X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כולם מדברים רק עליהם עד הגמר, אבל אז הם נשכחים האלבומים נכשלים, הפרסום דועך למה אחרי נינט, "כוכב נולד" לא הצליחה לייצר אף כוכב אמיתי?
▪  ▪  ▪
חד-פעמית. נינט [צילום: יח"צ]

חכו שניה. רגע לפני שאתם מתמכרים לעונה השביעית של "כוכב נולד", דקה לפני שאתם מבטלים את התוכניות שלכם וצוללים בחדווה לריאליטי המוזיקלי של "קשת", שנייה לפני שאתם שוברים עוד תוכנית חיסכון על סמסים שיביאו את המתמודד האהוב עליכם לגמר - זה הזמן לשאול את השאלה החשובה באמת: איך זה, שמכל העונות של כוכב נולד לאורך השנים יצאו כל-כך מעט כוכבים?
מ-2003 אנחנו מסמסים. סימסנו לנינט, סימסנו להראל סקעת (ובסוף הראל מויאל ניצח), סימסנו לסעדו, סימסנו לג'קו וגם על בועז מעודה וישראל בר-און לא התקמצנו. סימסנו כמו משוגעים, כי האמנו בכוכבים שלנו. כי אהבנו אותם. כי רצינו שהם יזכו. אלא שאחרי שהעשן התפוגג, אחרי השערים בעיתוני הבידור ותמונות הפפראצי במדורי הרכילות, נותרנו לבד בחושך. בשקט. מרבית הכוכבים שיצאו מכוכב נולד נעלמו כלא היו - גם אלו שהוציאו אלבום, לא הצליחו להותיר חותם על המוזיקה הישראלית או על התרבות שלה. מאף אחד מהם לא יצאה הבשורה המוזיקלית הבאה. לעזאזל, אפילו סתם אלבום כייפי לא יצא לנו מזה.
ואל תקפצו עם נינט. נינה היא תופעה חד-פעמית, כוכבת אמיתית שנמצאת כל-כך הרבה רמות מעל השאר, שקשה להאמין שמדובר בתוצרים של אותה תוכנית. מאז נינט, ובעצם, מאז התוכנית הראשונה שגילתה לנו גם את שירי מימון ואת שי גבסו, אף כוכב לא נולד בכוכב נולד.
רק לאחרונה התבשרנו כי ישראל בר-און, הזוכה בעונה השישית, וליבי רן, שהגיע למקום השני באותה עונה, משיקים אלבומים חדשים. ובכן, כל הכבוד להם, אבל הם מעט מדי ומאוחר מדי - אף אחד לא ישב בנשימה עצורה וחיכה שמישהו מהם ישחרר את הסינגל הראשון לרדיו, אף אחד לא חיכה לבשורה שלהם, פשוט כי אין להם בשורה. הרשו לי להמר שגם האלבומים האלו, כמו מרבית האלבומים שהוציאו כוכבי "כוכב נולד", לא יהפכו ללהיט.
בגרסה האמריקנית, רק למקרה שתהיתם, המצב שונה בתכלית. אמריקן איידול ממשיכה לספק את הכוכב השנתי שלה ואמריקה ממשיכה לקנות את האלבומים שלו ללא הבדל דת, גזע ומין. קלי קלקרסון וקארי אנדרווד, רובן סטאדרד וג'ורדין ספארקס - כולם חיים ובועטים, מקליטים ומופיעים, ומראים את המשמעות האמריקנית למילה "איידול".
אולי האשמה מוטלת על יוצרי התוכנית, שלא מצליחים למצוא כשרונות גדולים מספיק ולא משכילים למצות בזמן את הפוטנציאל של הזוכים ולהפוך אותם מאנשים מוּכרים שיודעים לשיר, לכוכבים של ממש. אולי "טדי הפקות" צריכה לחשוב מחדש על הדרך שבה היא ממיינת את המתמודדים, על הדרך בה היא מעבירה אותם בסרט הנע של המכונה המשומנת שהיא כוכב נולד, על האופן שבו היא מלבישה, ממתגת ומוכרת אותם לציבור.
ואולי אלה אנחנו, שמתעניינים ב"כוכב נולד" רק כל עוד היא משודרת ועוברים לעניין הבא ברגע שהיא יורדת מהאוויר. אנחנו, הקהל שמאוהב כל-כך בתרבות האינסטנט ובו בזמן מנוון על-ידה, נטול כל יכולת לאהוב ולהתעניין במשהו באמת, לאורך זמן. אולי בעודף הריאליטי, הפרומואים, ה"חשיפות" והראיונות העמוקים איבדנו את היכולת להבדיל בין נינט וסקעת לוויקה ודן מנו. אנחנו מתעניינים בכוכבים הנולדים שלנו כל עוד הם מפורסמים והם מפורסמים כל עוד אנחנו מתעניינים בהם - המוזיקה שהם עושים היא אולי רק עוד פריט זניח במעגל הזה.

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אף כוכב לא נולד בכוכב נולד?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כוכבים יש רק בשמים.
גימי  |  24/05/09 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
חלוץ גנק חגג זכייה בגביע הבלגי: "מקווה שיהיו עוד תארים באירופה"
עופר וולפסון
כך אומר מזכיר ארגון מגדלי הירקות ערב החלטת ועדת הכספים בנושא העלאת המע"מ על פירות וירקות    מביע תקווה שהמפלגות לא ייכנעו לפיתויים מן האוצר עבור תמיכתן
תומר לוי
מי הפתיע? מי איכזב? איפה לוי טעה? ומי קיבל 10 מושלם?
מוטי פשכצקי
הקבוצה שלחה ליוונים מכתב התראה לפני נקיטת אמצעים
יפעת גדות
מדענים פיתחו בדיקה לאבחון המחלה שאורכת שלוש דקות בלבד    הבדיקה מסתמכת על קרני אור שעוברות דרך נוזל מבלוטת הערמונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il