X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשק של קורא הספרים יהיה כולו בשפה העברית הערכות: מחיר קורא הספרים יעלה כ-1,300 שקל פלאפון מעוניינת להפיץ מהדורה אלקטרונית של "ידיעות אחרונות" מנהלת משא ומתן עם סטימצקי על הפצת המכשיר
▪  ▪  ▪
קינדל מקומי? [צילום: AP]

חברת פלאפון תחל לשווק בינואר 2010 קורא ספרים דיגיטלי עברי ראשון אשר יתמוך בטקסט בעברית. הממשק של קורא הספרים יהיה כולו בשפה העברית.
פלאפון מקדמת כעת את הפרויקט, שנחשב בחברה אסטרטגי, ולצורך כך היא מקיימת מגעים עם הוצאות ספרים שונות לטובת הפצת כותרים אלקטרונים. בין היתר היא מנהלת משא ומתן עם רשת הספרים סטימצקי לטובת הפצה משותפת של המוצר ועם העיתון "ידיעות אחרונות", על מנת להפיץ אותו באמצעות קורא הספרים.
פלאפון בוחנת כמה דגמים של קורא ספרים דיגיטלי ולצורך המיזם יצרה קשר עם חברת Bookware הישראלית. Bookware מייבאת לישראל קורא ספרים דיגיטלי סיני בשם ג'ינקה (Jinke), אך עיקר עיסוקה של החברה הוא בפיתוח תוכנה עבור מו"לים באמצעותה ניתן 'לטעון' את הספר לשרתי החברה ומאוחר יותר להפיץ אותו.
בראיון שנתן ביוני האחרון ל-TheMarker מנכ"ל BookWare, איגור רויזיס, הוא העריך כי קורא הספרים אותו מייבאת החברה יעלה כ-1,300 שקל. סביר שפלאפון תבחר לסבסד את המכשיר, כמו שנוהגות חברות הסלולר עם כל המכשירים הניידים שהן משווקות. "אם ישווקו בישראל עוד קוראי ספרים המערכת שלנו תדע לתמוך בהם. המערכת תומכת גם בהגנת זכויות יוצרים דיגטליות (DRM)", הוסיף אתמול רויזיס.
קורא הספרים של BookWare מצויד במסך בגודל 6 אינצ'ים ובכרטיס זיכרון של 1 ג'יגה. הוא תומך ב-4 גווני אפור. פלאפון בוחנת גם חלופות למוצר של ג'ינקה, בהם קורא הספרים של סוני ודגם של חברת LG. מבחינת כותרים בכוונת פלאפון ו-BookWare להגיע ליום ההשקה עם אלפי כותרי ספרים אך רויזיס סירב למסור מידע לגבי אילו הוצאות ספרים כבר הסכימו להתחייב למיזם.
רויזיס מסביר על הטכנולוגיה של המכשיר: "כל היופי הוא לתת את הספר לבן אדם מבוגר ולראות איך הוא מתחיל להשתמש בו מיד - זה לא מחשב נייד. הדגם שנייבא יידע לקרוא לא רק קובצי PDF שהם כמו קובצי תמונה פשוטים, אלא יוכל להתמודד גם עם קובצי טקסט בהם הקורא יכול לקבוע את סוג הפונט, גודל הפונט, רוחב השוליים וכדומה. זה חשוב במיוחד לקוראים מבוגרים שזקוקים לפונט גדול".
קינדל לא מגיע לישראל
קורא ספרים דיגיטלי הוא מכשיר לקריאת ספרים אלקטרונים. הקורא המפורסם בעולם הוא הקינדל של רשת אמזון (Amazon) אשר החל להיות משווק בארה"ב ב-2007. בתקופה הקרובה אמור שיווק המוצר להתרחב לעוד 100 מדינות, אך ישראל אינה אחת מהן.
ספר אלקטרוני יחיד (כותר) נמכר באמזון במחיר של כ-10 דולר בממוצע. הטענה של כותר למכשיר הקורא מתבצעת בשיטות שונות: דרך חיבור USB (בקורא הספרים ריידר של סוני), דרך רשת WiFi או דרך תקשורת סלולרית.
בינואר מתכוונת פלאפון להשיק דגם ראשון של קורא ספרים שהתקשורת שלו תהיה מבוססת חיבור מודם סלולרי חיצוני. בהמשך היא תשווק דגם מתקדם יותר שבו קיים מודם סלולרי מובנה.
קוראי הספרים הדיגיטלים עושים שימוש בטכנולוגיה בשם ePaper שמבוססת על כדוריות של חומר כימי שחור. הטכנולוגיה הזו מספקת חוויה שדומה מאוד לנייר, היא אינה מסנוורת כמו מסכי מחשב רגילים וצריכת הסוללה שלה מאד נמוכה - עד שבועיים בין הטענה להטענה של המכשיר.
מסטימצקי נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים אסטרטגיים". מפלאפון סירבו להגיב לידיעה.

תאריך:  28/10/2009   |   עודכן:  28/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלאפון נערכת לשיווק ספר דיגיטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זוהר בלומנקרנץ
טוענת: "לחברה אין טייסים משלה"    סאן-דור משתמשת בטייסי החברה האם - אל על    המהלך כחלק ממאמצים להעלאת דירוג בטיחות התעופה בישראל
עופר וולפסון
בתעשיה האווירית ההודית הביעו חשש למכירותיה בעקבות התרסקות המסוק מתוצרתה    אקוודור רכשה 7 מסוקים מסוג זה, אשר אחד מהם משמש את הנשיא עצמו
מאיה שני
"הניצוץ" של סטנלי קובריק מפחיד יותר מ"תינוקה של רוזמרי", מ"מלתעות", ואפילו מ"פסיכו", קובע סקר של אתר לסרטי מדע בדיוני
מאיה שני
פרקליטי ההגנה של טרוריסטים החשודים בריגול ובתכנון פיגועים במצרים ובעזה התפטרו    הטענה: בית המשפט אינו נוהג באוביקטיביות כלפי הנאשמים
עופר וולפסון
התעשיה האווירית חתמה על החוזה לאספקת המל"טים עם משרד ההגנה הגרמני    שוויו מוערך בעשרות מיליוני דולרים    המל"טים מיועדים להיכנס לפעילות מבצעית של חה"א הגרמני באפגניסטן עד למרס 2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il