X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנוסף לכך שהכדור הינו אביזר כייפי ומהנה, ניתן להיעזר בו לביצוע תרגילים פשוטים ויעילים עם התינוק כדי לעזור לו לחזק את שריריו, את השליטה בגופו ואת הזיכרון התנועתי ולעודד התפתחות מוטורית תקינה אצל התינוק
▪  ▪  ▪
רק אם לתינוק נעים [צילום: AP]

הקיץ בפתח, ואיתו כל האביזרים המתנפחים, הצבעוניים והמרתקים. אחד מהאביזרים הוא כדור הים, אביזר כייפי, רך ונעים למגע, שאפשר לעשות איתו המון פעילויות עם הקטנטנים וכמובן גם עם הגדולים...
מיטל אליהו - מדריכת עיסוי תינוקות, יוגה לילדים, תנועה לגיל הרך בלאומית שירותי בריאות צפון, מגישה בכתבה שלפניכם מידע חשוב.
בנוסף לכך שהכדור הינו אביזר כייפי ומהנה, ניתן להיעזר בו לביצוע תרגילים פשוטים ויעילים עם התינוק כדי לעזור לו לחזק את שריריו, את השליטה בגופו ואת הזיכרון התנועתי ולעודד התפתחות מוטורית תקינה אצל התינוק.
התרגילים שאפשר לעשות עם הכדור טובים לצורך שכיבה על הבטן, הרמת ראש, הזדקפות הגב, הקלה בגזים וגירוי המערכת הווסטיבולרית (מערכת שיווי המשקל) שהיא המערכת האחראית על טונוס השרירים, שיווי משקל, מודעות גופנית, קשב, תיאום בין שני צידי הגוף ועוד.
חשוב לבצע את התרגילים בזהירות ובמתינות ובכל מקרה אין לעזוב את התינוק לבדו על הכדור, יש להשגיח עליו כל הזמן. כמו-כן, יש לשים לב כל הזמן שהתרגילים נעימים לתינוק, עם התינוק נלחץ או לא נעים לו, להפסיק את התרגיל ולהמשיך לתרגיל הבא.
נתחיל בעיסוי קל עם הכדור, כשהתינוק שוכב על הבטן. ניקח את הכדור ונגלגל אותו על התינוק לאורך כל הגוף, חשוב להפעיל מעט לחץ בגלגול על-מנת שהתינוק יקבל את העיסוי הנכון. נגלגל אותו על הרגליים, הידיים והצדדים של הגב, נגלגל אותו באלכסון מכף רגל שמאל ועד לכתף ימין וכמובן גם צד שני.
העיסוי טוב לחיזוק השרירים האלכסוניים של התינוק, ומעודד לקראת זחילה.
נרים את התינוק ונניח אותו עם הבטן על הכדור. יד אחת אוחזת בגבו ועם היד השנייה להכות בכדור. התרגיל מחזק את חגורת הכתפיים ומסייע במצבים של גזים.
כשהוא עם הבטן על הכדור, נחזיק את התינוק בשתי ידיים. ננדנד אותו מצד לצד, קדימה ואחורה, ובסיבובים לצד אחד ולצד שני. בזמן הנדנוד ניתן להשתהות קצת עם התינוק בצד אחד ואז להמשיך.
שימו לב שכאשר את מניעים את התינוק לצד אחד הרגל הנגדית מתכופפת.
הנדנוד על הכדור והסיבובים מגרים את המערכת הווסטיבולרית, מכינים לקראת התהפכות ומחזקים את השרירים האלכסוניים של התינוק.
כשהתינוק עדיין שוכב על הבטן, הניחו לפניו צעצוע, נדנדו אותו קדימה ואחורה ותנו לו לנסות להושיט ידיים ולהגיע לצעצוע. אפשרו לתינוק להגיע עם הרגליים לרצפה ולבעוט ברגליו, בדרך זו הוא ידחוף את עצמו כלפי מעלה בעזרת אצבעות הרגליים ויקפל את הרגליים בחזרה לקראת החזרה. תרגיל זה מחזק את שרירי הרגליים וישפר את הרמת הראש והושטת הידיים לפנים.
אם התינוק יושב ניתן להושיב אותו על הכדור ולבצע קפיצות קלות. הקפיצות טובות במצבים של גזים ומגרות את המערכת הוויסטיבולרית.
אם התינוק מסכים, השכיבו את התינוק עם הגב על הכדור, ונדנדו אותו מעט. השכיבה ההפוכה מרפה את השרירים האחוריים ואת שרירי הבטן ומשפרת את היכולת לשכב על הבטן ולהרים את הראש.
השכיבו את התינוק עם הגב על הרצפה, החזיקו את הכדור מעליו ותנו לו לנסות לתפוס את הכדור, חיזרו על זה כמה פעמים. ברגיל הזה התינוק מחזק את חגורת הכתפיים ושרירים החזה ומשפר את היכולת להביא את ידיו למרכז הגוף.
שיהיה לכם קיץ נעים ופעיל...

מיטל אליהו מדריכת עיסוי תינוקות, יוגה לילדים, תנועה לגיל הרך, לאומית שירותי בריאות צפון.
תאריך:  02/08/2010   |   עודכן:  02/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בישיבת הפיקוד הבכיר של המשטרה התייחס המפכ"ל לסיכול החיסול בעולם התחתון על ידי שוטרי יחבא"ל    "מהלך יזום, צעד נוסף במערכה הכוללת, שמטרתה להפוך את היוצרות"
עופר וולפסון
בדיקה שנערכה בקרב אזרחים שפנו בחודשים אפריל-יוני למשטרה, העלתה כי חלה עלייה משמעותית בשביעות הרצון משרות מוקדי 100 לעומת התקופה המקבילה אשתקד    עם זאת, נרשמה עלייה של 4% בזמן ההמתנה במרכזי השרות
עכבר העיר אונליין
אחרי קובי פרץ, גם הזמר משה פרץ מגיע הבוקר לבדיקה ברשות המיסים    לדברי מנהליו, מדובר בבדיקה שגרתית
עופר וולפסון
רשות המיסים תשלם 8,000 שקלים לאיש עסקים ואשתו בגין ביצוע פעולת עיקול מוטעית ורשלנית    שרשרת של טעויות הביאה לגרירת רכבה של אשת החייב, למרות שהיא עצמה אינה החייבת    בנוסף, הרשות לא הוכיחה כי שלחה דרישה לתשלום החוב טרם ביצוע פעולות הגביה
איציק וולף
פורום השביעייה הכריע כי ישראל תשלח נציג לוועדת החקירה של האו"ם שתבדוק את ההשתלטות על המשט הטורקי    ההסכמה - לקח מהדוח החד-צדדי של גולדסטון    אחד המועמדים לייצג את ישראל - השופט אהרן ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il