המיתון מקשה על הקניונים והרשתות להביא קונים, אך מבצעים אגרסיביים במיוחד מצליחים בכל זאת לייצר מזומנים: מחזור המכירות של קבוצת קניוני עזריאלי במבצע "שוקינג סייל", שנערך בסוף השבוע בקניוני הקבוצה, הסתכם ב-70 מיליון שקלים - כך עולה מנתוני הקבוצה שהגיעו לידי TheMarker. המבצע משך לקניוני עזריאלי 700 אלף מבקרים.
מחזור המכירות במבצע השנה גבוה ב-10% מהמחזור באותו המבצע ב-2008. ואולם בניכוי הרווחים מהקניונים מודיעין וגבעתיים, שלא השתתפו במבצע ב-2008, מדובר במחזור זהה.
"יש מיתון, וקשה הרבה יותר להביא את האנשים אל החנויות. צריך כיום גירוי גדול הרבה יותר, אבל כשיש מבצעים אטרקטיביים אנשים באים", אמר פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי. נדיר הוסיף כי במאי-יוני תרשום הקבוצה גידול של כ-20% בממוצע בפדיונות יחסית לשאר המתחרים. לדבריו, הקבוצה תרשום גידול של כ-5%, בעוד שהקניונים המתחרים צפויים לרשום ירידה של 15%-20%.
עוד נמסר מהקבוצה כי הרשתות המובילות בפדיון היו קסטרו, פוקס ורנואר, וכי גידול המכירות המשמעותי ביותר ביחס ל-2008 שייך לרשת יופ, שהצליחה להגיע במבצע למחצית ממחזורה החודשי. הקניונים המובילים בגידול היו קניון הנגב וקניון ירושלים, בהם הגיעו החנויות שהשתתפו במבצע למחזור גדול עד פי חמישה בהשוואה לימים רגילים בתקופה. נדיר הסביר את הגידול בקניונים אלה בכך שהפריפריה עובדת טוב יותר במבצעים מסוג זה.
לפני המבצע נשמעו טרוניות מצד סוחרים על כך שתנאי ההשתתפות בו הוחמרו. בין השאר, נקבע כי רשתות שירצו להציב דוכן מחוץ לשטח החנות, יתחייבו להעניק מינימום הנחה של 30% על כל הקולקציה בתוך החנויות, ובנוסף לצאת במבצע 1+1 בדוכן שמחוץ לחנות. נדיר אמר אתמול בתגובה: "נכון שהסוחרים בכו בהתחלה, אבל עכשיו הם מרוצים. שם המשחק כיום לרשתות הוא תזרים מזומנים הרבה יותר מרווחיות, וכדי לנצח את המיתון צריך ללכת נגד המגמה".
למרות הנתונים שמסרה הקבוצה, היו כאלה שמסרו כי המבצע שנערך בשנה שעברה היה מוצלח יותר, וכי גם המבצעים שהוצעו במסגרתו היו אפקטיביים יותר. "אנחנו עדים לירידה קלה בפדיון לעומת המבצע של השנה שעברה, וגם לעומת הפדיון שלנו בפעילות 'משהו קטן וטוב' של סלקום במאי", אמר יוסי אביב, מנכ"ל רשת ML.