X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדים זועמים: בזמן שהנהלת כי"ל טוענת כי אין לה תקציב לאיוש תקנים, אישר הדירקטוריון למנהלים אופציות בשווי 203.5 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
מפעל תרכובות ברום [צילום: יחסי ציבור, כי"ל]

זעם רב אך עצור בקרב שלושת יושבי-ראש מועצות העובדים של חברות-הבת של כי"ל בנגב - ים המלח, רותם דשנים ותרכובות ברום, לאחר שבשבוע שעבר החליט דירקטוריון כי"ל לאשר למנהלים בחברה אופציות בסך כולל של 203.5 מיליון שקלים. זאת בזמן שהחברה נמנעת, במפגיע, מלקלוט עובדים חדשים במקום אלו שפרשו, נמנעת מלאייש תקנים ואף מתחמקת מלהגדיל לעובדי ים המלח את הפרמיה השנתית על-חשבון החיסכון השנתי של בין 40 ל-60 מיליון דולר כתוצאה מהכנסת מערכת גז למפעלים במקום המערכות הקיימות, של סולר ומזוט.
מזה כחודש מתקוממים עובדי ים המלח על הנהלת החברה בשל מה שהגדיר יו"ר מועצת העובדים שלהם, ארמונד לנקרי, "התנהלות חד-צדדית מצד ההנהלה". התנהלות זו כוללת, כאמור, אי-קליטת עובדים, אי-איוש תקנים ואי-כיבוד סיכום להגדלת הפרמיה השנתית. כל זאת בנימוק המוכר והידוע: אין תקציב!
ההתקוממות הפכה לעיצומים שהופסקו בהוראת בית הדין לעבודה, שלא נעתר לבקשת הנהלת חברת ים המלח לאסור כליל על העובדים לנקוט בעיצומים עד לסוף השנה. אולם ביום ראשון שעבר העניקה ההסתדרות לעובדי ים המלח את ההיתר המיוחל, המאפשר להם לנקוט בעיצומים החל מיום ראשון הקרוב (24.1.10), 14 ימים אחרי מתן ההיתר.
בעקבות ההיתר לנקוט בעיצומים, עבר המו"מ בין מועצת עובדי ים המלח להנהלת החברה הילוך נוסף, אולם ממש בעיצומו של אותו מו"מ קיבלה חברת כי"ל את אישור הדירקטוריון להעניק למנהלים בחברה, למעלה מ-300, אופציות בשווי של 203.5 מיליון שקל, כאשר הנהנים מאותן אופציות, הם ראשי יחידות, ראשי מחלקות, ראשי מערכות, וכמובן מנכ"לים, סמנכ"לים, משנים למנכ"ל וממלאי-מקום מנכ"ל.
העובדה שהנהלת כי"ל לא מצאה לנכון להעניק לעובדים מן המניין את אותה הטבה, גרמה לזעזוע בקרב עובדי שלושת המפעלים הנחשבים לחברות-בת של כי"ל - ים המלח, רותם דשנים וברום. או אז הוחלט, בעצה אחת של שלושת יושבי-ראש מועצות העובדים - לנקרי, שמעון סבן ואבנר בן-סיניור - לפנות לאלפי העובדים ולדווח להם על חומרת המעשה של הנהלת כי"ל. במקביל, פנו השלושה גם למנכ"ל כי"ל, עקיבא מוזס, וקבלו באוזניו על אפלייתם הלא מוצדקת - מוסרית ועניינית. במכתב למוזס פירטו השלושה את תרומת העובדים לחברה, בעיקר בשנתיים האחרונות, שבמהלכן סבל העולם ממשבר כלכלי עמוק ורק בזכות עובדי שלושת המפעלים הצליחה החברה לא רק להתייצב, אלא גם לסיים את השנתיים האחרונות ברווח עתק. עוד כתבו השלושה למוזס, כי הם מצפים ממנו לבחון מחדש את ההחלטה שלא להעניק אופציות לעובדים "הרגילים", כדי למנוע מהם עוגמת נפש.
לדברי לנקרי, למרות שהבעיות של עובדי ים המלח הן קשות יותר מאלו של תרכובות ברום ורותם דשנים, מצאו שני עמיתיו לראשות מועצת העובדים להצטרף אליו למאבק, הן בשל מוסריותו והן בשל העובדה שמדובר בקיפוח ובאפליה הזועקים לשמים. עוד אמר לנקרי, כי הוא תקווה שהנהלות כי"ל בכלל ומפעלי ים המלח בפרט יתעשתו בהקדם ויקבלו את ההחלטות הטובות ביותר לכל הצדדים כדי למנוע אנדרלמוסיה.

תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי חברות-הבת של כי"ל: מקפחים אותנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
אנקדוטת המדע המפורסמת ביותר בהיסטוריה מוצאת דרכה אל האינטרנט    גולשים יוכלו לצפות בכתב היד מן המאה ה-18 המתאר את הסיפור הנודע על ניוטון, העץ והתפוח    [הספרן מן האגודה המלכותית של בריטניה אוחז ב"זכרונותיו של סר אייזק ניוטון" מאת ויליאם סטקלי / צילום: AP]
יפעת גדות
רבע מהאנשים שהיו עם הרמות הגבוהות ביותר של כימיקל הנמצא במוצרי פלסטיק היו גם בסבירות גבוהה יותר מפי שניים לדווח על מחלות לב או על סוכרת, בהשוואה לקבוצה עם הרמות הנמוכות ביותר    רמות גבוהות נמצאו קשורות גם לחריגות של ריכוזי אנזים בכבד
עופר וולפסון
סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב הודיעה כי עסקת מכירת דינמיקה לסלקום תושלם עד ל-15 באפריל    עובדי דינמיקה יהפכו לעובדי סלקום
יפעת גדות
אזרחית האיטי ילדה בבית החולים של פיקוד העורף שהוצב במקום
מאיה שני
מסע תעמולה רחב-ממדים בערי סין    ייאסר עישון בבנייני ציבור    יותר מרבע מן המעשנים בעולם הם סינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il