X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העסקה המוצעת לפשרה: מאות מיליוני שקלים לרשויות המקומיות בתמורה לתמיכת המפלגה בהטלת המס
▪  ▪  ▪
מאיים הרב עובדיה יוסף [צילום: פלאש 90]

ראש מועצת חכמי שס, הרב עובדיה יוסף, הודיע בימים האחרונים על התנגדותו הנחרצת להטלת מע"מ על פירות וירקות - ואף הבהיר כי אם משרד האוצר יתעקש להטיל את המס, תפרוש ש"ס מהקואליציה.
עם זאת, בקואליציה מעריכים כי לאחר שלושה חודשים בלבד של פעילות הממשלה הנוכחית, ש"ס לא תפרוש מהקואליציה - וכי האיום של הרב יוסף נועד בעיקרו ללחוץ על הממשלה להעניק הטבה אחרת לשכבות החלשות, במקום הטלת המע"מ.
שס מובילה בכנסת את החזית נגד הטלת המע"מ על פירות וירקות. בדיון שנערך אתמול בוועדת הכספים על הטלת המע"מ, הודיע נציג שס ח"כ יצחק וקנין: "אצביע בדמי ובגופי נגד המס, ואותי לא יוציא מוועדת הכספים".
במשרד האוצר ובקואליציה פועלים לגיוס תמיכת שס בהטלת מע"מ על פירות וירקות, חרף איומו של הרב יוסף. כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, בכירים בקואליציה פועלים לשכנע את שס לתמוך בהטלת המע"מ בתמורה להקצאת מאות מיליוני שקלים לרשויות מקומיות חלשות, וכן הקצאת 300 מיליון שקל כפיצוי לחלשים שייפגעו מהטלת המע"מ.
"שר הפנים אלי ישי ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, שניהם מש"ס, צריכים להבין שאם לא יוטל המע"מ לא יהיה כסף לרשויות ולשיכון, וכן לצרכים חברתיים אחרים", אמרו אתמול בכירים בקואליציה. בתחילת השבוע הבא ינסה שר האוצר יובל שטייניץ לגייס את תמיכת שס בהטלת המע"מ, לקראת ההצבעות בוועדת הכספים שייערכו ביום רביעי הבא.
בוועדת הכספים שוררת התנגדות גורפת להטלת המס, ומציעים במקום זאת לבטל את השלב הבא בהפחתת המסים שנועד להתבצע ב-2010. הצעה ברוח זו הועלתה על-ידי יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וחברי כנסת נוספים בהם מירי רגב (הליכוד), חיים אורון (מרצ) ושלי יחימוביץ (העבודה).
גפני אמר אתמול כי "אם נאשר את הגזירות, כיצד נוכל להסתכל לציבור בעיניים? במקום להטיל מע"מ אפשר לדחות את השלב הבא בהפחתת המסים". גפני הודיע שהוא מקיים מו"מ עם משרד האוצר, במהלכו יתבקש האוצר לוותר על חלק מהצעותיו בתמורה לתמיכת חברי הכנסת בהצעות אחרות. "מה שנכנס לוועדה לא יוצא ממנה באותה צורה שנכנס, כי בחוק ההסדרים יש דברים שאינם מתקבלים על הדעת", אמר גפני.
ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הודיע כי אם תוקפא הפחתת המסים המתוכננת במקביל לביטול הטלת מע"מ על פירות וירקות, ידאג שמפלגתו לא תתנגד לתקציב. ח"כ שי חרמש (קדימה), המשמש יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, הודיע כי "אין ולא יהיה מע"מ על פירות וירקות". לדבריו, הלובי החקלאי בכנסת, שהתכנס שלשום, קיבל הבטחה מנציגי העבודה וש"ס בשדולה כי מפלגותיהם לא יתמכו בהטלת המע"מ על פירות וירקות.
במקביל מאיימת סיעת ישראל ביתנו להצביע נגד תקציב המדינה, במידה שהאוצר ידבק בהחלטת הממשלה להטיל מע"מ על שירותי תיירות. בכנסת מעריכים שמשרד האוצר יסכים לסגת מהחלטת הממשלה להטיל מע"מ על שירותי תיירות.

אושרה העלאת המס על סיגריות

בתוך כך, ועדת הכספים אישרה אתמול בדיעבד את העלאת המס על הסיגריות, שנכנסה לתוקפה לפני חודשיים והייתה טעונה את אישור הוועדה. הוועדה שינתה את הרכב המס החדש, אך שיעורו הסופי נשאר זהה ולא ישפיע על המחיר לצרכן.
כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker, המס הקצוב על סיגריות (עבור כל חפיסה) עלה מ-99 אגורות ל-1.17 שקלים, ואילו המס היחסי (שנקבע ביחס למחיר החפיסה) יועלה מ-62% ל-63.5%. לפני חודשיים, בעת פרסום הצו להעלאת מחירי הסיגריות, ביקש שר האוצר יובל שטייניץ להעלות את המס הקצוב מ-99 אגורות ל-1.25 שקלים, ואת המס היחסי מ-62% ל-63%.
אישור ההצעה החדשה הוא ניצחון ליצרנית הסיגריות דובק, שלחצה על חברי הכנסת באמצעות חברת הלובינג עליזה גורן ותומר עמיר, לשינוי תמהיל החוק - בטענה כי יש להגן על מקומות העבודה של עובדי המפעל בישראל. חברת פיליפ מוריס, שתמכה בהצעה של שטייניץ, נעזרה במשרד הלובינג פוליסי.

תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפרוש מהממשלה אם יוטל מע"מ על פירות וירקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בשליש הראשון של השנה ירד יצוא המזון בכ-20% לעומת אשתקד    הסתכם בכרבע מיליארד דולר    צניחה ביצוא לאיחוד האירופאי    גידול ביצוא לסין    גם היבוא לארץ ירד בכ-8%
איציק וולף
נציגי אירן אמרו כי פרס אינו איש דת אלא איש של אלימות    הרב מצגר הציג תמונת החייל גלעד שליט וקרא לאפשר ביקורים
יפעת גדות
רוסיה מנסה להלחם בתופעת האלכוהול מחשש להתמעטות האוכלוסיה הרוסית    מחלות הקשורות לאלכוהול אחראיות לכמחצית ממקרי המוות ברוסיה אצל אנשים בגילאים 15 עד 54
מחלקה ראשונה
הלחם והמלח מתייקרים    גם המים מתייקרים משמעותית החל מהיום    מחיר הדלק עולה ל-21 אג' לליטר
מחלקה ראשונה
בעוד שבועיים ייפגש מיטשל עם נתניהו במטרה לסכם סופית את ההבנות בין הצדדים בנוגע לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il