X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בסרט החדש בכיכובה של סנדרה בולוק - אלת הקומדיות הרומנטיות, חל שיבוש בלתי נסלח ביחסי הכוחות בין גברים לנשים
▪  ▪  ▪
השפעה מאלחשת. בולוק [צילום: עכבר העיר]

כל מיני כאבים מספק הקולנוע. יש כאבים טובים שנכאבים מול סרטים טובים באמת. יש כאבים רעים שנכאבים מול סרטים גרועים באמת (כמו הכאב הפיזי, שמורגש בעיקר בגפיים, מול "לילות אל.איי"). ויש סרטים גרועים באמת שלא מסוגלים להכאיב. להיפך, יש להם השפעה מאלחשת. כמו בהרדמה מקומית, אתה יודע שמשהו לא נעים קורה, ובכל זאת לא לא-נעים לך.
כל זה מביא אותנו אל "ההצעה", סרטה של קיסרית הקומדיות הרומנטיות המאלחשות אן פלטשר ("27 שמלות") ובכיכובה של אלת הקומדיות הרומנטיות המאלחשות סנדרה בולוק. בולוק מגלמת בסרט הזה את מרגרט טייט, עורכת ראשית אימתנית בהוצאת ספרים נחשבת, שעומדת למצוא את עצמה מגורשת מארה"ב למולדתה קנדה אחרי שנים של הצלחה מסחררת. כדי למנוע את הגירוש היא כופה נישואים על עוזרה האומלל אנדרו פקסטון (ריאן ריינדולס). השניים צריכים להוכיח למשרד ההגירה שהם מאוהבים על אמת, והם מנסים לזייף את האמת הזאת בסופשבוע באלסקה, בעיירה יפהפייה בה נולד פקסטון.
למען האמת, לעתים זה כן כואב. כל הנתיבים אליהם מתפתחת עלילת הסרט הם צפויים מראש ובו בזמן מופרכים עד בחילה. במהלך סופשבוע קצר אחד, שבו השניים מבלים בעיקר עם בני המשפחה ומעט מאוד עם עצמם, אמורה השנאה היוקדת ששונא פקסטון את טייט להתפתח לרגש אחר, וצינתה של טייט גם היא מופשרת לאט. הידלקות כזאת היא לא בלתי אפשרית, אבל במקום להפציץ את המסך במבול ארוטי ורגשי (ואולי לפתח את האפשרות שפקסטון אהב את טייט גם כשמאוד שנא אותה), אין שום מאמץ עלילתי שיהפוך את התפנית לאמינה, מורכבת, מצחיקה ועשירה.
ויש עוד כמה נושאים ש"ההצעה" מרפרף על פניהם וממשיך הלאה: טבעו השמרני מדבר על שיבוש בלתי נסלח ביחסי הכוחות בין גברים לנשים. לא רק שהאישה חזקה ומנהלת ומפלצתית (שילוב שהגיע לשיאו ב"שטן לובשת פרדה" וגם אז היה מורכב יותר), אלא שהאישה היא שכופה נישואים על הגבר וגם מזייפת כריעה על ברכיה כדי להציע לו חתונה מזויפת. זה בסדר, להיות שמרני. אבל למה לא ללכת על זה עד הסוף? כלומר, להטעין את המתח שהשיבוש הזה יוצר, להתמקד בו, להסתכל עליו. כך גם אין מתח של ממש בנושאים אחרים שעולים וצצים: אבות מול בנים, כסף מול תרבות, אהבה מול מעשיות.
ובכל זאת, לרוב צופי "ההצעה" לא יכאב כלום. התמהיל המובן מאליו הזה, ממש כמו דיאט קולה או פופקורן, מתקבל באלחוש של חיבה. אולי זאת סנדרה בולוק, אולי זאת הכימיה הלא מאומצת שיש לה עם ריינדולס, אולי זהו חוסר המאמץ באופן כללי. אולי כי זה צ'יק פליק וכותבת שורות אלה היא נקבה. אולי זה החום בחוץ. רק אללה יודע, וגם הוא נרדם עם חיוך על השפתיים.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר נציגות העובדים: "לכנות את הטייסים גנבים זו חציית קו אדום"    הסמנכ"ל, ליאור יבור, האשים כי חלק מהטייסים מאריכים את נסיעת הקרקע לפני ההמראה, כדי להגדיל משכורתם
יפעת גדות
בכל שנה נשיכות מכלבים וחתולים אחראיות לכ-1% מהביקורים בחדרי המיון בארצות הברית ובאירופה    בנים בגילאים 9-5 נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לנשיכות כלבים, בגלל גובהם    ילדים בדרך כלל ננשכים בפניהם, בצווארם או בראשם
אלעזר לוין
יציעו 150 מיליון שקל ויותר    "נגבר על קבוצות הרכישה ונבנה 300 דירות יוקרה, שיהיו מגדל המגורים הירוק הראשון של ישראל"    מגעים עם שותפים    החברה במגעים לרכישת מגרשים בדרום העיר    "ת"א תהיה מוקד הפעילות, ונמשיך לבנות בערים אחרות"    הסתיימה הפעילות בחו"ל
עופר וולפסון
יוכל להיעדר בשל מחלה ממארת של בן-זוג ל-60 יום, במקום ל-6 כיום    הועלה גם מס' ימי ההיעדרות המותרת בשל מחלת ילד
גלית יצחק
כך מפרסמת הלמ"ס    במהלך חודש מאי נפגעו 2,261 בני אדם ו-29 נהרגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il