X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהפיכה אסטרטגית במיקרוסופט - בנאום שנשא השבוע מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, באוניברסיטת וושינגטון, הוא המחיש את הפנייה החדה שעושה הענקית מרדמונד לכיוון גישת המחשוב בענן כיצד ישפיע הדבר על כולנו?
▪  ▪  ▪
תפנית חדה. באלמר [צילום: AP]

בנאום שנשא ב-4.3.10 מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, בפני תלמידים ועיתונאים באוניברסיטת וושינגטון, הוא הכריז על הכניסה הרשמית של מיקרוסופט לתחום המחשוב בענן (Cloud Computing) ועל התפנית החדה שמבצעת החברה באסטרטגיה העסקית שלה.
לטענת באלמר, מיקרוסופט משקיעה כיום מאמצים אדירים בתחום. כ-70% מכלל העובדים של החברה עוסקים כבר כיום בנושאים הקשורים לענן, ובתוך כשנה, הוא אומר, שיעור זה יגיע ל-90%!
עבור חברה כמו מיקרוסופט, שהליבה העסקית שלה, הייתה עד היום בתחום התוכנות השולחניות, זהו מפנה משמעותי למדי. מאחר שמדובר בחברת התוכנה הגדולה בעולם, אשר מעסיקה למעלה מ-90 אלף עובדים בכ-100 מדינות שונות, השינוי האסטרטגי הזה צפוי להשפיע כל מי שמשתמש במוצרי מיקרוסופט, או במילים אחרות, על כולנו.
את הגרסה המלאה של נאומו ניתן לקרוא באתר מיקרוסופט בקישור זה.
השלכות מעשיות
את ההשלכות של המאמצים של מיקרוסופט בתחום המחשוב בענן ניתן לראות כבר היום. למשל, עם ההשקה בחודש שעבר של Windows Azure - פלטפורמת הענן החדשה שלה, או עם הגרסה החדשה שלה ל-SQL Server המוצעת גם בגרסת Cloud Computing. בעתיד ניתן יהיה לראות עוד ועוד מוצרים מבית מיקרוסופט שיוצעו בגישה הזו. כך למשל, מתכננת החברה להשיק בחודש יוני הקרוב את Office Web - הגרסה המקוונת של חבילת התוכנות המשרדיות שלה, אשר תוצע, דרך אגב, ללא תוספת תשלום לארגונים.
מה המשמעות?
למרות שיותר ויותר שירותים מוצעים בגישת המחשוב בענן, עדיין ישנה מחלוקת רבה סביב הגישה הזו, כאשר בין הטיעונים כנגדה ניתן למצוא את החשש מהעברת המידע הארגוני לגורם חיצוני והטענה כי הטכנולוגיה עדיין לא בשלה מספיק לעמוד בסטנדרטים הארגוניים.
בגלל שמיקרוסופט נמצאת כיום בליבה של מרבית הארגונים הגדולים עם Windows Server בשרתים, SQL Server בבסיסי הנתונים וכמובן Windows ו-Office ברמת המשתמשים, הכניסה הרשמית שלה למחשוב עננים, עשויה להטות את הכף לצד המצודדים בגישה, ולמעשה לתת גושפנקא רשמית עבור ארגונים רבים לאימוצה.
סביר להניח כי מיקרוסופט תדחף את התחום קדימה, מה שיביא יותר ויותר חברות להתעסק בו. המשמעות עבור ארגונים שישתמשו בגישת המחשוב בענן, היא חסכון במשאבי המחשוב שלהם, ובמקרים רבים, גם חסכון בכסף, וכמו-כן, גם גמישות רבה יותר (אפשרות לרכוש שירותי מחשוב בהתאם לצורך) וניידות (אפשרות לגשת אל המידע והיישומים הארגוניים מכל מקום ומכל מכשיר).
ארגונים צריכים לקחת בחשבון את המגמה הזו ואת השלכותיה, גם בשיקולי הרכש הקרובים שלהם. שכן, יתכן ולא משתלם לרכוש תוכנה שולחנית, כשניתן יהיה להשיג תוכנה כזו כשירות במחיר מופחת בעוד מספר חודשים.
רקע על מחשוב ענן
עוד הרחבות על מחשוב ענן, שמתמקדות בהיבטי האבטחה של המחשוב בעננים ובאיזה מידה ניתן להתבסס עליו, ניתן למצוא בתקציר מתוך תחקיר מקיף שעשינו בנושא: כמה הענן בטוח?
pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  14/03/2010   |   עודכן:  14/03/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
טוויטר השיקה בסוף השבוע האחרון שירות מיקום חדש שמאפשר לכולם לדעת איפה אתם נמצאים    פייסבוק צפויה ללכת בקרוב בעקבותיה ולהשיק שירות דומה    למה זה טוב ולמי? מה הסכנות?
אלעזר לוין
התביעה עשויה להגיע ל-500 מיליון שקל ויותר    מינהל מקרקעי ישראל מבקש לספח 1,130 דונם של חוות "הזרע" לפארק איילון    החוכרים יתבעו פיצויי-ענק בגין ביטול התוכנית לבניית 10,000 דירות
גלית יצחק-אוגנוב
יוחנן רביעי נפטר מאירוע מוחי    בגבר בן 47 הושתל ליבו, בבן 34 הושתלה ריאתו וכליותיו הושתלו בשתי נשים
לי-אור אברבך
זאת לאור החלטת מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, למנות תחתיו עוזר לענייני הטלוויזיה בערבית שיתפקד מעל מנהל הטלוויזיה בערבית, רפי יהושע
שי גולדן
ב"מה אתם הייתה עושים" מנסה הכט לגרום לנו לצקצק בלשוננו ולחשוב איזה עם נוראי אנחנו באצטלה מזויפת של עיתונות חוקרת ויומרה של תיקון עולם    במציאות הוא גורם לסרטי המתיחות של יהודה ברקן להראות כמו פסגת היצירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il