X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפועלים שמרה על יציבות מכתשים אגן עלתה ב-2%; טבע ירדה ב-0.8%
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לאחר שלושה ימים של עליות, שהקפיצו את הבורסה בכמעט 5%, שמרה היום הבורסה על יציבות יחסית כאשר המדדים המובילים נעו בין עליות קלות לירידות קלות. הדשדוש בבורסה בא לצד מגמה דומה שנרשמה באירופה היום, ולמרות הזינוקים החדים בארה"ב אמש.
מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ל-874 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-2.7%, מדד ת"א 100 טיפס בשיעור דומה לרמה של 811 נקודות ובסיכום שבועי ב-3.2%, ומדד התל-טק עלה ב-0.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.
הדרמה הגדולה אתמול בערב שייכת למדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שהצליח להפתיע אתמול בעלייה של 0.9%. הערכות הכלכלנים היו לעלייה של עד 0.4%. מי שסבל מהמדד המפתיע בתחילת היום הן איגרות החוב השקליות, שאיבדו בתחילת היום 1%, אך בסוף היום איבדו בסך-הכל עד 0.3%. מי שנהנה מעליות היום הם מדדי התל בונד שעלו עד 0.6% ורשמו גם היום רמות שיא.
רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון העריך היום שהעלייה המפתיעה במדד יוני לא משנה את ההערכה כי סביבת האינפלציה תהיה מתונה בשנה הקרובה והריבית תשיאר יציבה עד למחצית 2010. "גם במידה והבנק יחליט לעבור למדיניות מרסנת מוקדם יותר, הוא יפעל תחילה באמצעות הפסקת ההתערבות בשוק המט"ח והאג"ח ורק לאחר מכן יפעיל את כלי הריבית" הוא מציין .
נתוני האבטלה של המשק ממשיכים להיות גרועים. שיעור האבטלה בחודש מאי עלה ל-8.4% לעומת 7.8% בחודש אפריל. הלמ"ס תיקנה היום את התוצר לרבעון הראשון של השנה שהתכווץ ב-3.7% לעומת אומדן קודם של 3.9%.
בסך-הכל שוק המניות די תקוע בחודש וחצי האחרונים, כאשר מדד ת"א 25 נמצא ברמה של 820-900 נקודות. ההערכות הן כי הדשדוש הזה יימשך עוד בחודשי הקיץ כאשר חופשת הפעילים תלך ותגבר. בארה"ב הולך וגובר זרם הדוחות הכספיים שייקבעו את טון המסחר בתקופה הקרובה. היום דיווח גם ג'יי.פי מורגן רווח אדיר של 2.7 מיליארד דולר.
גם מדד מניות הבנקים הצליח לטפס בימים האחרונים בשיעור של כמעט 6%, והיום טיפס בעוד 0.8%. מניית בנק הפועלים (0.0% , 25.0) רכזה מחזור ער היום אך בסופו של דבר שמרה כמעט על מחירה. מניית בנק לאומי (0.0% , 25.0) עלתה ב-1%.
כיל (0.0% , 25.0) פתחה את היום בירידות של עד 2.5%, אך בהמשך מחקה את העליות ועלתה בסיום ב-1%. העלייה באה לצד עסקה גדולה מתוכננת בענף הדשנים. חברת ואלה (Vale) מתכננת לרכוש את חברת הדשנים מוזאיק לפי שווי של 25 מיליארד דולר - 25% מעל מחירה של המניה בשוק, כך דיווח עיתון ברזילאי. בסיכום שבועי ירדה המניה ב-1.8% לאחר שצנחה ביום ראשון כ-9%.
מכתשים אגן (2.02% , 1821.0) השיקה בתחילת השבוע את חברת ההפצה שהקימה בהודו ומגייסת מאות עובדים שם. בכך מנסה החברה לנגוס נתח באחד השווקים האגרוכימיים מהירי הצמיחה בעולם. המניה נהנתה מעלייה של 2%.
טבע (0.0% , 25.0) נסחרה במרבית היום בירידות קלות בעקבות הפער עימו פתחה ובסיום ירדה ב-0.8%.
מבין המניות קטנות בלטה כן פייט בירידה של 10% על-רקע כוונתה להשלים גיוס במניות לציבור בהיקף של 7 מיליון שקל במחיר של 80 אגורות למניה.

תאריך:  16/07/2009   |   עודכן:  16/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית משפט קבע כי מעון חוסים יוקם בשכונת יוקרה בכפר סבא למרות התנגדות בעלי נכסים    השופט: המחוקק גילה "אדישות" לירידת ערך נכסים והעדיף שילוב חוסים ו"רגילים"
עופר וולפסון
עו"ד רונן גפני הזמין 7 כרטיסי אשראי מחברת ויזה כ.א.ל ו"חגג" בהוצאת מאות אלפי שקלים    סירב לפרוע חובו בנימוק שכ.א.ל "שידלה ופיתתה" אותו ליטול הלוואות ללא בטחונות    ביהמ"ש פסק כי ישלם לכ.א.ל את מלוא סכום התביעה וכן הוצאות משפט
עופר וולפסון
מאות ניצולי שואה ומשפחות קורבנות הפגינו היום נגד בנק לאומי, בעת התכנסותה של האסיפה השנתית הכללית שלו, בדרישה כי יחזיר את כספם של אלפי נספי שואה המוחזקים לטענתם בידו, בסכום של כ-300 מיליון ש"ח    [ניצולי שואה מפגינים מול הכניסה להנהלת הבנק / צילום: יצחק אלהרר]
איציק וולף
שלושה רוכבי אופנוע נהרגו ורוכב נוסף נפצע קשה    שני צעירים נמחצו למוות על-ידי משאית והולך רגל נדרס על המדרכה
גלית יצחק
כך מדווח משרד הבריאות    גבר בן 47 חלה ביוני בדלקת מוח חדה קלה והחלים    קשישה בת 85 חלתה בתחילת יולי בדלקת מוח חדה ונמצאת בתהליך החלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il