X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעוד טומי התמים ניסה לראשונה להוביל מהלך וכשל, שי הוכיח שוב את חוזקו במשחק אך עם טלכו הראוי לצידו ופצצה מתקתקת כמו זיו בידיו, מדובר בכוח שברירי במיוחד שעשוי להתנפץ בכל רגע
▪  ▪  ▪
הדוחה ביותר בתולדות הישרדות. זיו [צילום: עידו לביא, עכבר העיר]

"סופו של איש האמת להכיר בכך שהוא משקר כל חייו". פרידריך ניטשה, מעבר לטוב ולע.
על-אף הקרב המפומפם בין זיו לחנוך, הפרק הזה הוכרע במפגש של שני אנשים אחרים: שי וטומי, קצת לפני מועצת השבט. עד אז היה לנו את אחד הפרקים הטובים של הישרדות, עם שני מהלכים מקבילים: שי משליך באדישות את בני הברית שלו לפח לטובת זיו וטלכו, בעוד טומי מבצע את המהלך הראשון שלו במשחק ומנסה להדיח את זיו. אבל המהלך הזה הוכיח שכמה שטומי חזק פיזית, ככה הוא חלש אופי.
נעזוב רגע את העובדה שהוא סיפר לשי על התוכנית. באמת, סביר שהוא חשב ששי עדיין איתו. אבל מהרגע שנסתיימה השיחה, כל מהלכיו של טומי הם מופע מעורר התפעלות של חוסר ישע פוליטי. כי כשאדם אומר לך "תיזהר ממני, שלא תקבל כוויה", וכשאתה מגלה שהוא מחליף צד בלי לתאם איתך, יש רק שתי מסקנות אפשריות: או שמנקודה זו הוא לא יהיה איתך - או שהוא כבר חתך אותך מזמן. בשני המקרים המסקנה הסופית היא אחת: לפעול. לדאוג לכך שכל תוכנית תצא לפועל - ובלבד שלא תהיה תוכניתו. כי לא משנה מה הוא רוצה - זה לא את טובתך.
המסקנה המתבקשת, שכנראה אי-אפשר לצפות מטומי להגיע אליה, היא לפעול להדחתו של לא אחר משי. אבל גם אם היה הולך על זיו זה היה בסדר. הייתה לו שישיה פלוס חסינות פלוס זכות וטו. כל שהיה נותר לו זה להעביר מועצת שבט, לסתום את הפה - ולחכות לתוצאות. אבל במשחק הפוקר הזה טומי מיצמץ ראשון. עד שכבר היו לו חיילים - הוא איכזב אותם. מנהיג הוא כבר לא יהיה.
האירוני הוא שיתכן וטומי הציל את עצמו. לפי תוכניתו המקורית הגאונית, הוא היה מעביר את שרשרת החסינות לחנוך. זה היה קורה לפני ההצבעה, מה שעשוי היה להוביל את כנופייתו של זיו להעביר את ההצבעה לטומי עצמו. פסלון החסינות של זיו ושי היה נחשף רק לאחר ההצבעה, מגן על זיו - וטומי, שהיה הבא בתור במניין הקולות, היה הולך לשחק מטקות עם אנגלנדר.
בכל מקרה, אם יש להצטער על כך שהמהלך של טומי לא יצא לפועל - ולו בשביל העניין שבדבר - אין להצר כלל על התוצאה של הפרק: הדחתו של חנוך. משני סוגי אנשים אני נוהג להתרחק: אלה שמדברים על עצמם בגוף שלישי, ואלה שאומרים את המילה "אמת" יותר מדי פעמים. נקודה למחשבה: שני שחקנים דיברו בשם האמת בפרק הזה: חנוך וזיו.
הציטוט של ניטשה בפתיחה מתייחס כמובן לחנוך. הנהו, איש האמת, הולך בפרק הזה ומשקר לכולם שהוא מבקש שידיחו אותו, תכסיס שכולו חלק מתוכנית הרמייה של טומי. במה זה שונה מה"שקר" של זיו? אז מה, בשביל האמת מותר לשקר? כנראה שבשביל האמת של חנוך.
המתמודד הדוחה ביותר בתולדות הישרדות בעולם, לא רק בישראל, הוא ללא ספק זיו "מה פתאום הדס צועקת? רק אני צועק!". ומייד אחריו שי. שניהם יחד, כפי שאמר גיא זוארץ, זה גן חיות. זיו הוא למעשה איש מת מהלך. אין לו שום סיכוי עם המושבעים. והוא גם קל לתמרון. ולכן, כבר אמרנו, הכי טוב להגיע איתו לגמר.
אבל מכונית התופת הזו תתפוצץ הרבה קודם. די לראות את זיו טובע בתוך האגו ותאוות הכוח של עצמו. כשחנוך אומר שהוא מבקש שידיחו אותו, התגובה האינסטינקטיבית שלו היא "למה שנעשה את זה?". הוא מוכן, לרגע, לשנות את כל תוכניותיו, ובלבד שהוא יחזיק את האקדח ביד, ולא מישהו אחר - אפילו אם אותו מישהו יורה לעצמו בראש. הבהייה בזיו היא כמו צפייה בהילוך איטי בשתי רכבות שנוסעות זו מול זו. השאלה איננה האם תהיה תאונה, אלא מתי.
עוד מועמד שהפסיד נקודות בפרק הזה הוא טלכו. הוא עדיין השחקן הטוב במגרש, ועדיין נמצא במצב טוב מאוד. אבל הוא ממשיך להיות צמוד מדי לאותה תאונת דרכים מהלכת ששמה זיו. מהדברים של אנגלנדר או חנוך רואים שחלק מזיו כבר דבק בטלכו. זה לא יעזור לו לזכות בתומכים בין המושבעים.
על פניו, הטרויקה שי-זיו-טלכו, בסכנה קטנה מאוד. שני השחקנים הטובים על האי נמצאים באותו צד, ולידם הטראבל מייקר שיספוג את האש במקומם. כרגע גם ליאורה היא קלף בטוח, ומבין השישה שנותרים קשה לראות מישהו מארגן מרד נגדם. אבל העובדה ששי וטלכו נמצאים יחד חייבת להיות זמנית. מאחורי המריונטה זיו, יש מקום לבובנאי אחד בלבד. לכן, סיכוי סביר להניח שמי שיפוצץ את שלישיית הברית הזו בסופו של דבר, הם חבריה שלה.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישרדות 3: כרוניקה של פיצוץ ידוע מראש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
התנועה עתרה לבג"צ בטענה שלא הועבר לה תקציב מאז סוף 2008    המשמעות היא שהנושא ידון עוד בשנת 2009
עופר וולפסון
הפיטורים, במסגרת קיצוץ עולמי של בין 1,300 ל-1,500 משרות בחברה שיבוצע במפעליה ברחבי העולם    צפוי לחסוך לה כ-450 מיליון דולר בשנה    אמש דיווחה החברה על 40% צניחה ברווחיה לרבעון הרביעי
ספי קיני
רוס תחליף את רפי פינטו אשר הודיע לאחרונה על פרישתו משירות המדינה
רותי אברהם
מוחמד יונס הודה בהסדר במעורבות בתקיפת סוכן השחקנים בועז בן ציון ונשלח ל-7 חודשי מאסר    השופט: ההסדר "מקל רבתית" עם הנאשם
שימי פולק
המערכת החדשה צפויה להגיע אל מגוון עצום של מכשירים במהלך השנים הקרובות ולהחליף את מערכות ההפעלה Symbian ו-WinMo בפורטפוליו של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il