X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר עולמי חדש של LEXMARK בתחום המגמה הירוקה קובע: לצרכנים יש 'מצפון ירוק' ולכן יעדיפו לרכוש מוצרים מחברות המגלות אחריות סביבתית 75% מהצרכנים חשים רגשות אשמה על ביצוע הדפסות מיותרות
▪  ▪  ▪
מגמה ירוקה [צילום: יח"צ]

סקר עולמי מקיף שנערך בקרב 10,000 איש ב-21 מדינות ביוזמת חברת Lexmark, על-ידי מכון המחקר lapsos, מגלה את הממצאים הבאים:
  • מודעות הציבור בכל העולם לשימור הסביבה הולכת וגוברת. רוב הצרכנים חשים רגשות אשמה בשל הרגלי ההדפסה הביתיים והמשרדיים ובזבוז הנייר, אך זקוקים לקצת 'עזרה' מהיצרנים כדי לאמץ הרגלים ירוקים ולהדפיס פחות.
  • הצרכנים מצפים כי היצרנים יפעלו מתוך אחריות סביבתית וישקיעו יותר בשיטות ייצור נקיות, במחזור ובטכנולוגיה ירוקה, שיקלו על היישום של הרגלי שימוש ידידותיים לסביבה ויהפכו אותם לאורח חיים.
  • לנשים יש מצפון ירוק הרבה יותר מאשר הגברים והן תשקולנה יותר מהגברים רכישה מיצרן שמקדם טכנולוגיה ירוקה.
כשני שליש ממשתתפי הסקר העידו כי הם חשים רגשות אשמה בנוגע להרגלי ההדפסה שלהם. הבעיה היא שעם ייסורי מצפון לא שומרים על הסביבה.
עד כמה רחוק אנו מוכנים ללכת? מרחק לחיצת כפתור! הסקר מגלה כי 85% מהמשתתפים יבחרו לעיתים תכופות את אפשרות ההדפסה החסכונית ביותר, בהינתן אופציה כזו במדפסת בלחיצת כפתור אחת. כמו-כן, רובם המכריע (91%) יעדיפו לתקן מכשיר טכנולוגי בעל תעודת אחריות במקום לזרוק אותו, ו-84% יבחרו, בסבירות גבוהה, לרכוש מוצר מחברה המגלה אחריות סביבתית ודאגה למחזור. 75% חשים רגשות אשמה על ביצוע הדפסות מיותרות. כ-39% מהמשתתפים סבורים כי חברות הטכנולוגיה מראות דאגה מספקת לאיכות הסביבה.
תוצאות הסקר מעבירות ליצרנים מסר ברור לפיו "ירוק מוכר". משתלם ליצרנים להשקיע בפיתוח מוצרים בעלי 'טכנולוגיה ירוקה', שכן הציבור ידע לתגמל את תרומתם לשימור הסביבה ויעדיף לרכוש את מוצריהם.
לדברי ניב יוסיפון, סמנכ"ל סחר של גטר-טק נציגת לקסמרק בישראל, "חברת Lexmark זיהתה לפני שנים את 'הרוח הירוקה' הנושבת מהצרכנים וראתה לעצמה חובה להשתתף במאמץ הגלובלי לשמירת הסביבה. זאת, באמצעות פיתוח מדפסות ב'טכנולוגיה ירוקה' המאפשרות להפחית, מחד, את ההשפעות המזיקות של פעולת ההדפסה על הסביבה, ולשפר, מאידך, את יעילותן. הקפדה על כך ניכרת החל בתהליך הייצור וכלה בפונקציות השימוש הייחודיות והחסכוניות".
בצד המודעות הגוברת לשימור הסביבה, ניתן לזהות מתוצאות הסקר כי קיים בציבור בלבול באשר לגורמי הזיהום הסביבתי הנובעים מהדפסה. 64% סוברים בטעות כי מיכלי הדיו והטונר מהווים את הגורם העיקרי לזיהום הסביבתי, בעוד ש-46% יודעים את האמת כי פסולת הנייר היא גורם הזיהום המרכזי.
לסיכום: מכלול תוצאות הסקר מלמד כי הציבור מודע לחשיבות שימור הסביבה ונכון ללמוד את הנושא, אך זקוק עדיין ל"זריקת עידוד" מהיצרנים על-מנת לאמץ בפועל הרגלי שימוש נכונים כאורח חיים. לכן, הציבור קורא ליצרנים לפתח מוצרים בטכנולוגיה ירוקה, שיקלו עליו ליישם בחיי היומיום הרגלי שימוש ידידותיים לסביבה וישקיטו את המצפון הירוק והמייסר. הציבור, מצידו, מבטיח בתמורה לתת ליצרנים ולמוצריהם 'הירוקים' עדיפות בעת הרכישה.
אודות Lexmark
חברת Lexmark International, המיוצגת בישראל בלעדית על-ידי חברת גטר-טק, הינה מפתחת, יצרנית וספקית של פתרונות הדפסה, כולל מדפסות לייזר ומדפסות הזרקת דיו, מכשירים משולבים, חומרים מתכלים ושירותים לבית ולמשרד ביותר מ-150 מדינות.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  26/08/2009   |   עודכן:  26/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מיקרוסופט הכריזה על OneApp - תוכנה לטלפונים ניידים שתאפשר גם למכשירים לא חכמים לגשת ליישומים ושירותים שונים, כמו פייסבוק וטוויטר    איך היא עובדת?
עופר וולפסון
מתקינת מאזני הגשר חתמה על הסכם בניגריה המוערך בכ-800 אלף ש"ח    מאזני גשר באורך של 18 מטרים הועברו לניגריה    יאפשרו מדידה מדויקת של משקל סחורות על משאיות
עופר וולפסון
בהסכם שנקבע עם רונית קן, תיאלץ תנובה למכור את כל אחזקותיה במחלבות רמת-הגולן    החברה תפחית את רכישת החלב העמיד מן המחלבה ב-3 השנים הקרובות עד להפסקה מוחלטת בשנה הרביעית
גלית יצחק
הילדה שהשתתפה במסע אופניים בבית גוברין, נפלה מהאופניים וידית המעצור חדרה לרגלה    פונתה במצב קל לבי"ח    ילד בן 11 נפגע אנוש מרכב ביהוד
יפעת גדות
הטבק אחראי לאחד מכל עשרה מקרי מוות    הסיכון למות מסרטן ריאות גבוה יותר מפי 23 בקרב גברים מעשנים    חשיפה תעסוקתית לעישון פסיבי גורמת למותם של 200,000 עובדים בכל שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il