X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר היזם שי אגסי בתערוכת הרכב בפרנקפורט אגסי: נמכור 35 אלף מכוניות כבר ב-2011
▪  ▪  ▪
תחזית אופטימית. אגסי [צילום: AP]

"50% מהמכוניות שיימכרו בישראל ב-2020 יהיו חשמליות", כך העריך היום שי אגסי במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הרכב בפרנקפורט. נשיא רנו, קרלוס גוהן, היה זהיר יותר והעריך כי ב-2020 המכוניות החשמליות יתפסו רק 10% מהמכירות בעולם. אגסי מתכנן למכור 35 אלף מכוניות כבר ב-2011. מדובר ביותר ממכירות מזדה בשנת השיא של 2008 - 31 אלף מכוניות. בטר פלייס תהיה היבואנית של הרכב החשמלי, ואם תעמוד ביעדי המכירות שלה, תהפוך לאחת היבואניות המובילות בשוק.
בפרנקפורט הוצגה גם המכונית הראשונה שתביא בטר פלייס, רנו פלואנס ZE. הגרסה החשמלית של הפלואנס הוצגה בשלב זה בגרסת תצוגה מעוטרת באורות ירוקים, אך היא תגיע לייצור ב-2011 ותשווק תחילה בישראל. לפלואנס טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות ומצבריה ניתנים להחלפה מהירה. הפלואנס ZE היא מכונית גדולה מאוד - אורכה 480 ס"מ (יותר ממזדה 6, למשל) ויש לה מקום ייעודי למצברים בין תא המטען למושבים האחוריים.
לצד הפלואנס, הציגה רנו שלושה אבות טיפוס נוספים של מכוניות חשמליות. הטוויזי היא מכונית חשמלית זעירה, המכילה אדם אחד בלבד, ואמורה לשלב בין קלות התמרון של אופנוע ליציבות ולהגנה של מכונית. טווח הנסיעה שלה הוא 100 ק"מ. עוד הציגה רנו סופר-מיני חשמלית בשם זואי (שמימדיה דומים לאלה של הקליאו) וגרסה חשמלית לקנגו - מסחרית קלה. לדגמים אלה טווח נסיעה של 160 ק"מ אך אין להם מצברים מתחלפים. בבטר פלייס אומרים כי בתכנון נמצא קנגו עם מצברים להחלפה וגם רכב שטח חשמלי שייעזר באותה טכנולוגיה.
שי אגסי התייחס לדגמים של רנו כאל המכוניות המהפכניות ביותר מאז פורד מודל T. לדבריו, זה הדגם שבגללו כולנו נוסעים במכוניות בנזין, וכעת החשמל יהיה זמין באותה מידה. בטר פלייס חשפה בתערוכה את מערכת AutOS, מערכת ניהול מידע שתאפשר לנהג לתכנן את הנסיעה ולדעת מתי תחנות הטעינה והחלפת המצברים הקרובות, וכן לספק לו אינפורמציה ובידור. המערכת פותחה בסיוע מיקרוסופט ואינטל ולמעשה בכל מכוניות יוצב מחשב אישי. המחשבים ישלטו גם על קצב הטעינה, בהתאם לאפשרות אספקת החשמל וכדי לא להפיל את רשת החשמל כולה. אגסי הבטיח כי הרשת הטעינה תהיה פרושה במלואה לפני שיווק המכוניות.
קרלוס גוהן ציין בנאומו כי לחברה 30 שותפויות ברחבי העולם עם חברות תשתית טעינה ואנרגיה. בטר פלייס היא שותפה במקצת המדינות האלה.
בכירים בענף הרכב, שנכחו במסיבת העיתונאים של אגסי, סברו כי המכונית החשמלית לא תוכל להימכר במספרים כאלה אם לא תהיה זולה משמעותית לקנייה ואחזקה ממכונית בנזין מקובלת.
פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
הוועדה קובעת: ישראל השתמשה באמצעים קשים כמו הפצצות מן האוויר ופצצות זרחן    משרד החוץ דוחה את ההאשמות
עופר וולפסון
פסגות, מנורה ומגדל צפויות לרכז את נציגות האג"ח מול החברה    בעלי האג"ח הקצרה מסדרה ט' ואולי אף בעלי אג"ח סדרה כ"ד לא ישתתפו בנציגות
עופר וולפסון
השרברבים, החשמלאים ומתקני המזגנים הם בעלי המקצועות החופשיים המבוקשים ביותר בקרב הצרכנים בארץ    עם זאת, בחברת דף הזהב אומרים כי ישנם הבדלים ברורים בהעדפות באזורים השונים בארץ
עופר וולפסון
בישראל מייצרים כ-3,000 טון של דבש בשנה ובנוסף מיובאים אליה עד כ-1,000 טון מדי שנה    השחקנים הגדולים בשוק: מכוורת יד-מרדכי ומכוורת עמק-חפר, המחזיקות יחדיו 85% מהשוק
עופר וולפסון
החברה החליטה לאמץ את תוכנית המענקים של התמ"ת ותעבור לפריפריה בתמורה למימון 20% מסך ההשקעה במעבר    המעבר יספק עבודה לעוד כ-500 עובדים במפעל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il