X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רווח נקי מתואם של 806 מיליון דולר

טבע עוברת את תחזיות האנליסטים

טבע מדווחת על רווח של 89 סנט למניה האנליסטים בכלל העריכו רווח של 88 סנט למניה רווח תפעולי - 997 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
המשך מבטיח. ינאי [צילום: יח"צ]

מניית טבע אומנם תקועה כבר כמה חודשים סביב רמה של 51 דולר אולם ענקית התרופות הגנריות טבע מסיימת עוד רבעון מוצלח, למרות רבעון נטול השקות משמעותיות: הכנסותיה של טבע עלו ברבעון השלישי של 2009 ב-25% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בשיא של 3.55 מיליארד דולר. שינויים בשערי חליפין השפיעו באופן שלילי על המכירות ברבעון השלישי של שנת 2009, בכ-160 מיליון דולר, או כ-6%, בהשוואה לרבעון המקביל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם (non-GAAP) לרבעון השלישי הגיע ל-806 מיליון דולר, עלייה של 28%, בעוד שהרווח הנקי למניה על בסיס דילול מלא על-פי non-GAAP היה 0.89 דולר, עלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך נופלת טבע במעט ממוצע תחזיות האנליסטים בשורה העליונה אך מכה את התחזיות בשורה התחתונה: ממוצע תחזיות האנליסטים צפה כי טבע תציג ברבעון השלישי של 2009 רווח מתואם של 88 סנט למניה על הכנסות של 3.63 מיליארד דולר.
בשורה האמצעית, מציגה טבע רווח תפעולי של 753 מיליון דולר - עלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל. מדובר ברווח תפעולי מתואם (non-GAAP) של 997 מיליון דולר, עלייה של 42% בהשוואה לרבעון השלישי של 2008 - שיא מבחינת טבע.
הרווח המתואם הוא הרווח החשבונאי בניכוי או בתוספת רכיבים מסויימים: ברבעון הנוכחי לא כלל הרווח המתואם הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים בשווי 147 מיליון דולר, הוצאות ארגון מחדש של 47 מיליון דולר, מחיקת נכסים בסך 37 מיליון דולר, הסכמי פשרה לסיום הליכים משפטיים בסך 13 מיליון דולר והטבת מס של 87 מיליון דולר.
מנכ"ל טבע, שלמה ינאי אמר כי "במהלך ימים אלו אנו שוקדים על תוכניות העבודה ועידכון האסטרטגיה של טבע לשנים הבאות. ככל שאנו מנתחים את המגמות ואת הסביבה העסקית לשנים הקרובות, אנחנו מזהים המשך מבטיח לצמיחת טבע בשנים הבאות".
טבע מציגה גם את התוצאות החשבונאיות על-פי כללי החשבונאות ולפיהם עליה הרווח הנקי ב-2.8% ל-649 מיליון דולר שהם רווח של 73 סנט למניה (ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל) או 72 סנט למניה לאחר דילול לעומת 77 סנט ברבעון המקביל. מספר המניות לצורך חישוב הרווח למניה בדילול מלא עבור הרבעון השלישי של 2009 גדל בכ-78 מיליון מניות בהשוואה לרבעון השלישי של 2008, בעיקר בגין המניות שהונפקו בעקבות רכישת בר (Barr).
בנוסף לרווח החשבונאי, טבע מציגה תזרים מזומנים (כסף הנכנס בפועל לקופת החברה) מפעילות שוטפת של יותר ממיליארד דולר ברבעון השלישי - עלייה של 44% לעומת הרבעון המקביל. כעת נמצאים בקופת החברה 1.6 מיליארד דולר במזומן.ברבעון האחרון פרעה טבע חובות בהיקף של 800 מיליון דולר.
זהו הרבעון השלישי בו מציגה טבע את התוצאות המאוחדות במלואן עם חברת התרופות הגנרית הרביעית בגודלה בארה"ב, באר, אותה רכשה טבע בדצמבר 2008 תמורת 7.46 מיליארד דולר. מאחר שברבעון המקביל הוצגו הדוחות ללא באר, הרי שההשוואה מולו מתעוותת.
צבר בקשות של 113 מיליארד דולר
טבע, מאתרת תרופות מקוריות ("אתיות") ובמיוחד תרופות "רבות מכר" (תרופות עם מכירות גבוהות) בכדי לזכות בבלעדיות על שיווק גרסה גנרית (חיקוי) לתרופה. סעיף 4 לחוק הץ' ווקסמן, מקנה בלעדיות בשיווק למשך שישה חודשים לחברה הגנרית הראשונה המערערת בהצלחה על תוקפו של פטנט שמגן על התרופה המקורית. חצי השנה הראשונה נחשבת לרווחית שכן היצרן הגנרי מתחרה בשוק אך ורק מול החברה המקורית ולאחר מכן כל היצרניות הגנריות רשאיות לשווק את התרופה.
נכון ל-23 באוקטובר יש לטבע 210 בקשות הממתינות לאישור סופי של רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) כולל 40 אישורים מותנים. סך המכירות השנתיות בארה"ב של המוצרים המקוריים אליהם מתייחסות הבקשות האמורות עומד על יותר מ-113 מיליארד דולר. טבע מאמינה כי היא הראשונה להגיש בקשה לאישור עבור 83 מוצרים מתוך 136 הבקשות - המשקפות מכירות שנתיות של יותר מ-54 מיליארד דולר במונחי התרופות המקוריות.
עלייה חדה במכירות הקופקסון
תרופת הדגל של טבע היא התרופה הראשונה פרי פיתוחה: הקופקסון (Copaxone) המשמשת לטיפול בטרשת נפוצה; והתרופה האתית השנייה שפותחה בידי טבע היא האזילקט (Azilect) לטיפול בפרקינסון. הקופקסון ממשיך להיות הטיפול המוביל בטרשת נפוצה בארה"ב ובעולם כולו עם נתח שוק של 30% מהמרשמים. טבע מציגה מכירות שיא לקופקסון שהסתכמו ברבעון השלישי ב-776 מיליון דולר - עלייה של 38% לעומת הרבעון השלישי של 2008. בארה"ב עלו המכירות ב-53% ל-540 מיליון דולר והמכירות מחוץ לארה"ב עלו ב-12% ל-236 מיליון דולר. במונחי המטבעות המקומיים, מכירות הקופקסון גדלו מחוץ לארה"ב ב-23%.
מכירות האזילקט הסתכמו ברבעון השלישי ב-64 מיליון דולר - עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל. מוצרי הנשימה של טבע רשמו מכירות גלובליות של 243 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009, גידול של 37% בהשוואה ל-177 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. הגידול במכירות נבע בעיקר ממכירות חזקות של ProAir™ בארה"ב. מכירות מוצרי הנשימה של טבע בארה"ב הסתכמו ב-166 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 66% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון, טבע שמרה על מעמדה המוביל בארה"ב עם נתח שוק של 56% בשוק ה-SABA (משאפים להקלה מיידית בקוצר נשימה).
המכירות הגלובליות של מוצרי בריאות האישה, שהתווספו לטבע כתוצאה מהרכישה של Barr, הסתכמו ב-103 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-94 מיליון דולר שנמכרו על-ידי Barr ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה במכירות נבעה בעיקר בשל מכירות חזקות של Plan B®. נתון המכירות שמוצג כאן כולל רק את המוצרים לבריאות האישה, ושונה מנתוני המכירות שפורסמו בעבר על-ידי Barr כמכירות מוצרים ייחודיים (proprietary sales).
מכירות חטיבת הכימיה (API) לצדדים שלישיים ברבעון השלישי הסתכמו ב-136 מיליון דולר, ירידה של 12 מיליון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
עלייה במכירות וברווח גם לעומת הרבעון הקודם
מאחר שההשוואה מול הרבעון המקביל מעוותת בשל רכישת באר ותחת הנחה כי העונתיות בתרופות קטנה יחסית, ההשוואה בין תוצאות הרבעון הנוכחי לתוצאות הרבעון הקודם מעניינת גם היא: ההכנסות ברבעון הנוכחי הסתכמו כאמור ב-3.55 מיליארד דולר וזו עלייה של 3% לעומת הרבעון הקודם.
ברבעון הנוכחי מציגה טבע רווח נקי מתואם של 806 מיליון דולר לעומת 742 מיליון דולר ברבעון המקביל (עלייה של 8.6%). הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ברבעון הנוכחי ב-649 מיליון דולר לעומת 521 מיליון דולר ברבעון הקודם.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  03/11/2009   |   עודכן:  03/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
קלדניות בתי המשפט מקיימות היום שביתת אזהרה    יו"ר הסתדרות עובדי המדינה: שכרן של הקלדניות מחפיר ותנאי העסקתן ירודים
רותי אברהם
בית משפט העליון פסק כי נהג אגד שסירב לבקשת נוסע להנמיך את הרדיו - יפצה אותו    הנוסע: הנהג "הגיב בתנועת יד מזלזלת"    אגד נקנסה בסכום של 15 אלף שקלים
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי אספירין עלול לגרום לדימום פנימי מסוכן והוא אינו מונע מוות ממחלות לב וכלי דם    ניתוח נתונים של ניסויים שכללו 95,000 חולים לא תמך בשימוש רוטיני באספירין אצל חולים אלו בגלל הסיכון לדימום רציני של הקיבה והמעיים ובשל ההשפעה הזניחה שלו על שיעור מקרי התמותה
אתי אפללו
יו"ר בנק דיסקונט צפוי להודיע לדירקטוריון: לא אתפטר - אשאר בתפקיד עד תום החוזה ב-2010    האוצר צפוי להתנגד
יפעת גדות
ערב הסעודית הודיעה כי תחסן את כל האזרחים העומדים להגיע למכה נגד שפעת החזירים לקראת הגעתם של מיליוני מוסלמים מכל העולם למכה ולמדינה    שלטונות סעודיה שאננים ולא ינקטו אמצעים מיוחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il