X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"צמיחה שלילית של 3% בשנת 2009 אבל עם הרבה סימנים טובים; הסימנים הרעים - בעיקר מאירופה"
▪  ▪  ▪
אבי ג'וזף כהן

"אני והצוות של גולדמן זקס חושבים כי בשורה תחתונה - הגרוע ביותר מאחרינו. זה לא אומר שהמיתון נגמר, אבל אנחנו חושבים שהשנה תירשם בארה"ב צמיחה שלילית של 3%, וכי בסוף השנה הצמיחה תתחדש", כך אמרה (יום ה', 25.6.09) אבי ג'וזף כהן, הכלכלנית הבכירה של בית ההשקעות גולדמן זקס, בפאנל הפתיחה של כינוס TheMarker במלון הפלאזה שבניו-יורק, בהשתתפות כ-800 אנשי עסקים בכירים מארה"ב ומישראל.
עם זאת, כהן מעריכה כי ההתאוששות "לא תהיה בכל מקום ובאותה עוצמה - אבל תהיה צמיחה. לגולדמן זקס יש את אחת התחזיות הכי נמוכות מבין בתי ההשקעות, ואנחנו חוזים צמיחה של 1% ברבעונים הקרובים - אז אנחנו בפירוש לא אופטימיים גדולים.
"לעומת זאת, אנחנו רואים גושים נוספים - כגון אירופה - שיותר מדאיגים אותנו: ארה"ב מייצאת הרבה מאוד, והרבה מאוד לאירופה - ואירופה לא בתהליך של קניית מוצרים ושירותים. אנחנו לא רואים שם שיפור כמו בארה"ב. יש סימנים טובים: אם בוחנים את התנודתית שהייתה - 80%-90%, עכשיו היא ירדה ל-30%, שזה עדיין גבוה, אבל שליש ממה שהיה קודם. סימן טוב נוסף הם השווקים להנפקות שנפתחו שוב. היו הנפקות חדשות ללא ערבות ממשלתית שהסתכמו במיליארדים. גם העליות בשוק המניות הן סימן טוב, ויש גם סימנים הלוואות של בנקים מתחדשים".
"מה שמדאיג אותי", אמרה ג'וזף כהן, "הוא דווקא הזמן - אני לא בטוחה שיש לנו זמן... אנחנו בגולדמן מאמינים שהתאוששות תהיה מאוד מתונה. אנחנו חושבים שהצרכנים יגיבו לאט. אני חושבת שזה מאוד קל לזעוק 'למה לא עושים משהו, למה לא עושים יותר', אבל אני חושבת שנגלה בעתיד שהאנשים של ממשל בוש והאנשים של הממשל הנוכחי עשו עבודה די טובה. יש הסכמה שתסריט הבלהות החמור באמת לא התרחש בזכות הפעולות של הרשויות.
"יש כל כך הרבה דברים שקורים, כבר חודשים רבים. עברנו עשור שבו נושאים חשובים לא טופלו, לכן הממשל הזה צריך להתייחס גם למשבר וגם לדברים שהוזנחו בתקופה שלפניו. אתן שתי דוגמאות: ההוצאות על ביטוח והיעדר תוכנית ביטוח ציבורי - אלו הן בעיות חמורות. ההתחייבויות של המדינה לציבור הם פי 5-4 יותר מכל הביטוח הלאומי. הדבר השני שצריך להתייחס הוא הצורך להגיע לעצמאות ביצירת אנרגיה, והעובדה שהממשל מצהיר שארה"ב תחזור להיות מובילה בתחום האנרגיה - היא סימן טוב.
"התוכנית החדשה של אובמה בתחום האנרגיה, שעוד לא יצאה לפעול - כוללת השקעה די מרשימה. המידע על מלאים בכלכלה מאוד מבלבל, אבל בהרבה ענפים אנחנו מקבלים דיווח על ירידה חדה במלאים - וזה סימן לצורך שייווצר להגביר את הייצור.
"האומה האמריקנית צריכה להבין שרמת החיים של האזרחים החלה לרדת כבר לפני 10 שנים - זו לא תופעה של החודשים האחרונים. ראינו ירידה בהשתתפות בלימודים גבוהים. ראינו שהצמיחה נעצרה. ההכנסות של המשפחות חדלו לעלות. כדי להשלים את הפער בין העצירה בגידול בהכנסה לבין הצרכים - אנשים החלו ללוות. אנחנו חושבים שהיי-טק, גרין-טק, לואו-טק הם המקומות שבהם לארה"ב יש עדיין ייתרון ושם היא צריכה להתמקד, וזה דורש השקעה גדולה בחינוך. 55% מתארי הדוקטורט שניתנים בארה"ב ניתנים לחוקרים שאינם אזרחים אמריקנים", סיכמה הכלכלנית הבכירה של בית ההשקעות גולדמן זקס, את דברי הפתיחה של הפאנל הראשון בכינוס.
"אני לא מרגיש שכל הדברים כבר נפתרו. יש תחושה של ניצנים ירוקים, אבל אני ארגיש יותר נוח לתת תחזיות כלכליות בעוד חצי שנה" - כך אמר דיוויד מאלפאס, מנהל של חברת אנסימה גלובל. אנחנו כנראה הולכים לצמיחה נמוכה מבסיס נמוך, כ-2%. וזה לא מצב טוב. אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות. מדברים על ה"נורמלי החדש" - התאוששות מאוד איטית, ממקום מאוד נמוך.
"לדעתי, הסחורות עלו יותר מדי, מתוך ציפייה מוגזמת לאינפלציה. אני חושב שגם הדולר יתחזק בקיץ - אבל בטווח הארוך הוא ירד, כי אי-אפשר לטעון שמנהלים את העולם עם מטבע שכולם מצפים שהוא יירד. זו בעיה קשה של הממשל, ולא ברור איך יטפל בזה.
"גם אני מאוד מודאג מהמצב של אירופה המערבית וגם המזרחית. אם יהיה סיבוב נוסף של ירידה בשוק המניות האמריקני, אפילו משהו זמני, זה יצור המון לחץ על השווקים באירופה".
"פנסילבניה היא בערך במצב ממוצע בצרות שלה ביחס לשאר המדינות בארה"ב, בשונה מקליפורניה ומניו-יורק", אמר רוברט מקורד, החשב של מדינת פנסילביה. "הרקע שלי: עבדתי בפוליטיקה, למדתי כלכלה, הלכתי להרווארד, הפכתי לאיש הון סיכון, ואז הייתי איש העסקים היחידי שרצה לעבור בסקטור הציבורי.
"אני עוסק רק בהשקעה, יש לי בערך 10 מיליארד דולר, ואני חושב שהשוק מציע היום כמה הזדמנויות טובות. אני חושב שקרנות גידור חוזרות, אני חשוב שיש להם מוצרים טובים. אני מאוד מתרגש מההשקעה שלי. אבל כמו רבים אחרים אני חושב שההתאוששות מאוד עדינה וחלשה. אני לא חזאי אבל אני מדבר עם הרבה אנשים, וכמעט כולם חושבים שתהיה התאוששות חלשה. אני באובססיה משמירה על כספי הפנסיה של הציבור, ואני מתרשם מהטיעון של פרופ' ג'רמי סיגל לפיו יש להשקיע במניות של מדינות שצומחות מהר - ישראל היא אחת מהם, ולכן אנחנו מסתכלים על מקומות כאלה".
"לבנקים עכשיו אין מוצרים למכור. אני לא רואה חזרה מהירה לימים היפים של האיגו"ח", אמר טוני גליקמן, מנהל תחום הסיכונים בחברת גלוב-אופ. "הבנקים למדו שהם כבר לא יכולים לברוח לחלוטין מהמוצרים שהם מוכרים - וזה מדאיג אותי מאוד, כי אנחנו עדיין כלכלה של צריכה וכלכלה של נדל"ן. אני קורא הרבה מאוד מחקרים כלכליים. לפני המשבר רק מעטים דיברו על הבעיות, רוביני היה אחד מהם, אבל אני לא חושב שהעלייה במחירי הבתים הייתה הבעיה המרכזית, כך שהתאוששות של המחירים בנדל"ן לא מבטיחה חזרה לצמיחה מהירה. אני לא רואה איך זה מייצר התאוששות לטווח ארוך. לעומת זאת רואים בכל זאת התחלה של הון פרטי שמתחיל להעז ולבצע השקעות".
בניו-יורק מתקיימת ועידת הפסגה העסקית האמריקנית-ישראלית השנתית השנייה של TheMarker. השנה, הוועידה מתקיימת בבניין הספרייה הציבורית של ניו-יורק - אחד המבנים המרהיבים והאהובים בעיר.
לאתר הוועידה

תאריך:  28/06/2009   |   עודכן:  28/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבי ג'וזף כהן: הרע מאחורינו; ההתאוששות תהיה חלשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה בקשת הזמר לדחות תשלום למעבד השיר דיווה שזכה באירוויזיון    השופט: ההליכים נמשכים כבר חמש שנים
מוטי פשכצקי
חבר הנהלת הפועל פ"ת באימון פתיחת העונה בו נכחו גם כ-50 אוהדים
עידן יוסף
יכהן בתפקיד 5 שנים לפחות
מערכת אתר ספורט 5
שרון דרוקר לרדיו ת"א: "יהיה קשה לעמרי לשבת על הספסל ב-NBA"
עידן יוסף
ראש הממשלה לשרים: "לא הבנתי מדוע הגדרה עצמית של הפלשתינים מחייבת שיהיו להם רקטות או טילי קסאם לירי על ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il