X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-50 מתנדבים התנדבו אשתקד בפעילויות שונות ומגוונות של מרכז וראייטי ירושלים רכזת המתנדבים מספרת על השקת פרויקט מיוחד לאפיון קליטה ושימור המתנדבים: "מתנדב מאוכזב הוא בראש ובראשונה כישלון לארגון. מתנדב פעיל ותורם, מוסיף למסגרת מעל ומעבר לפעילות הנקודתית עצמה"
▪  ▪  ▪
ענת אשרי, רכזת מתנדבי וראייטי ירושלים [צילום: מנחם רבוי]

כחמישים מתנדבים השתלבו בשנה האחרונה בפעילויות שונות של מרכז וראייטי ירושלים, המאגד תחת קורת גג אחת מסגרות טיפוליות ותמיכתיות בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים מכל מגזרי החברה הישראלית: דתיים, חילוניים, ערבים ויהודים.
ענת אשרי, מתנדבת בעצמה, קיבלה על עצמה את תפקיד רכזת המתנדבים של מרכז וראייטי ירושלים. "מהמקום שממנו הגעתי - המשחקייה - ראיתי את הצורך של וראייטי במתנדבים", היא מספרת, והחלטתי "להרים את הכפפה" ולנסות לארגן את כל נושא גיוס ושימור המתנדבים. התחלתי לרכז בוראייטי את גיוס המתנדבים שרוצים, מתאימים ויכולים לתרום מזמנם ומכישרונם למען הארגון והילדים".
לאחר מספר חודשים של פעילות בקליטת מתנדבים ושיבוצם במסגרות הפעילויות השונות - במשחקייה, בגני הילדים, במועדוניות ובקייטנה, וכן לאור הניסיון שנצבר בהפעלת קבוצת מתנדבים מחו"ל, הוחלט במרכז וראייטי ירושלים על השקת פרויקט מיוחד לאפיון קליטה ושימור המתנדבים.
"לא מספיק לפרסם כי דרושים מתנדבים, לא מספיק להזמין אותם להגיע ולשלוח אותם להשתלב באחת הפעילויות", אומרת ענת. "חשוב להתאים את מסגרת הפעילות ליכולתו של המתנדב ולשבצו בתפקיד הולם שיאפשר לו לתרום באופן ממשי. חשוב לאפיין מראש את התחומים בהם נזקק הארגון לסיוע מתנדבים, תחומי פעולתם, זכויותיהם וחובותיהם, שילובם המלא בפעילות הצוות המקצועי והמנהלי של הארגון, ופיתוח יכולות לשימור רצונם להמשיך ולתרום במסגרת התנדבותית לארגון. בעזרת יועץ ארגוני, המתמחה בקליטה ושימור מתנדבים בעמותות, אנו מאפיינים עכשיו את המרכיבים השונים שיש להקפיד על קיומם בתהליך גיוס מתנדבים, שיבוצם, הפעלתם ושימורים. לצורך זה נערכים תיאומים מפורטים עם כל אחד ממנהלי תחומי הפעילות בוראייטי".
"מתנדב מאוכזב", מוסיפה ענת, "הוא בראש ובראשונה כישלון לארגון. מתנדב פעיל ותורם, מוסיף למסגרת מעל ומעבר לפעילות הנקודתית עצמה". היא מציינת כי "שלב חשוב בפעילות גיוס המתנדבים הוא תיאום צפיות, של המתנדב המיועד ושל הארגון והיחידה אליה הוא מיועד. במרכז וראייטי ירושלים גיבשנו כבר לפני זמן, עקרונות ל'אמנת מתנדבים'. באמנה זו מוגדרות זכויות המתנדב וחובותיו. התגובות שהגיעו אלינו עד כה היו מעודדות. רבים בציבור הירושלמי רוצים ומוכנים להתנדב ולתרום מזמנם וממרצם. תפקידנו הוא לדאוג לשבצם בפעילות המתאימה להם ולארגון - כי כך נשיג את השילוב המנצח".
תחומי פעילות המתנדבים במרכז וראייטי ירושלים
במרכז "וראייטי" מספר שלוחות שבהן ניתן לשבץ מתנדבים. גני הילדים שפועלים במרכז מאוישים על-ידי גננות מקצועיות וכמובן סייעות, והצורך במתנדבים הוא בעיקר בתחומים כמו סיוע וארגון בזמן ארוחות והפעלת הילדים על-ידי הקראת סיפורים, או משחקים. תפקיד כזה יכול להתאים, למשל ל"סבים וסבתות גן" שיגיעו פעם או יותר בשבוע לגן קבוע, יכירו את הילדים, ישחקו עימם ויקראו להם סיפורים.
במשחקיית "ממל"ה" המותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים, השתתפו בפעילות השוטפת השנה מספר לא מבוטל של מתנדבים שעזרו בהפעלת המשחקים, בהסבר ובליווי של הילדים, במתן תמיכה טכנית, ובעיקר בהכרת קבוצות של ילדים, ובמשחק לשם הנאה. בשעות אחר-הצהריים היו מגיעים למשחקייה ילדים עם הוריהם ואחיהם למשחק מהנה והמתנדבים למדו להכיר את הילדים באופן אישי ויצרו עימם קשר שגרם הנאה רבה הן לילדים והן למתנדבים. פעילות התנדבותית הייתה גם במועדונית בליווי חוגי יצירה ואמנות של ילדים בשעות אחר-הצהריים.
השנה השתלבו בפעילות ההתנדבותית גם קבוצות מתנדבים שהגיעו דרך תוכניות של צעירים הבאים מחו"ל לשנת לימודים בישראל. הגיעו תלמידי תיכון שפעלו במסגרת מחויבות אישית. מתנדבים אחרים היו גמלאים שבאו מתחומים שונים ומגוונים.
גם בשנה הבאה יזדקק מרכז וראייטי ירושלים למתנדבים בתחומים שונים, ליווי והדרכת ילדים במשחקייה, ליווי והדרכה בזמן הגעת ילדים למועדונית, גם בזמן ארוחת-הצהריים ובהמשך בחוגים השונים. סבי וסבתות גן יתקבלו בברכה, עובדים בתחום האדמיניסטרציה והמזכירות יתרמו אף הם בשעות לחץ.
ענת אשרי מדגישה לסיום: "כל פנייה של מתנדב זוכה למענה על ידי, אני מזמינה את האנשים לפגישת היכרות איתי ועם המקום ולתיאום ציפיות, מסיירת איתם ומסבירה על הפעילות של המרכז".
יצירת הקשר נעשית בטלפון מספר: 054-4678880

אתר מרכז וראייטי ירושלים
הערה: הכותב הוא פעיל בהתנדבות במרכז וראייטי ירושלים
תאריך:  21/07/2009   |   עודכן:  21/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית מיוחדת לגיוס ולשימור מתנדבים בוראייטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מערכת הביטחון ביצעה תרגיל משותף לצה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל לקראת פינוי מאחזים    בצה"ל מבהירים: התרגיל תוכנן מראש והיה מצומצם    המתנחלים: יהודה ושומרון אינם גוש קטיף - נגמרו ימי החיבוקים עם המפנים
עידן יוסף
דובר הממשל אמר כי צעדיה החד-צדדיים של ישראל והצהרותיה בדבר אחדות העיר עלולים לקבוע מראש את תוצאות המו"מ
איריס פרחי
בעל הדירה תבע את השוכרים בטענה שלקחו את הארונות ללא רשותו ולא צבעו את הדירה    השוכרים השיבו שהוסכם בין הצדדים לחלק את הארונות והם חויבו בפיצוי
איריס פרחי
הנהג הגיש ערעור על פסק הדין של בית משפט לתעבורה וטען שלא ניתן משקל לכך שהולכות הרגל חצו במעבר חצייה באור אדום    הערעור נדחה
איריס פרחי
התובעות טענו שבמספר מקרים האוטובוס איחר וגרם להן לאחר    אגד השיבה שהעיכובים אינם תלויים בה ואין להטיל עליה אחריות    נפסק פיצוי לתובעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il