אל המשקיעים האלה נוספים משקיע פרטי, חבר קרוב של מודן, שלא נחשף, מורן עצמו, קוואלקום והגוף הפיננסי האירופי.
מודו הוא מכשיר סלולרי זעיר ומודולרי שניתן לשנותו בקלות בהתאם לצרכים ולשלב אותו במכשירים אלקטרוניים אחרים. הוא נחשב לטלפון הסלולרי הקל בעולם, ששוקל 40.1 גרם. בקרוב אמורה מודו להשיק את המכשיר שלה בישראל ובעולם. בישראל הוא צפוי להיות מושק בסלקום, ככל הנראה בעוד כחודש. המכשיר יושק יחד עם שלושה ג'אקטים (אביזרים נלווים). בנוסף הוא צפוי להיות מושק ברוסיה על-ידי ווימפלקום. בפברואר דיווחה החברה כי חתמה על הסכם הפצה בגובה 38.5 מיליון דולר עם חברת Lynk, כדי שתפיץ את המכשיר בפיליפינים ובמדינות נוספות במזרח אסיה. מודו חתמה על הסכם עם חברת התקשורת הסלולרית Telefonica לפיילוט למכשיר במקסיקו, ארגנטינה וצ'ילה.
מודו עברה בחודשים האחרונים תקופה לא קלה. שכרם של בכירים קוצץ. צחי וייספלד, סמנכ"ל השיווק, הודיע על עזיבתו. בנוסף, פיטרה החברה 88 עובדים בשני סבבים.