X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחישובים שנערכו במינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי, עולה כי התייקרות המים בכ-40% שוות ערך לעלייה של כשליש האחוז בתחולת העוני
▪  ▪  ▪
הנפגעים, כמו תמיד, העניים [אילוסטרציה: AP]

התייקרות המים הצפויה בשנת 2010 תכביד יותר על העשירונים הנמוכים ובפרט על האוכלוסיה הענייה כך עולה מחישובים שנערכו במינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי. מסימולציה שנערכה במינהל המחקר והתכנון עולה שהתייקרות המים הצפויה בשנת 2010 בכ-40%, שוות ערך לעלייה של כשליש האחוז בתחולת העוני של משפחות ונפשות.
גב' אסתר דומיניסיני, מנכ"לית הביטוח הלאומי, ציינה כי "נתונים אלה מדאיגים, ומוכיחים עד כמה ייקור של מוצר בסיסי אחד ויחיד עלול לפגוע במשפחות עניות, כולל משפחות עניות עובדות". מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, "לפיכך יש לערוך חשיבה מחודשת בנושא זה, תוך דיון והתחשבות בהשלכות הצפויות על השכבות החלשות".
על-פי הביטוח הלאומי ההוצאה הממוצעת של משפחה בישראל על מים לפני ההתייקרות עמדה על 114 שקל לחודש (במחירי 2008), ואילו ההתייקרות צפויה להגדיל את ההוצאה בכ-46 שקל לחודש.
היום נפגשו נציגי איגוד העובדים הסוציאליים עם נציגי הארגונים החברתיים ואלו סיכמו על הקמת מטה מאבק משותף בנושא ייקור תעריפי המים. "ייקור המים בעשרות אחוזים יהפוך אותם למוצר צריכה לעשירים בלבד, יפגע בשכבות חלשות ואלה שהיו עניים יהיו עניים עוד יותר ומי שלא הגיע לסף עד כה - יהפוך עני", אומרים במטה המאבק.
בפגישה שנערכה בין איציק פרי, יו"ר האיגוד, ורן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד סוכם כי מטה המאבק יקיים כינוסים בהם ישתתפו עובדים סוציאלים, לקוחות שרותי הרווחה ומרכזי הזכויות של ידיד, וכי המטה יפעיל לובי פוליטי לביטול הגזרה.
השונות בהוצאה בקרב העשירונים יחסית קטנה, העשירון התחתון מוציא 100 שקל לחודש על מים, כשהתוספת צפויה להגדיל את הוצאותיו ב-40 שקל. ואילו העשירון העליון מוציא 140 שקל לחודש, והתוספת צפויה להגדיל את הוצאותיו ב-55 שקל.
בממוצע אמורה לקטון ההכנסה הפנויה של משפחה ממוצעת, עקב ההתייקרות הצפויה, בכ-0.5%. אולם, בעוד שתוספת זאת מגלמת הקטנה מזערית של 0.2% - 0.3% מההכנסה הפנויה אצל העשירונים העליונים, הרי שהיא מקטינה את ההכנסה בעשירון התחתון ב-1.4%, ובעשירון השני ב-0.9%. ההתייקרות מעלה גם את הוצאות שני העשירונים הנמוכים ב-0.7% (לעומת 0.4% בשני העשירונים הגבוהים).
נוכח ממצאים אלה הודיע שר הרווחה, יצחק הרצוג, שידרוש דיון בממשלה על ייקור המים, ועל ההשלכות הצפויות ממנו על השכבות החלשות. "ההחלטה השרירותית של העלאת תעריפי המים, התקבלה מבלי שהתקיימה כל היוועצות או דיון עם משרד הרווחה והביטוח הלאומי כדי להבין לעומק את המשמעות וההלשכות של גזירה זו. זה לא סביר ולא קביל".

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התייקרות המים ב-40% תפגע בעשירון התחתון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחפש את המטבע במקום הנכון
מויה  |  15/11/09 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ רונית תירוש ורחל אדטו מוחות על כך שחפץ אמר לקצינה בדרגת רב סרן ש"לא כל מי שמגיש קפה יכול להשתתף בישיבת הממשלה"    "אני מקווה ומאמינה שהאמירות השוביניסטיות שצוטטו אינן מאפיינות את ראש הממשלה, ולפיכך עליו להביע את סלידתו מההתנהלות וממה שמאחוריה ולדאוג שמר חפץ לא יסביר עוד דבר"
אלעזר לוין
השקיעה 832 מיליון שקל בפרויקט ממילא    ירידה ברווחי המלון בירושלים    מעבר מהפסד לרווח במאזן הכולל    ההשקעה באמשטרדם גדלה ב-25%    תשואה של 6.5% על נכסים בחו"ל
אורי קליין
הבמאי המוערך יקבל את הפרס על מפעל חיים שלוש שנים לאחר שזכה באוסקר על סרטו "השתולים", וזמן קצר לאחר ההודעה על דחיית צאתו של סרטו החדש
איציק וולף
ראש הממשלה אמר שישראל מוכנה לפתוח במו"מ ישיר מול הסורים ללא תנאי מוקדם    אם דרוש מתווך - תהיה זו צרפת ולא טורקיה
סיון בראימן
כיהן כסמנכ"ל הכספים של הערוץ מיום הקמתו בשנת 2002    לרר: "אני מודה על האמון הרב שניתן בי עם כניסתי לתפקיד ומודע לאתגרים העומדים בפניי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il