X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדי שבוע ינתח גדי להב את העלילה של הישרדות והפעם: גם בפרק הרביעי אין אינטליגנציה ותחכום, אבל כבר מסתמן תחליף לבשבקין המאיים ולנטע-לי המניפולטיבית ואגב, לאן נעלם אבי מהמשחק?
▪  ▪  ▪
נועה. השאירה רושם אלגנטי ואינטליגנטי [צילום: ערוץ 10]

"הפחד הוא אם המוסר", פרידריך ניטשה, מעבר לטוב ולרע.
היה זה, יש לציין, אחלה פרק של הישרדות. והוא היה כזה כיוון שבמרכזו עמד המאבק הקלאסי בין הטוב והרע, בין היפה והמכוער, בין האצילי לגרוטסקי, בין האהוד לבזוי. מאבק שטחי מספיק כדי שיהיה קליט, וברור דיו כדי שייצור מתח. והדרמה תמיד גדולה יותר כשהרעים מנצחים.
הרבה דברים אפשר לומר על זיו: הוא עילג, הוא אגוצנט, הוא גס רוח. אבל האמת היא שבפרק הזה גילינו משהו הרבה יותר משמעותי: זיו פשוט מפחיד. כשהוא אומר בפעם הרביעית שמי שבוגד בו ישלם מהר ובמזומן, הוא מזכיר במובן מסויים את מנהיג "האחרים" ב"אבודים", בן: אותו טירוף רק בלי האינטליגנציה. או במילים יותר אקטואליות: לא הייתי רוצה לפגוש בו בספסל על חוף הים כשהוא שיכור.
זיו ושי, שני הקוזאקים, פשוט מטילים את אימתם על השבט. זה, לעת עתה, סוד ההישרדות שלהם. כי הפחד מוליד קוד מוסרי, או כפי שניסח זאת זיו בעצמו: "בברית לא בוגדים, זו ברית עד המוות". ואין ספק שבכל אחד מהמתמודדים והצופים עברה לרגע המחשבה שאולי הוא מתכוון לכך ברצינות.
הפחד הזה עבד בצורה הכי ברורה על הדס. הדס חיה בספר. קודם זה היה "החוף", השבוע "חכמת הבייגלה", אבל עמוק בפנים היא מפחדת לסיים כמו חזרזיר מ"בעל זבוב". הינה סצינה בידיונית: זיו תולש את המשקפיים של הדס כתחליף לאבן האש. או אולי לא כל-כך בידיונית.
לכן, למרות שרשרת החסינות על הצוואר, הדס נעצה סכין בגב של נועה כדי לא לעצבן את "הברית". זה היה, תרתי משמע, פחד הישרדותי. אבל הדס צריכה לדעת שלא משנה איך תצביע, היא בכל מקרה לא בברית. לכן, היא צריכה לעשות הכל כדי לשבור אותה, מהר ככל שניתן.
אין לנו אלא להצטער על לכתה של נועה, כיוון שהיא השאירה רושם אלגנטי ואינטליגנטי, שתי תכונות שטרם הפציעו בעונה זו. היא קלטה מהר מאוד את מצבה הבעייתי, זיהתה היטב את הרבדים החברתיים, הצליחה לגעת באנשים הנכונים ולכוון את האש בצורה ממוקדת אל האדם עם סיכויי ההישרדות הנמוכים ביותר - מהלכים שמעידים על תחכום, עוד מצרך נדיר בפיליפינים. למזלה האי הנעלם הוא טוויסט כל-כך לא סופי, שלכל אחד יש עוד סיכוי לחזור למשחק.
לכאורה, שי הוא האיש החזק בקאראו כרגע. הוא הקים את הברית. הוא כביכול מושך בחוטים (אם כי לשלוח את זיו לנבוח על יעל ונטלי נקרא, בחוגים מסויימים, "סחיטה באיומים"), אבל כל המהלכים שלו מגושמים. וחמור מכך: יש לו ברית צמודה מדי עם זיו. זיו הוא רימון רסס שמועד להתפוצץ. ושי מתעקש ללכת איתו בתוך התחתונים.
אחרי לכתה של נועה, מכל חברי השבט כדאי לשים לב ליעל, שנראית כמו נטע-לי של העונה הזו: היא יפה. היא יודעת שהיא יפה. היא משתמשת ביופי שלה לבצע מניפולציות, ויותר מכל - היא כל-כך מאוהבת בעצמה שהיא תהיה נאמנה לעצמה בלבד. קצת פחות שאננות והיא עשויה להגיע רחוק.
ולסיום, החידה השבועית לילד: איה אבי? מה בדיוק הוא עשה בשלושת הימים האלה על האי? התגעגע למיטל? הלך לדוג עם ששת ורובינזון קרוזו? נלחם בגרילת אבו סייף? כאילו, איך יתכן שפרק שלם לא שומעים ממנו כלום? מזל שהוא הספיק להגיע למועצת השבט, כדי שניזכר בקיומו, שם הוא גם הפגין חשיבה אסטרטגית יוצאת דופן: הוא הצביע ליעל "שלא בטוחה בברית" - מהלך שבעצמו פוגע בברית שלו כי הוא מקטין את הסיכוי שנועה תודח. השאלה אם הוא מודע לפרדוקס שבעניין. התשובה היא כנראה שלא.

תאריך:  10/09/2009   |   עודכן:  10/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
במשרד הבריאות זיהו נגיף של שפעת פנדמית, עם סימני עמידות לטמיפלו בקרב חולה שהבריא לחלוטין
עופר וולפסון
החברה לישראל תכנס את בעלי המניות לאישור ההבראה    בתוכנית: סגירת קווים והאחדתם, דחיית קבלת ספינות ופיטורים
גלית יצחק
ד"ר אידלמן מחליף בתפקידו את ד"ר יורם בלשר    בכוונת ד"ר אידלמן לפעול לשיפור מעמד הרופאים ולקדם את הרפואה במדינה    [יעמוד בראש הר"י / צילום: ששון תירם]
עמר בנוביץ', שליח ערוץ הספורט לפולין
גורם באיגוד הכדורסל: "הצוות המקצועי צפוי לעזוב". בלאט ושיבק בתמונה
עידן יוסף
אמש ניסה אלמוני לסנוור טייסי מטוסים של אל-על וארקיע בנתב"ג באמצעות קרן מצפון ירושלים    החשש: גורם עוין מנסה להפיל את המטוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il