X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יחלקו בשיעור זהה את מימון פרויקט ההתפלה בשורק - בסכום של 700 מיליון שקל בנק ההשקעות של האיחוד האירופי יעמיד מימון נוסף בסך 150 מיליון אירו
▪  ▪  ▪
מעוין שורק

הסתיים המירוץ אחר הליווי הפיננסי של פרויקט הענק להקמת מתקן ההתפלה בשורק: בנק לאומי ובנק הפועלים יחלקו בשיעור זהה (50% כל אחד) את המימון השקלי בפרויקט, שיסתכם בכ-700 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker.
בנק ההשקעות של האיחוד האירופי, EIB, הסכים לשאת ב-50% מעלויות המימון של הקמת המתקן, ויעמיד אשראי בגובה 750 מיליון שקל נוספים (150 מיליון יורו). היקף האשראי בפרויקט יהיה לפיכך 80% מעלותו, בעוד הזכיינית תעמיד הון עצמי בשיעור 20% בלבד.
זכיינית הפרויקט, קבוצת SDL, שבה שותפות הנדסת התפלה IDE המחזיקה 51%) וקרן האצ'יסון (49%), החליטה לבחור בלאומי והפועלים בתום הליך התמחרות קשה שארך כשלושה חודשים, ובו נטלו חלק גופים פיננסיים נוספים מישראל ומחו"ל. הדירוג האינדיקטיבי שניתן לפרויקט בידי חברת מידרוג הוא Aa3 (לתקופת ההקמה) ו-Aa2 לתקופת התפעול.
עבור לאומי והפועלים מדובר בזכייה אסטרטגית, לאחר שאיבדו את מימון פרויקט מתקן ההתפלה הקודם בחדרה לטובת הבנקים הזרים. IDE, שבבעלות קבוצת דלק (50%) וכיל (50%), מחזיקה ב-50% ממתקן ההתפלה בחדרה (127 מיליון קוב) יחד עם שיכון ובינוי.
את האשראי לפרויקט זה, בהיקף כ-1.2 מיליארד שקל, העמיד EIB בשיעור דומה (50%), ומשך אחריו שני מממנים זרים נוספים: בנק קליון הצרפתי (25%) ואספריטו סאנטו הפורטוגזי (25%). כמו-כן, מלווה הרכב מממנים זה גם את פרויקט ההרחבה של המתקן בהיקף של כ-60 מיליון יורו.
IDE מחזיקה גם ב-50% מזכיינית מתקן ההתפלה באשקלון (120 מיליון קוב) לצד ואוליה (50%), פרויקט שליווה פיננסית בנק לאומי. בנק הפועלים העמיד עד כה את האשראי לפרויקט ההקמה וההרחבה של מתקן ההתפלה בפלמחים (45 מיליון קוב), וכן אמור היה לממן (50%) לצד EIB את מתקן ההתפלה של מקורות באשדוד.
מתקן ההתפלה בשורק הוא הפרויקט הגדול ביותר במשק שעומד כיום בפני ביצוע, והיקף ההשקעה בו, כמו גם האשראי הנלווה, אף עשוי לגדול. זאת, משום שחברת דלק תשתיות זכתה בהתמחרות להקמת תחנת הכוח הצמודה למתקן ההתפלה. הספק תחנה זו עשוי לנוע בין 100 ל-130 מגה-ואט, ועלות ההשקעה בו צפויה להגיע לכ-100 מיליון דולר נוספים.
SDL זכתה בבנובמבר 2009 במכרז להקמת מתקן התפלת מי הים הגדול בישראל, בהיקף השקעה משוער של כ-1.8 מיליארד שקל. זאת, בזכות תמחור אגרסיבי של 2.19 שקל למ"ק מי ים מותפלים, כאשר המחיר הריאלי (בשקלול מנגנון ההצמדה) היה 2.01 שקל למ"ק בלבד.
המתקן בשורק יוקם בשיטת P.F.I, במסגרתה יקים זכיין פרטי את המתקן ויפעילו למשך תקופה תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים בידי המדינה במחיר נקוב. תקופת הזיכיון בשורק הוארכה ל-26 שנים וחצי, כאשר הזכיינית התחייבה להקימו בתוך 34 חודשים לכל היותר. הסגירה הפיננסית אמורה להיחתם עד ינואר 2011.

תאריך:  20/03/2010   |   עודכן:  20/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי והפועלים יממנו את ההתפלה בשורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מערכת אתר ערוץ הספורט
ליגה אדריאטית: הסרבים ניצחו בקלות, רגע לפני המפגש מול מכבי
איציק וולף
מזכ"ל האו"ם ביקר בבית הנשיא בירושלים וקרא לסיכום נושאי הליבה בין ישראל לפלשתינים בתוך שנתיים    פרס: לא ייתכן ששליט יוחזק שבוי שלוש שנים, בניגוד לכל הכללים האנושיים הבינלאומיים
עידן יוסף
בהפרת סדר של המון פלשתיני שיידה אבנים לעבר החיילים השיב הצבא באמצעים לפיזור הפגנות שכללו ירי כדורי גומי    הפלשתינים דיווחו על הרוג ופצוע אנושות
איציק וולף
לא היו נפגעים    אחת הרקטות התפוצצה בשטח פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il