X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אתמול התפרסמה רשימת הזוכים בפרסי אקו"ם לשנה שחלפה, לקראת הטקס שיתקיים ב-24 למרס, בהנחייתו של אורי גוטליב בין הזוכים המאושרים: עידן רייכל, רונה קינן, משה פרץ, אביתר בנאי, עילי בוטנר וגבריאל בלחסן
▪  ▪  ▪
פורץ דרך. משה פרץ [צילום: פלאש 90]

מדי שנה מעניק ארגון אקו"ם פרסים כספיים ליוצרים מכל התחומים, על מפעלי חיים, הישגי השנה ועידוד פרסום היצירה. הפרסים ניתנים ליוצרים מכל התחומים - משוררים, מלחינים, מלחיני מוזיקה קלאסית, מעבדים, סופרים ועוד.
הטקס יתקיים ב-24.3 ב-ZOA. את הטקס ינחה אורי גטליב ויביים דורון מדלי.
חלוקת פרסי אקו"ם החלה בשנת 1958 כתחרות קטנה למתן מלגות ליוצרים, על יצירות שהוגשו בעילום שם. 50 שנה אחר-כך מאפשרת אקו"ם לכ-7000 יוצרים החברים בארגון להגיש את מועמדותם לקטגוריות השונות.
בחירת הזוכים נעשית על-ידי חבר שופטים המורכב מיוצרים, מבקרים ועוד. חברי ועדת השיפוט בתחום הזמר העברי הם דנה ברגר, דודי לוי, יאיר ניצני, יוני רועה ויורם רותם.
יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם: "כבר 52 שנה שהיוצרים החברים בארגון מעניקים פרסים ליוצרים המוכשרים בקרבם. לצערי לא ניתן לתת פרס לכולם, ובכל שנה ועדת השיפוט נאלצת לבחור מספר מצומצם של זוכים. הטקס איננו רק מתן הוקרה, אלא גם אירוע שנתי מסכם שבא להרים על נס את היוצרים הישראלים מתחום המוזיקה והספרות. במהלך השנה אקו"ם נאבקת עבור היוצרים וזכויותיהם ובטקס השנתי ניתנת לנו הזכות גם להוקיר את כישרונם, פועלם ותרומתם לתרבות שלנו".

פרס הישג השנה למלחין

פרס הישג השנה ע"ש מרדכי זעירא למלחין, יוענק לאביתר בנאי על אלבומו "לילה כיום יאיר".
נימוקי השופטים: "המנגינות של אביתר מלוות אותנו כבר שנים. השנה הן היו כמו פסקול של געגוע, אמת וכמיהה פנימה, התבוננות נפש, חקר החיים, כאב ותהייה, פליאה והשלמה. היכולת המיוחדת כל-כך שלו להפיק רגש טהור בלחניו, היא מתנה גדולה לכל מי שמקשיב.
על דרך הניגודים שלו - הקלידים השחורים והלבנים של הפסנתר שלו, הקודש והחול שלו, הפשוט והמורכב, הנסתר והגלוי - אביתר נוגע בכולנו, שנרגיש טוב טוב איך הקצוות מתחברים והופכים לשלם אחד יחיד ומיוחד. בזכותו. אביתר מצליח להביא את הכל ביחד, שר כזמיר אמיתי, המנגינות זורמות כמו מים, ממש כמו קולו. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו להודות ליוצר קסום זה על יצירתו".

פרס הישג השנה למעבד
האזינו לאייל גולן מבצע את "זה אני"

פרס הישג השנה ע"ש מרדכי זעירא למעבד, יוענק לתמיר צור.
נימוקי השופטים: "תמיר צור בלט השנה באופן מיוחד בזכות הפקות מוזיקליות המצליחות לשלב באופן חכם ומיוחד מוזיקה אלקטרונית עם מוזיקה ים תיכונית. בהפקותיו ניתן לשמוע תעוזה יצירתית שהביאה לחשיפת הזרם הים תיכוני לכל אוזן.
בין היצירות שעיבד כלולות "הוזה אותך מולי", "יפיופה", "זה אני" בביצועו של אייל גולן, "אלייך", "אש" בביצוע משה פרץ, "הכל זה מלמעלה" בביצוע דודו אהרון ועוד להיטים רבים.
תמיר מצליח למצוא את המעטפת המוזיקלית המתאימה ביותר לכל אמן שעימו עבד השנה ועל כך ועדת השיפוט מצאה לנכון להעניק לו את פרס הישג השנה למעבד".

פרס הישג השנה לתגלית

פרס הישג השנה ע"ש עוזי חיטמן לתגלית, יוענק למשה פרץ.
נימוקי השופטים: "משה פרץ כשמו כן הוא, פורץ דרך בתעשיית המוזיקה הים תיכונית וזאת בזכות כתיבתו המיוחדת הן כפזמונאי והן כמלחין.
משה הצליח השנה באופן מיוחד עם שיריו, שבשונה מהתבניות המלודיות הים תיכוניות המקובלות הצליח ליצור קו מוזיקלי ייחודי לו. כמבצע הוא הצליח לגעת ברגשותיהם של רבבות מאזינים ואין ספק כי אישיותו הענווה והכובשת הפכו אותו השנה, לכוכב. ועל כך רואה הוועדה לנכון להעניק לו פרס על תגלית".

פרס חיצוני לתמיכה בהפקת אלבום

פרס חיצוני ע"ש אהרון גפן לתמיכה בהפקת אלבום יוענק לליאת יצחקי.
נימוקי השופטים: "מצאנו את יצירתה ושירתה של ליאת יצחקי מיוחדת מקורית וראויה לפרס להפקת אלבום. קולה פשוט נעים ומיוחד ושיריה מרגשים ונוגעים בלב השומע. המקצבים, הצליל האתני המיוחד והטקסטים לוקחים את המאזין למחוזות מרתקים ועל כן החלטנו לעודד את יצירתה ולהעניק לה את הפרס להפקת אלבום על שם אהרון גפן".
זהו פרס חיצוני המוענק על-ידי משפחת גפן בעלי חברת המו"לות מדיה מן גרופ בע"מ ומיועד לסייע לחברי אקו"ם - יוצרים בהפקת אלבום. הזוכה נבחרה מבין מועמדים רבים ששלחו חומרים לאקו"ם מאלבומים שטרם יצאו לאור.

פרסי עידוד פרסום היצירה

פרס עידוד פרסום היצירה ע"ש אמיתי נאמן למלחין, יוענק לעילי בוטנר.
נימוקי השופטים: "אחרי ההצלחה של אלבומו הראשון 'שווים' שאותו הקליט ביחד עם רן דנקר, ניצב עכשיו עילי בוטנר בפני הוצאת אלבום חדש שגם הוא מוקדש כולו לשיריו. הביצועים הפעם הם של זמרים שונים, אבל הכתיבה של בוטנר נשארה רגישה, מהוקצעת ויפה. הלחנים שלו נעימים לאוזן ושיריו מחוברים לכאן ולעכשיו, למרות שהם נשענים על המסורת הקלאסית של שירי הרוק והכתיבה האישית. עילי בוטנר מבחינתנו הוא מלחין שראוי לכל עידוד כדי שכמה שיותר אנשים ייחשפו לשירים היפים שהוא כותב".
פרס עידוד פרסום היצירה למחבר ע"ש אמיתי נאמן, יוענק לגבריאל בלחסן.
נימוקי השופטים: "גבריאל בלחסן הביא איתו אסופת טקסטים אמיצה שלא חוששת לגרד במקומות לא נעימים שבהם לא ברור הגבול, מסעות של אדם בנבכי נפשו הסוערת ששולפת ממעמקים טפחים של אמת קשה ובכל זאת מרגיעה כי האמת, עושה שקט. גבריאל בלחסן הצליח לגרום לנו שקט בכתיבה המיוחדת שלו ועל כך מצאנו אותו ראוי לפרס".

רשימת הזוכים
צפו ברונה קינן מבצעת את "אתה מתעורר"

פרס הישג השנה ע"ש מרדכי זעירא לפזמונאית, יוענק לרונה קינן על אלבומה 'שירים ליואל'.
נימוקי השופטים: "האלבום "שירים ליואל" הוא פרויקט מוזיקלי שלם, ייחודי ומסעיר שבו ערכה רונה קינן סיכום פיוטי של חיי אביה, עמוס קינן ז"ל שהלך לעולמו השנה.
באלבום מנתחת קינן בדרך אינטליגנטית ורגישה את עולמו הביוגרפי ואת עולמו הרוחני של אביה מרגע לידתו ועד לימי הזיקנה וההיעלמות. קינן בודקת לעומק את העולמות התרבותיים שהיו קשורים לאביה וגם הלחנים שחיברה הפעם מתכתבים עם המוזיקה הישראלית לדורותיה. הטקסטים של שירי האלבום עומדים ברמה של שירה וכדרכה של שירה טובה באמת, היא אומנם מורכבת אבל גם בהירה ועל כך מצאנו את רונה קינן ראויה לתואר "פזמונאית השנה".

שיר השנה
צפו בקליפ ל"חלומות של אחרים"

פרס הישג השנה ע"ש משה וילנסקי יוענק לפרויקט של עידן רייכל על השיר לשיר "חלומות של אחרים".
נימוקי השופטים: "עידן רייכל הוציא השנה את אלבומו השלישי 'בין קירות ביתי'. האלבום המגוון כלל שירים יפים רבים בסגנונות שונים ומגוונים והבליט שוב את ייחודו של רייכל כיוצר ומלחין רגיש ומוכשר, שמצליח להפתיע בכל פעם מחדש. מבין קירות ביתו של עידן רייכל יצאו שוב שירים רבים שזכו להצלחה גדולה. מתוך האלבום הזה אנחנו בחרנו להעניק את התואר 'שיר השנה' ללהיט 'חלומות של אחרים - שחדר ללבבות של אנשים רבים".

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה פרץ ועידן רייכל יקבלו פרס אקו"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כ-300,000 תושבי האיטי עם סוכרת זקוקים לעזרה דחופה    נשיא הפדרציה הבינלאומית לסוכרת: "אסור שתושבי האיטי ששרדו את רעידת האדמה ימותו לשווא מסוכרת"
אלעזר לוין
בחרו בעו"ד אילן שרקון לייצגם בפני הרשויות    יהרסו בניינים ישנים בר"ג ויבנו מגדלים בני 30 ו-15 קומות
איציק וולף
מזוז: מעטים המעורבים כקרבנות בפשע חמור, אך כל אזרח מעורב יותר מפעם אחת בחייו, כקרבן של עבירה קלה
עופר וולפסון
בעתירה של דיירי הדיור המוגן בישראל לבג"צ נטען כי דיירים קשישים בדיור מוגן נושאים בנטל תשלום מע"מ בגין עסקה הפטורה על-פי חוק ממע"מ    סובלים בנוסף משחיקה של עד 3% בשנה מדמי הפיקדון על הבית
מאיה שני
מלחמת החורמה מגיעה לבריטניה?    האקרים טורקיים פרצו לאתר של העיתון היהודי העתיק ביותר בעולם והחליפו אותו בכתובות נאצה    לא היה ניתן לפתוח את אתר האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il