X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הזינוק ברווחי החברה שבשליטת וורן באפט הודות לעליות בשוקי המניות ועונת סופות הוריקן שקטה רווחי חטיבת הייצור הכוללת את ישקר נפלו ב-39%
▪  ▪  ▪
באפט. רבעון רווחי שני ברציפות [צילום: AP]

חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, שבשליטת המשקיע המיליארדר וורן באפט, דיווחה אמש כי רווחיה הרבעוניים שולשו, לאחר שהעליות בשוקי המניות הגדילו את שווי החזקותיה ובעקבות עונת סופות הוריקן שקטה אשר הגדילה את רווחיה בתחום הביטוח. היה זה רבעון רווחי שני ברציפות של החברה, אשר רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד רבעוני ראשון מאז שנת 2001.
ברקשייר, שהודיעה בתחילת השבוע על ההשתלטות הגדולה בתולדותיה - רכישת מפעילת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה (BNSF) בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 44 מיליארד דולר - רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 3.24 מיליארד דולר, או 2,087 דולר למניית קלאס A, לעומת רווח של 1.06 מיליארד דולר, או 682 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
עם זאת, עסקי ברקשייר בתחום הקמעונאות והתשתיות הכבידו על הרווח התפעולי של החברה, אשר רשם ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי של ברקשייר, אשר אינו כולל רווחים מהשקעות, הסתכם ברבעון ב-2.06 מיליארד דולר, או 1,325 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1,267 דולר למניה. ברבעון השלישי של שנת 2008 רשמה החברה רווח תפעולי של 2.07 מיליארד דולר, או 1,335 דולר למניה.
ברקשייר, שרכשה את השליטה בחברת ישקר הישראלית ממשפחת ורטהימר לפני כשלוש שנים, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 29.9 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

דירוג האשראי ירד?

חברות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) ופיץ' הזהירו השבוע כי ייתכן שיאלצו להוריד את דירוג האשראי של ברקשייר בשל צמצום נזילות החברה עקב רכישת BNSF, חברת הרכבות. S&P היא היחידה מבין שלוש חברות דירוג האשראי הגדולות - מודי'ס, פיץ' ו-S&P - אשר עדיין מעניקה לברקשייר דירוג אשראי מושלם - AAA. זאת לאחר שמודי'ס ופיץ' הורידו את דירוג האשראי של החברה מוקדם יותר השנה בעקבות נפילה בשווי השקעות ברקשייר בנגזרים.
עסקי הביטוח תרמו אף הם לתוצאות הכספיות של ברקשייר. רווחי החברה בתחום חיתום הביטוח זינקו פי יותר מארבעה לעומת הרבעון המקביל, ל-363 מיליון דולר, הודות להוצאות מצומצמות בגין אסונות טבע. הרווחים מהשקעות בחברות ביטוח, תחום שנמצא תחת פיקוחו הישיר של באפט, גדלו ב-21% ל-976 מיליון דולר.
רווחי חטיבת הייצור של ברקשייר - הכוללת גם את חברת ישקר - נפלו ברבעון ב-39% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-293 מיליון דולר. ברקשייר רכשה נתח של 80% ממניות ישקר ממשפחת ורטהימר תמורת ארבעה מיליארד דולר בשנת 2006. בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג לפני חודשיים, הגדיר את עצמו יו"ר ישקר, איתן ורטהימר, בתור "סוכן הנסיעות" של באפט לחיפוש הזדמנויות השקעה עבור ברקשייר מחוץ לארה"ב.
נכון לסוף הרבעון השלישי היו בקופת המזומנים של ברקשייר 26.9 מיליארד דולר, לעומת 24.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני של השנה. בשיאה של הגאות בשווקים, לפני פרוץ המשבר הפיננסי העולמי, היו בקופת ברקשייר יותר מ-40 מיליארד דולר במזומן. עם זאת, החברה ניצלה חלק מהמזומנים לביצוע רכישות בעקבות הנפילות בשוקי המניות בשנה שעברה.
ברקשייר מתכוונת ליטול הלוואות בהיקף של כ-8 מיליארד דולר כדי לסייע במימון רכישת BNSF, לאחר שהודיעה השבוע כי תרכוש את שארית מניות BNSF שעדיין לא בידיה תמורת 26 מיליארד דולר. 60% מהתשלום יתבצע במזומן ושאריתו במניות ברקשייר. במסמכים שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) לאחר סגירת המסחר אתמול, מסרה ברקשייר כי היא "צפויה לממן כ-50% מהמרכיב המזומן בעסקה, המוערך בכ-16 מיליארד דולר, באמצעות קופת המזומנים שלה, ואת שארית הסכום באמצעות הלוואות שיפרעו על פני תקופה של שלוש שנים".
מניית ברקשייר נסגרה אתמול בוול סטריט במחיר של 102,400 דולר, לאחר עלייה של 0.5%, אולם מחירה עודנו נמוך בכשליש מהשיא שרשמה בדצמבר 2007. במהלך הרבעון השלישי של השנה, שאת תוצאותיו פירסמה ברקשייר, עלתה מניית החברה ב-12% - העלייה הרבעונית החדה ביותר מאז שנת 2007.
באפט בן ה-79, המשמש כמנכ"ל ברקשייר, העריך בראיון לערוץ CNBC לפני חודשיים כי כלכלת ארה"ב הגיעה לתחתית. באפט, הידוע בכינויו "האורקל מאומהה", העריך באותה עת גם כי לא צפוי מיתון חוזר, וכי שיאו של המשבר בשוק הדיור בארה"ב כבר חלף. בשנה שעברה, הכתיר באפט את המשבר הפיננסי בתור "פרל הרבור כלכלי".

זינוק בשווי המניות

זינוק בשווי מניות בתיק ההשקעות של ברקשייר, בהן מניות של הבנקים ולס פארגו וגולדמן סאקס ויצרנית המשקאות הקלים קוקה קולה, סייע להגדיל את השווי המאזני של ברקשייר ב-10% במהלך הרבעון, ל-126.1 מיליארד דולר. מתחילת השנה, גדל השווי המאזני ב-15%.
רווחי ברקשייר מהשקעות בשוק הנגזרים - אותו הגדיר לפני מספר שנים באפט בתור "נשק פיננסי להשמדה המונית" - הסתכמו ברבעון ב-1.73 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 1.26 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. רווחי החברה מנגזרים הקשורים לשוקי המניות הסתכמו ברבעון ב-220 מיליון דולר, לעומת הפסד של 880 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווחים מחוזי CDS הסתכמו ב-1.44 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 342 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2008.
נכון לסוף הרבעון השלישי, נדרשה החברה להפקיד ערבונות בסך כ-50 מיליון דולר לשותפי סחר בנגזרים, לעומת 650 מיליון דולר בסוף הרבעון השני. עם זאת, החברה הזהירה כי ייתכן שתידרש להגדיל את היקף הערבונות לסכום של עד 1.1 מיליארד דולר במקרה של הורדת דירוג האשראי של החברה, בהתאם להיקף הורדת הדירוג.

תאריך:  07/11/2009   |   עודכן:  07/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברקשייר: זינוק פי שלושה ברווח ל-3.24 מיליארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
מספר המובטלים בארה"ב עלה ב-558 אלף איש ל-15.7 מיליון איש    שיעור האבטלה טיפס ל-10.2%
נמרוד הלפרן
הנפט נפל בקרוב ל-3% ונסגר ב-77.4 דולר לחבית    הזהב קפץ השבוע ב-5.3% - העלייה החדה ביותר מאז אפריל
ספי קיני
הנהגת אירן ממשיכה להטעות ולנקוט סחבת מכוונת    טוענת עתה: האופציה להוצאת אורניום מאירן, יורדת מהפרק
ספי קיני
ראש הלשכה המדינית של חמאס מנסה לחדש שיחות הפיוס עם פתח    "להשעות או להקפיא את התהליך הפוליטי ולפעול למען המטרות הלאומיות האמיתיות שלנו"
ספי קיני
הארגון הודיע היום שיצטרף לממשלה לאחר חמישה חודשי משא-ומתן    "אנו מקווים כי צעד זה יטיב עם לבנון והעם הלבנוני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il