X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלומי האג"ח של סקורפיו יידחו ב-4-3 שנים שטיינמץ יזרים עשרות מיליוני דולרים ונכסים לסקורפיו החוב להפועלים יהפוך לנחות לעומת החוב לבעלי אג"ח
▪  ▪  ▪
בני שטינמץ [צילום: פלאש 90]

היום אחה"צ חלה התקדמות משמעותית במגעים בין חברי נציגות מחזיקי אג"ח מסדרה א' של חברת סקורפיו נדל"ן, של בני שטינמץ, לראשי החברה, בקשר להסדר לפריסת חובותיה של החברה, כך נודע ל-TheMarker.
מדובר בהסדר החוב הגדול ביותר המתנהל בימים אלה. זאת, לאחר שאפריקה ישראל, של לבייב, וצים של עידן וסמי עופר הגיעו להסדר עם בעלי האג"ח והבנקים לפריסת חובות.
היקף החוב של סקורפיו נדל"ן, המנוהלת על-ידי שמעון מנחם, נאמד ב-516 מיליון שקל. בנוסף לכך חייבת סקורפיו כ-400 מיליון שקל לבנק הפועלים. נציגות מחזיקי האג"ח של סקורפיו מורכבת מהנציגים של פסגות, מנורה מבטחים, כלל ביטוח, מגדל והפניקס. זאת, אחרי שעמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות) פרשה מן הנציגות פחות משבוע לאחר שהצטרפה אליה. מחזיקי האג"ח מיוצגים על-ידי עו"ד גיל אורן, והיועץ הכלכלי והרו"ח עופר כהן. עורכי הדין רם ויאיר כספי מייצגים את סקורפיו נדל"ן.
סקורפיו, הפועלת בשוק הנדל"ן המניב ובנייה למגורים ברחבי מרכז ומזרח אירופה, נקלעה בדומה לחברות רבות אחרות הפועלות באזור בתחום דומה, למשבר נזילות בשל סגירת ברזי האשראי ועצירה של התקדמות בפרויקטים שלה.
במסגרת מתווה ההסדר המתגבש תשלומי הקרן והריבית בגין האג"ח יידחו ב-3-4 שנים, כששטינמץ צפוי להעניק ערבויות בגין תשלומי הריבית. בנוסף לכך יכניס שטינמץ אל תוך סקורפיו חלק מנכסיו הפרטיים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. כמו-כן צפוי שטינמץ להזרים למחזיקי האג"ח סכום של כמה עשרות מיליוני דולרים במזומן, כשמועדי ההזרמה עדיין לא סוכמו בין הצדדים. עדיין לא סוכם האם תועלה הריבית בגין האג"ח העומדת כיום על 6.25%.
ככל הידוע סקורפיו הגיעה גם להבנות עם בנק הפועלים לגבי פריסת החוב כלפיו, כך שהחוב אל הבנק יהפוך לנחות לעומת ההתחייבויות למחזיקי האג"ח. ככל הנראה לא יוקצו למחזיקי האג"ח מניות של סקורפיו, כשכיום שטינמץ מחזיק בכ-90% מהון המניות של החברה. סקורפיו נדל"ן לא צפויה לבצע בתקופה הקרובה הנפקה ראשונית של מניותיה לציבורית, אלא אולי בעתיד תבצע רישום למסחר של המניות שלה.
מקורבים למגעים בין החברה למוסדיים ציינו כי ראשי סקורפיו מתנהגים בהגינות ומנסים לעשות הכל בכדי להשלים את ההסדר בהקדם.
החברה הפסידה ברבעון השלישי 61 מיליון שקל (הפסד המיוחס לבעלי המניות), לעומת הפסד של 68.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. את ינואר-ספטמבר 2009 סיימה סקורפיו עם הפסד של 255.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 108.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בנוסף לכך, נכון לסוף ספטמבר 2009, לסקורפיו גרעון בהון חוזר (עודף התחייבויות שוטפות לעומת נכסים שוטפים) של כ-519 מיליון שקל, גרעון בהון עצמי של כ-179 מיליון שקל, וכן החברה אינה עומדת בחלק מאמות מידה פיננסיות במסגרת ההלוואה של כ-400 מיליון שקל שניתנה לה לפני כמה שנים על-ידי בנק הפועלים.

תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  06/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני שטינמץ מתקרב להסדר החוב עם המוסדיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתב 0404
ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, נפגש עם ראש עיריית חיפה ויזמים בכירים לערב מיוחד שהוקדש לעיר חיפה, למיתוגה ולמיצובה להשקעות למגזר העסקי    יהב: "חיפה עוברת בימים אלו מהפכה בכל הנוגע לתהליך אישורי הבנייה בעיר"
עידן יוסף
נוסע חרדי שביקש מנוסעת באוטובוס לשבת מאחור רוסס בגז מדמיע    שר התחבורה מאיים: אם לא יהיו קווים נפרדים נפריט את התחבורה ונוסעים חילונים יסבלו    מסתמן: טלפון אדום לדיווח על אלימות באוטובוסים
TheMarker
האנשים שיצרו את מדד מחירי הבתים קייס-שילר: בתים של לווי פריים צפויים להגיע לשוק ולהציפו בשנה הקרובה    מלאי הבתים המעוקלים של לווי משכנתאות פריים בריבית משתנה גדל ל-10% ברבעון השלישי
עידן יוסף
מזוז יכריע האם לוועד המנהל של רשות השידור סמכות לתוכנית חרום    ועד העיתונאים משך את עתירתו לביה"ד לעבודה נגד התוכנית    בינתיים נשארים השירותים במערכת קול ישראל בת"א מלוכלכים
שלומית לן
מקורב למשפחת לבנת מספר כיצד נרקמה ההחלטה למנות את אהוד אולמרט ליו"ר קבוצת אברהם לבנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il