X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
להערכת משרד התקשורת, המרווח הגדול במחיר - מאפשר כניסה של מפעילי תקשורת חדשים
▪  ▪  ▪
הפרשים גדולים [צילום: AP]

חברות הסלולר מרבות להתגאות במחיר דקת השיחה הממוצע בישראל, הנמוך לעומת מדינות אחרות במערב ועומד על כ-9 סנטים (כ-35 אגורות) לדקה, לפי נתוני מריל לינץ'. עם זאת, הנתון שמציגות החברות כולל גם שקלול של מחיר הדקה ללקוחות עסקיים, שהוא נמוך באופן משמעותי מזה שמשלם הלקוח הפרטי ו"מושך" את הנתון הממוצע כלפי מטה.
עד כה, נתוני האמת על התשלום של לקוח פרטי לדקת שיחה לא פורסמו. ואולם, מנתונים שאסף משרד התקשורת בנושא ושהגיעו כעת ל-TheMarker עולה כי לקוח פרטי משלם על דקת שיחה ממוצעת 40-45 אגורות, ובתוספת מע"מ, 46-52 אגורות לדקת שיחה. המשרד אסף את הנתונים מ-2008. גם הנתון הזה הוא ממוצע, שמושפע מדקות השיחה הזולות יותר במגזרים כמו חיילים וסטודנטים ומדקות בתוכניות משפחה למיניהן. למעשה, לקוח בתוכניות תעריפים רגילות משלם תעריף גבוה עוד יותר. אם להתייחס לממוצע הכללי של 36 אגורות לדקה, אפשר להסיק שלקוח עסקי בישראל משלם על דקת שיחה בסלולר כ-21 אגורות לדקה, לפני מע"מ. המשמעות היא שלקוח פרטי משלם תעריף שהוא פי שניים לפחות מלקוח עסקי.
משרד התקשורת מעריך שהמרווח בין מחיר הדקה העסקית לפרטית בישראל משאיר מספיק מרחב לכניסה של מפעילי תקשורת חדשים במודל של מפעילים וירטואליים (MVNO). מפעיל MVNO רוכש "בנק דקות" מהמפעילות הקיימות במחיר של לקוח סיטונאי, נהנה מהנחת כמות, ומשווק אותן ללקוח הסופי. ההנחה היא שמפעיל MVNO צריך ליהנות ממחירים של לקוח עסקי גדול, כלומר אף פחות מ-21 אגורות לדקה. גם מחיר זה צפוי לרדת אם משרד התקשורת יחליט על הורדת דמי הקישוריות, כפי שמתוכנן.
הנתונים שקיבץ משרד התקשורת אינם הנתונים העדכניים שאספה כעת חברת הייעוץ NERA, שאותה שכר המשרד לצורך הפחתת דמי הקישוריות.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  11/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקוח פרטי בסלולר משלם פי 2 מלקוח עסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים ביאור
בדיוק שנה חלפה מאז כניסתו לתוקף של החוק המחייב הענקת תלוש שכר פרטני במיוחד, אך 88% מכלל המעסיקים במגזר הפרטי מתעלמים ממנו    זה עלול לעלות להם ביוקר: עובדים עשויים לנצל את המצב החדש כדי להשיב לעצמם זכויות כספיות, בהיקפים אדירים
אמיתי זיו
סמדר שיר, יורם טהרלב וגלילה רון פדר אצלכם בסלולר    הורדת ספר למכשיר תעלה 14.90 ש'    הממשק מאפשר מגוון גדלי פונטים, צבעי טקסט ורקע, שיטות דפדוף וסימניה
עופר וולפסון
ראשי מדינות האיחוד הסכימו ביניהם כי לא יסייעו ליוון כעת, אך יעמדו מוכנים לסייע לה "במידת הצורך"    התנאי לסיוע מצד יוון: קיצוץ תקציבי ועמידה ביעדי הבראה כלכליים
הדס מגן
קובי בן-גור ויורם קראשי, המואשמים כי פעלו למינוי ג'קי מצא לראש רשות המיסים ובתמורה השפיעו על מינויים ברשות, טוענים: נהגנו להתרברב ללא כיסוי על חלקנו במינויים, אך בפועל רק סייענו לחברים מבלי לבקש תמורה    מצא: מינויי היה טבעי ונתמך ע"י היועמ"ש ובכירי האוצר
מערכת אתר ערוץ הספורט
גברה 4:6, 3:6 על ספרם הקרואטית ותפגוש את סאפארובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il