המיליארדר האוסטרלי רופרט מורדוך נמצא בימים אלו במגעים עם מיקרוסופט להורדת אתרי האינטרנט החדשותיים שבבעלותו מהאינדקס של גוגל. מיקרוסופט מעוניינת לשלם לו בעבור הורדת המידע מגוגל ובעבור הצגתו במנוע החיפוש בינג בלבד, כאשר המטרה היא להציג בבינג תוכן איכותי שלא ניתן יהיה למצוא אצל המתחרים.
מורדוך נחשב כיום לאחד ממאה האנשים העשירים בתבל ולאחד מהמשפיעים ביותר על אמצעי התקשורת בעולם. באמצעות קונגלומרט המדיה News Corporation שבבעלותו הוא מחזיק בעשרות חברות תקשורת מובילות בעולם. ביניהן, ה-Wall Street Journal, הניו-יורק פוסט, רשת הטלוויזיה פוקס, מגזין סאן הבריטי, ואפילו בחלק ממניות ערוץ 10 הישראלי.
עבור מיקרוסופט, מדובר בהזדמנות מצוינת לשפר את התכנים המוצגים במנוע החיפוש בינג ולספק יתרון תחרותי מול האלטרנטיבות האחרות בשוק. מיקרוסופט מנסה כבר שנים להגדיל את נתח השוק שלה בתחום החיפוש, אך ללא הצלחה רבה. זאת, למרות השקעה של מאות מיליונים בתחום. השקעה נוספת בניוז קרופ תהיה רק חלק קטן מההון שהשקיעה עד היום על המנוע שלה.
העסקה עם מיקרוסופט היא חלק מחזון כולל של מורדוך להפוך חלק מהתוכן שחברותיו מציעות באינטרנט לזמין בתמורה לתשלום. כמה מהחברות שבבעלותו כבר עושות זאת כיום. למשל, מגזין סאן. מדובר, למעשה, בחזרה למודל הישן, של הצגת תוכן בתמורה לתשלום, אשר הוכח כבלתי כלכלי בעידן האינטרנט. למרות זאת, מורדוך מתעקש שלא לקבל את המודל החדש, של הצגת התוכן בתמורה לפרסום, בו משתמשים כיום מרבית ספקי התוכן באינטרנט. לדעתו, על תוכן איכותי משתמשים יהיו מוכנים לשלם.
משמעותו של החזון של מורדוך היא, מחד, יצירת רווחים רבים יותר ממשתמשים שירשמו לשירותיו שבתשלום, ומאידך רווחים נמוכים יותר מפרסום, מאחר שפחות גולשים יכנסו לאתרים שבבעלותו. מורדוך רואה בחזונו מאזן כזה בין הפרסום לבין ההכנסות מהגולשים שיגדיל בתוצאה הסופית את רווחיו. עבור גולשים רבים, מימוש חזון כזה עשוי להיות הפסד גדול.