X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצרכן הפרטי מסבסד את החברות הגדולות הסוד שמור עד כדי כך שמחירי העסקות אפילו לא נרשמים על נייר, אלא מוחבאים בחוזים רחבים ובקבלות כוללניות שיאנית ההנחות היא UMI, שהציעה הנחות של עד 28%
▪  ▪  ▪
הצרכן הפרטי מסבסד את החברות הגדולות

אחד הסודות השמורים ביותר בענף הרכב הוא שיעור ההנחה שמקבלות חברות הליסינג מיבואני הרכב. זהו סוד שמור כל-כך עד כדי כך שמחירי העסקות אפילו לא נרשמים על נייר, אלא מוחבאים בחוזים רחבים ובקבלות כוללניות.
ואולם ל-TheMarker הגיעו באחרונה מסמכים המעידים על המחירים במשא-ומתן לקראת רכישת מכוניות להחכרה. לפי הנתונים, ההנחות מגיעות עד ל-28%, ובמכוניות פופולריות מגיעה ההנחה ל-15% בממוצע. הנתונים אומתו מול כמה מקורות בענף.
מהנתונים עולה, כי ההנחה על דייהטסו סיריון הגיעה בתחילת 2008 ל-15%, וכיום שיעור ההנחה הוא 6%. ההנחות על טויוטה קורולה אוטומטית מגיעות ל-3%.
ביונדאי i30 מדובר על הנחה של 15%, ודלק מוטורס מציעה הנחה של 12% על מאזדה 3 ופורד פוקוס. שיאנית ההנחות היא UMI, שהציעה הנחות של עד 28% על שברולט אופטרה ו-25% על שברולט אוויאו ביג. שברולט קרוז החדשה מוצעת בהנחה של 12%.
מחירי המחירון של מכוניות אלה נעים בין 111 ל-115 אלף שקלים. ההנחות המצוינות כאן הן השמרניות ביותר ושלהן נרשמו תימוכין. ייתכן כי בפועל העניקו היבואנים הנחות גדולות יותר.
מסמך פנימי של משרד האוצר בנושא מיסוי כלי רכב שפורסם באחרונה ב-TheMarker מגלה כי המרווח הממוצע (בין מחיר המחירון למחיר העלות של המכונית, כולל מיסים) מגיע ל-22% בממוצע ול-40% בשיא. כלומר, ליבואנים יש עוד מקום להנחות גדולות אף יותר.

ארבעת סוגי ההנחות

למעשה, כמעט שאין לקוחות המשלמים מחיר מלא בעבור מכונית חדשה. בישראל יש ארבע רמות של הנחות על מכוניות נוסעים "עממיות". הרמה הגבוהה ביותר היא זו של "מכירת חיסול" - כשליבואן יש מלאי גדול של דגם מתיישן, שאם לא יימכר ייהפכו המכוניות בו למשומשות (לפי החוק, מכונית נרשמת על שם היבואן 12 חודשים לאחר תהליך ייצורה, ויכולה להימכר רק כמשומשת), ניתנות ההנחות הגדולות ביותר באופן חד-פעמי.
הרמה השנייה היא הנחה קבועה. חברות הליסינג הגדולות נהנות מהנחה גדולה וקבועה. חברות ליסינג קטנות יותר נהנות גם הן מהנחה קבועה, אך בשיעור נמוך יותר.
הסוג השלישי הוא הנחות למועדוני לקוחות, כמו חבר. אלה הנחות המיועדות למעין קבוצות רכישה של הקהל הפרטי, ומגיעות עד ל-10%.
לבסוף, הסוג הרביעי הוא ההנחות לקהל הרחב באולם התצוגה. בעזרת מיקוח יכולים הלקוחות לקבל הטבות שונות, כמו הנחה של אחוזים בודדים, מימון וטרייד-אין במחיר מחירון.
בשוק מכוניות היוקרה (שאינן מוצעות לציי רכב) מגיעות ההנחות לקהל הפרטי לעשרות אחוזים, ומחירי המחירון הם פעמים רבות מלאכותיים בלבד.

הלקוח הפרטי משלם יותר

לכאורה, זכותם של יבואני הרכב להעניק הנחות לחברות הליסינג הגדולות ככל העולה על רוחם. ואולם בשוק המכוניות המקרה הוא שונה: בניגוד לכל מוצר אחר שנמכר בסיטונות, מכונית נמכרת שוב כמשומשת לאחר שאיבדה מערכה. אם מחיר המכונית במכירה הראשונה (לחברת הליסינג) היה נמוך, במכירה השנייה משלם הלקוח סכום מנופח שנגזר ממחיר המחירון של המכונית, ולא ממחיר העסקה בפועל.
גם לקוחות שרוכשים כלי רכב חדשים סובלים ממחירי המחירון המופרזים לעומת העסקות בפועל בליסינג, בתופעה המכונה "סבסוד צולב": הלקוח הפרטי משלם מחיר גבוה יחסית כדי לסבסד את ההנחות שמקבלות חברות הליסינג.
התופעה הזו נובעת ממבנה השוק הייחודי בישראל. ב-2008 נמכרו 56.2% מהמכוניות החדשות בישראל לציי רכב. במכוניות מסוימות, בקבוצת הרישוי 2 הנסקרת כאן, ההתפלגות קיצונית עוד יותר: 96% מהמכוניות מדגם פורד פוקוס הגיעו לציי הרכב, ו-97% מהמכוניות מדגם מיצובישי לאנסר נמכרו לציים. בתנאי שוק כאלה, אין ליבואנים כל אינטרס להוריד את המחירים לקהל הפרטי, אלא להעלותם ככל הניתן כדי להגדיל את שיעור ההנחה.

המחירים לא יירדו

בשבוע שעבר התקבלה החלטה בכנסת על שינוי שיטת החישוב של שווי השימוש לשיטה רציפה. המשמעות היא שמעתה ישלם עובד שיש לו מכונית צמודה לפי שיעור קבוע ממחיר המחירון של הרכב, ולא לפי קבוצות מחיר. מחיר המחירון, אם כן, יתחיל להשפיע גם על נהגי הליסינג, ולא רק על הלקוחות הפרטיים.
האם המשמעות היא שמחירי המכוניות יירדו וההנחות לציי רכב יצטמצמו? לא בטוח. נהג ליסינג שיקבל ב-2010 מכונית שמחיר המחירון שלה הוא 110 אלף שקלים, ישלם מס לפי שווי שימוש של 2,299 שקלים בחודש. נהג שמכוניתו עלתה 120 אלף שקלים, ישלם מס של 2,628 שקלים בחודש. ההבדל במשכורת הנטו יכול להגיע לעשרות שקלים בלבד, ואין זה תמריץ מספיק להורדת מחירים.
למעשה, גם בשנה הבאה כדאי ליבואני הרכב להציג מחירים מנופחים ולהגדיל את ההנחות לחברות הליסינג. יבואני המכוניות היפניות, הרוכשים את המכוניות ביין, כבר הצהירו כי בכוונתם להעלות מחירים. סביר להניח שגם יבואנים אחרים יעלו מחירים במעט, כדי לאפשר להם להעניק הנחות גדולות יותר. ייתכן שרק ב-2011, עם ההגדלה של נוסחת שווי השימוש הרציף ל-2.5%, נראה שינוי של ממש.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  01/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היבואנים נותנים 15% הנחה לחברות הליסינג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת ש.י.א. רפאל, בראשות שמעון גוזלן, תשלם 9.6 מיליון שקל - כ-31 אלף שקל לקרקע לדירה    שלב ראשון בבניית 2,200 דירות, חלקן על האצטדיון הישן שיפונה
ספי קיני
במחאה על הכוונה להקים תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון יכבו יישובי צפון הנגב את האור למשך שעה    המטרה היא להעלות את המודעות הציבורית לנזקים הבריאותיים שתגרום הקמת תחנת הכוח
אלעזר לוין
תוכל לשלם את כל החוב לנושים בדין קדימה וחלק מהחוב לבנקים ולנושים אחרים    יפו ודורון: "נגרמו לנו נזקים אדירים, איבדנו הכל"
מיה סלע
הבלעדיות כנראה העבירה את מיקי חיימוביץ' והבוסים שלה בערוץ 10 על דעתם    השאלות ששאלה את ניצולת ניסיון האונס בו חשוד מאבטח הרמטכ"ל היו פולשניות לא פחות מהאקט עצמו
ספי קיני
מחקר בנושא רשויות מקומיות מעלה תמונה עגומה    שביעות הרצון ממרבית השירותים ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית    שני התחומים היחידים שבהם יותר ממחצית האוכלוסיה מרוצה מתפקוד הרשות הם תברואה וחזות העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il