X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחוזה ההפצה נקבע כי העיתון לא יפרסם תכנים שעלולים לפגוע באינטרס הרכבת ישראל היום: "מדובר בחוזה שנוסח עוד בתקופת החינמון ישראלי"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחוזה ההפצה של "ישראל היום" עם רכבת ישראל הסכים העיתון לא לפרסם דברים העלולים לפגוע באינטרסים של הרכבת. בחוזה, שהגיע לידי TheMarker, נכתב כי הרכבת תמנה מתאם שיוכל לפסול תכנים שכוללים "דבר העלול לפגוע באינטרס של הרכבת, לרבות תדמיתה בפני הציבור". עוד נקבע בחוזה כי המתאם יוכל לקבל לידיו כתבות ופרסומות בטרם הודפסו ולדרוש כי יוכנסו בהן שינויים.
נספח שצורף לחוזה ביטל לכאורה את הסעיפים האלה מאחר שנכתב בו כי "בקרת הרכבת על תוכני העיתון תיערך, ככלל, בדיעבד". עם זאת, גם בנספח נקבע בפירוש כי "מאושר בזאת עקרונית רק תוכן עיתון אשר אינו סותר את ההוראות של סעיף 6 להסכם". מדובר בסעיף הכולל את הדרישה לא לפרסם ידיעות העלולות לפגוע באינטרס של הרכבת, וכן ידיעות שיש בהן הוצאת דיבה, פגיעה בזכויות יוצרים וכיוצא בזה.
לבקשת TheMarker בדקה חברת יפעת מידע תקשורתי את סיקור הרכבת ב"ישראל היום" ב-45 הימים האחרונים. בתקופה זו הופיעו בעיתון שלוש ידיעות בלבד שעסקו ברכבת באופן ישיר. ידיעה אחת הייתה אודות רכבת שפגעה במכונית אשר עצרה על הפסים. בידיעה נכתב כי הנהג לא היה יכול לעצור בהתראה הקצרה שקיבל. ידיעה שנייה עסקה בעליית מחירי הנסיעה ברכבת ובאוטובוסים. ידיעה שלישית הייתה ביקורתית כלפי הרכבת, ועסקה בעיכובים ארוכים בשל קריעת כבל תקשורת. בידיעה צוטטו נוסעים שאמרו כי "זה ביזיון, כמו במדינת עולם שלישי" וגם נכתב כי הנהלת הרכבת לא מצאה לנכון להודיע לנוסעים על העיכוב.
לצד ההגבלות שהוא מטיל על "ישראל היום" כולל החוזה עם רכבת ישראל גם התחייבות של העיתון לפרסם ללא תמורה בכל מהדורה שני עמודים שיכללו פרסומות או כתבות של הרכבת. במקום אחר בחוזה נכתב כי העמודים שתקבל הרכבת יהיו חלק מעמודי התוכן ולא עמודי פרסום. ברכבת ישראל הכחישו כי החברה מקבלת עמודי תוכן, ואמרו שמדובר בעמוד פרסום אחד שמופיע פעם בשבוע.
בסעיפים נוספים בחוזה נקבע כי "ישראל היום" יפיץ ברכבת לפחות 50 אלף עותקים ביום (כ-20% מהעותקים המודפסים כיום) וכי בכל מהדורה יהיו לפחות 16 עמודים.
בחוזה מפורטים קנסות שיכולה להטיל הרכבת על "ישראל היום". למשל, אם דיילי העיתון יפריעו לנוסעים או לפעילות התחנה ייקנס "ישראל היום" ב-1,000 שקל.
מהרכבת נמסר בתגובה: "רכבת ישראל היא חברה ממשלתית הנותנת שירות ציבורי, ולכן שמרה לעצמה את האפשרות להתערב בתכנים המפורטים בחוזה. יש לציין שגם ככה התנאים מתקיימים בכל מערכות העיתונים. חשוב להבהיר כי עד היום לא התערבה רכבת ישראל בתכנים שפורסמו. רכבת ישראל אינה מקבלת עמודי תוכן ב'ישראל היום', אלא עמודי פרסום בלבד - שבהם היא משתמשת לטובת הנוסעים".
מ"ישראל היום" נמסר: "מדובר בחוזה שנוסח עוד בתקופת החינמון?ישראלי'. כל העיתונים המחולקים ברכבת חתמו על חוזה דומה, ובכלל זה ?24 דקות' של ?ידיעות אחרונות' ו'ישראל פוסט'. העניין מעולם לא עמד למבחן, ו'ישראל היום' לא ראה עצמו מעולם מוגבל בסיקור הרכבת. איננו מעבירים לרכבת את העיתון לפני פרסומו ואין כל צנזורה. אם תתעורר בעיה ברור לגמרי כי העיתון שאינו מחולק ברכבת חופשי לכתוב כל מה שהוא רוצה, כאשר בתוך הרכבת אנו כפופים לכללים של הרכבת".

תאריך:  13/01/2010   |   עודכן:  16/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל היום הסכים לצנזורה ע"י הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חשש לאלפי מתים    צוותי הצלה מתקשים לתפקד לאחר שהתקשורת קרסה בדקות שלאחר רעידת האדמה
עידן יוסף
האלוף זמיר קורא להחרים המוצרים שמפרסמת הדוגמנית שלא שירתה בצבא    "אני לא יכול להגיש נגד בר רפאלי תלונה - היא הלכה והתחתנה עם בחור בן 37, אז מה אני יכול לעשות?"    אמה של בר: "שיתעסק בגלעד שליט"
עידן יוסף
שיבוץ כוח האדם העודף, בעיקר בתפקידי מטה ומנהלה במפקדות ובפלוגות, בא על חשבון תקני שוטרים בפלוגות עצמן
אלעזר לוין
מבקר המדינה: אושר ונבנה    מהנדס הוועדה: לא נבנה
אלעזר לוין
11 שנים - חצי דור - מתחילת התכנון ועד הפקדת תוכנית המיתאר המקומית    התוכניות הן בנות 20 שנה ויותר, או שאינן קיימות כלל, אבל לאיש כנראה לא איכפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il