החברה להגנת הטבע פנתה בשבוע שעבר (ג', 22.12.09) לשר התשתיות הלאומיות,
עוזי לנדאו, בטענה כי ליוזמה אותה הוא מקדם, בנושא עידוד הקמתן של תחנות תדלוק חדשות (כשעל-פי הדיווחים - תחנת דלק כל 20 ק"מ) ישנן השלכות חמורות ביותר מבחינה סביבתית ובריאותית.
לטענת החברה להגנת הטבע, לפריסה נרחבת של תחנות תדלוק ישנן השפעות סביבתיות שליליות משמעותיות: סיכון ממשי למי התהום כתוצאה מדליפות דלקים (הניסיון בארץ ובארה"ב מלמד, כי גם כאשר ננקטים כל האמצעים, מתרחשות דליפות), מפגעים נופיים, כאשר התחנה ממוקמת בלב שטח פתוח, או בשטח בעל רגישות נופית. וכן היותה של תחנת התדלוק עוגן לפיתוח עתידי המכרסם עוד בעתודות השטח הפתוח.
עוד מזהירה החברה, כי "ניסיון מהתקופה בה אישור תחנות דלק נעשה בסמכות מקומית בלבד, והתנאים היו מקלים, מלמד כי יזמים רבים מנצלים את ההליך כדי לשנות ייעוד של קרקע חקלאית ובכך להשביח אותה. מכאן, קצרה הדרך לשינוי ייעוד נוסף. תחנות תדלוק הפכו מקפצה קלה לשינוי ייעוד של שטח פתוח לשטח מבונה".