X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איך מסכמים מסע טלוויזיוני מפרך ורווי תהפוכות של שש שנים? ליוצרי "אבודים" יש תשובה את הביקורת הזו אפשר לקרוא בלי דאגה - אין ספוליירים
▪  ▪  ▪
יותר שאלות מתשובות [צילום: יח"צ]

האם אפשר להתאבל על מותה של סדרת טלוויזיה? לפי התחושות שפרק הסיום של "אבודים" מעורר, כנראה שאפשר. שש שנים לאחר עלייתה לאוויר, סדרת הדרמה המדוברת והמצליחה של רשת ABC הסתיימה הבוקר בפרק כפול שהועבר בשידור סימולנטי בארה"ב, אירופה וגם בערוצי הכבלים בישראל. הפרק האמציונלי חתם שש עונות רוויות בתיאוריות, מערכות יחסים ועשרות דמויות שמיליוני צופים עקבו באדיקות אחר גורלן - ונאלצו להפרד מהן.
הסדרה, שעלתה לשידור בארה"ב ב-22 בספטמבר 2004, החלה בצילום תקריב של עינו של ג'ק (מתיו פוקס) - וכך היא גם נחתמה. האם הפינאלה ענתה על כל השאלות שהועלו בשש השנים האחרונות? לא. אבל הסוף האמציונלי והפילוסופי של פרק הסיום הכפול הותיר את מעריציה אבלים ומבולבלים.
מבלי להיכנס לפרטים מיותרים שיהרסו את חוויית הצפייה, ניתן לכתוב ש"אבודים" - למרות הבלבול הרב שאפיין את עלילתה - הצליחה לבסוף להתעלות על עצמה ולהיחרת בזכרון כמסע רגשי משותף למיליוני צופים. כמו כל מסע, הוא היה רצוף ברגעים מרגשים, אבל גם ברגעים משונים, מופרכים או סתם הזויים. ניכר שיוצרי הסדרה, שהונעו על-ידי אמונה לא פחות מג'ון לוק, ביקשו ליצור יצירה עם מטען רגשי ואינטלקטואלי, ולא רק למכור מוצרים (למרות ההצלחה הכלכלית האדירה של "אבודים" ותעשיית המיליונים שהיא מגלגלת). מסדרה שנועדה להיות מעין ריאליטי מתוסרט (ושאבה את השראתה מההצלחה של "הישרדות" האמריקנית), הפכה "אבודים" לאחת הסדרות החשובות של העשור האחרון, ולראשונה שהשכילה לשתף את צופיה במסע דרך האינטרנט ואלפי הפורומים ואתרי המעריצים שהוקמו לכבודה.
הפינאלה קיימה את ההבטחות שפיזרו היוצרים בריאיונות הרבים שהעניקו בשבועיים האחרונים - מרבית הדמויות שמתו חזרו להופעות אורח (אבל איפה אתה, מר אקו?), הטובה מביניהם הייתה של הכלב וינסנט. שתי המציאויות המשיכו להתקיים במקביל וקרב האיתנים בין ג'ק לאיש בשחור הוכרע בסצנה יפיפיה שתכנס לפנתאון סצנות הטוב-נגד-הרע בהיסטוריה של הקולנוע והטלוויזיה. במקביל, הפרק עסק בקירוב לבבות ועבר מסצנת איחוד מרגשת אחת לאחרת - עד לטוויסט הסופי שבוודאי יספק חומר לעשרות אלפי מילים, מאמרים וכנראה גם כמה דוקטורטים ומכתבי איומים של מעריצים מאוכזבים.
כמו הסדרה כולה, פרק הסיום הכפול העלה גם הוא יותר שאלות מתשובות (ולא מעט רגעים מופרכים) - אבל בני אדם נוטים להיות סלחניים כלפי הזכרונות שלהם, ולפחות מהבחינה הזו "אבודים" הייתה מסע טלוויזיוני שהיה כדאי לעשות אותו.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  24/05/2010   |   עודכן:  24/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יו"ר קבוצת מליסרון שמחה להודיע על פתיחת תערוכת "היי בובה", העוסקת בזהות הנשית העכשווית על-פי ראיית עולמן של מאה אמניות - ביניהן ציירות, פסלות, צלמות, צורפות ועוד
תלם יהב
נשיאי קניה, קונגו ומצרים נפגשו כדי לדון במשבר המים    אתיופיה וסודן הודיעו על בניית סכרים חדשים שעלולים להחמיר את המצב
אלעזר לוין
ההפסד מתחלק בין פולאר, קרדן ובנק לאומי    ההפסדים דווחו באיחור של 4 ימים
מחלקה ראשונה
זוהי קביעתו של מנכ"ל מכון ראות, הסבור כי ההתנהלות הנוכחית אינה מספיקה ויש לארגן את החברה הישראלית כרשת חוסן אזרחית
תלם יהב
אנטנס מוקוס יכול להיות הנשיא הראשון בהיסטוריה שסובל ממחלת פרקינסון    הוא הבטיח למגר את השחיתות ולהחזיר את השלום לקולומביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il