X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמיר פייגנבוים, חרדי בן 36 תושב רכסים, ניהל כספי משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים פייגנבוים הפעיל מערך של 10-15 סוכנים, שגייסו משקיעים "80% מנתיבות היו מושקעים אצלו", העריך משקיע "חבר'ה צעירים הסתובבו עם ב.מ.וו מהכסף שעשו אצלו"
▪  ▪  ▪
הבטיח תשואה לא ריאלית.[צילום אילוסטרציה: AP]

תמיר פייגנבוים, חרדי בן 36 תושב רכסים, ניהל כספי משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והציע תשואות של עד 15% בחודש. בחודשים האחרונים נקלע פייגנבוים לקשיים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, וכן נפתחה נגדו חקירה נרחבת במס הכנסה. המשקיעים אצל פייגנבוים - בעיקר חרדים ותושבי הפריפריה - איבדו את כל כספם. ככל הידוע, אין מתנהלת חקירת משטרה בעניין.
לפי החשד של מס הכנסה, העלים פייגנבוים מיליוני שקלים מקופת המדינה, מפעילות עסקית במחזור של 200 מיליון שקל במשך 11 שנה. כמו-כן, נודע כי נפתחו נגדו שבעה תיקים בהוצאה לפועל בסך 73 מיליון שקל. פייגנבוים הפעיל מערך של 10-15 סוכנים, שגייסו משקיעים. אחת מהערים שבהן הוא השקיע את מירב מאמציו הייתה נתיבות. "80% מהעיר היו מושקעים אצלו", העריך משקיע של פייגנבוים מנתיבות. "חבר'ה צעירים הסתובבו עם ב.מ.וו מהכסף שעשו אצלו. הם עשו 20 אלף שקל בחודש, חוץ מהמשכורת, וחגגו על הכסף".
לדברי המשקיע, במשך חמש שנים שילם פייגנבוים את הכספים ואת הריביות בזמן, וגם איפשר למשקיעים למשוך את הקרן. "הוא גאון, אין ספק. הוא פיתח שיטות מיוחדות להרוויח הון בשוק המניות", אומר הסוכן. עם זאת, הוא מודה כי כמו רבים מהמשקיעים, הוא לא יודע באילו אפיקי השקעה השקיע פייגנבוים, ומה הייתה שיטת הפעולה שלו. לטענת רשות המיסים, בפני המשקיעים נטען כי מדובר בהשקעה בניירות ערך, המניבים רווחים גבוהים.

"מדובר באדם נורמטיבי"

התשואה בהשקעה אצל פייגנבוים לא הייתה קבועה, והסוכנים יכלו לקבוע בעצמם מה תהיה התשואה למשקיעים. לחלק מהסוכנים הוא העניק תשואה של 15% בחודש, ואילו הם יכלו להציע למשקיעים שלהם תשואה נמוכה מזו - תלוי בהיקף הביטחונות שהם דרשו. גם מועד הפירעון - חודשי או רבעוני - היה שונה בין המשקיעים. גורם מעורה בחקירה אומר כי חלק מהמשקיעים הפקידו כספים לגיטימיים, ואחרים, כך נטען, העבירו כספים לא מדווחים.
לדברי גורם במס הכנסה, "מדובר באדם נורמטיבי, שמבין בשוק ההון", הוסיף.
במשך שנים נהנה פייגנבוים משקט תעשייתי - משום שהריביות שולמו. מהחקירה עולה כי השמועה עברה מפה לאוזן, הבנקים לא היו מעורבים בהלוואות, והכספים הופקדו בחשבון הבנק שלו. לפי מס הכנסה, במשך 11 שנה שבהן פעל, לא היו כל דיווחים למס הכנסה.
במס הכנסה מתחקים כעת אחר עקבותיהם של מאות משקיעים. בשלב זה הגיעו לעשרות מהם. באופן יוצא דופן, החקירה החלה דווקא מחקירה אחרת של אחד הסוכנים של פייגנבוים, שלא הצליח להסביר סכומי כסף גדולים בחשבונו.
פייגנבוים, שנעצר במארס השנה, הודה בפעילות, אך לא בחשדות נגדו. מגייסי הכספים חשודים בהעלמת מס של חלקם בדמי התיווך. נחקרו גם משקיעים שלא היה להם הסבר על מקור כספי ההשקעה. התיק מנוהל על-ידי רון חכם, פקיד שומה חקירות תל אביב והמרכז. לאחר שנעצר, שוחרר פייגנבוים בתנאים מגבילים. לפי רשות המיסים, בחקירתו הודה כי מ-98' הוא מתפרנס ממסחר בניירות ערך והודה כי לא דיווח על פתיחת עסק ועל ההכנסות ממנו.
אחד ממגייסי הכספים, שמואל מדר בן 43 ממושב שתולים, נעצר באפריל ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא הודה כי השקיע כספים אצל פייגנבוים ותיווך בינו לבין משקיעים נוספים וכי לא דיווח לשלטונות המס על הכנסות מעמלות תיווך בסך 700-850 אלף שקל ב-2007 ודיווח רק על ההכנסות מריבית על השקעתו. עוד הודה כי ב-2008 קיבל 141 אלף שקל כתשואה להשקעתו, ועדיין לא קיבל עמלות תיווך בסך 241 אלף שקל.
פייגנבוים מתגורר בקהילה החרדית ברכסים. מקורות בעיר אמרו כי אברכים רבים בעיר השקיעו אצלו ואיבדו מאות אלפי שקלים. לדבריהם, פייגנבוים, חוזר בתשובה, כמעט שלא נראה בעיר בחודשים האחרונים. אחד הסוכנים אמר כי הוא נמלט לחיפה.
פייגנבוים עצמו ניהל קשרים רק עם סוכנים מרכזיים שלו. לפי משקיעים בנתיבות, חלק מהסוכנים שיעבדו דירות ונכסים שלהם כדי להבטיח למשקיעים את התמורה לכספם. כיום, לאחר שפייגנבוים הפסיק להעביר את הכסף, הם נאלצים לממש את נכסיהם - לפעמים הדירות שבהם הם עצמם גרים - כדי להחזיר כסף למשקיעים.

תאריך:  22/09/2009   |   עודכן:  22/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבטיח תשואה חודשית של 15% וקרס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכלכלה המנוולת הארורה של ביבי ל"ת
זבל כמו בניזרי  |  23/09/09 15:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון פטר את בועז יונה מאגרת ערעור על גובה הפיצוי לרוכשי הדירות    הרשמת: את הערבון ישלם כי לא פירט מנין כסף לייצוג
ספי קיני
בסקר שנערך ענו 62% מהרוכבים כי המחסור הבולט הוא בשבילי אופניים נפרדים    למעלה מ-90% מגדירים את חוויית הרכיבה בעיר כחיובית
מאיה שני
חרדונים ולטאות באים בכל הצבעים והמינים, אבל לטאה כזו עוד לא ראיתם
מאיה שני
ניגריה, סין, אירן ומדינות נוספות מסרבות להקרין את הסרט ההוליוודי "אזור 9" על מחנה פליטים של חייזרים בדרום אפריקה משום שהוא מתאר את הניגרים באופן שלילי    "אזור 9" - סרט חזק ומעורר מחלוקת, לא לניגרים ולאירנים
יפעת גדות
חילוף חומרים הוא התהליך בו הגוף ממיר את מה שאנו אוכלים ושותים לאנרגיה    יותר מאשר חילוף החומרים, גורמים שכיחים יותר התורמים לעלייה במשקל כוללים צריכת כמות רבה מדי של קלוריות ופעילות גופנית מעטה מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il