X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ילדי המנוח תובעים סך של 2.5 מיליון שקלים כפיצוי על רשלנות רפואית שגרמה לטענתם למותו של אביהם, "רשלנות גרמה למותו של המנוח מפצע קל ביותר, אשר הזדהם והסתבך, עד אשר גרם למותו לא לפני שעבר פעמיים כריתות של הרגל הפגועה"
▪  ▪  ▪
אירוע מצער הקשור במספר מוסדות רפואיים [צילום: פלאש 90]

לבית משפט השלום בכפר סבא הוגשה השבוע תביעתם של שלושת תושבי כפר סבא, ילדי המנוח ע.י., שנפטר לפני כשנה מפצע פעוט לכאורה שנגרם לו לאחר שדרך על זכוכית.
התביעה הוגשה נגד קופת החולים ונגד בית חולים "שערי צדק" בירושלים. ילדי המנוח תובעים סך של 2.5 מיליון שקלים כפיצוי על רשלנות רפואית שגרמה לטענתם למותו של אביהם.
בכתב התביעה טוענים עורכי הדין דן אשכנזי ולינה סולטאן בשארה, כי "רשלנות רופאי קופת חולים ולאחר מכן רשלנות רופאי בית החולים, הן שגרמו למותו של המנוח מפצע קל ביותר, אשר הזדהם והסתבך, עד אשר גרם למותו של המנוח, לא לפני שעבר פעמיים כריתות של הרגל הפגועה".
בחודש ספטמבר 2009, עבד ע.י. ז"ל כאחראי משמרת בבריכת שחייה של אחד מבתי המלון. הוא דרך על שבר זכוכית שחדר לרגלו וגרם לפצע זעיר. המנוח פנה למרפאת קופת החולים וקיבל טיפול ראשוני ברגלו. כשבוע לאחר מכן, משהפצע לא נרפא, הגיע המנוח לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. הוא טופל שם ושוחרר למחרת. בחמשת השבועות הבאים הלך הפצע והזדהם יותר ויותר. רופאי קופת החולים המשיכו לטפל במנוח, מבלי שהם ערים לכך, שעקב מחלת סוכרת ברקע, צפוי המנוח לסיכון קיצוני בפצע.
בחוות הדעת הרפואית שצורפה לכתב התביעה אומר ד"ר אריה אבני: "איש מארבעת הרופאים שבדקו את מר עובדיה, בעקבות רישום זה, לא חשד כי תתכן סוכרת כהסבר השכיח ביותר לחוסר התגובה. הדלקת ברגל לא נסוגה. הכאב בוודאי לא פחת והזיהום התפשט במעלה הרגל. בשלב זה הופנה המנוח לבית החולים 'שערי צדק'".
רופאי בית החולים עמדו מיד על הסכנה בה נתון המנוח, ולמחרת הגעתו החליט מנהל בית החולים על כריתת הרגל מעל הברך, הואיל והזיהום הגיע כבר אליה. המנוח התנגד לכריתה, ילדיו תמכו בה, כמקובל במקרים כאלה התכנסה "ועדת אתיקה" שהחליטה על ביצוע כריתה מעל הברך, למרות התנגדות המנוח, כי זו הדרך היחידה להציל את חייו. למרות זאת, באופן חסר הסבר, נכרת רק השליש התחתון של השוק, הרבה מתחת לגובה אליו הגיע כבר הזיהום. הכריתה לא הועילה, הזיהום המשיך להתפשט.
ב-9.11.09 בוצעה כריתה נוספת, אבל גם היא מתחת לברך. גם כריתה זו לא הועילה. ב-18.11.09, כחודשיים לאחר הפציעה הקלה, נפטר ע.י.
ד"ר אריה אבני אומר בחוות הדעת הרפואית התומכת בתביעה ומצורפת אליה: "אין ספק שאיש עם סוכרת, מחלה מאוד ידועה ומוכרת, שדורך על שבר זכוכית קטן, אינו אמור למות כעבור כחודשיים, בגיל 64, לאחר שעבר כריתת בלתי-מספקת של הרגל. הכריתה מתחת לברך, בניגוד להמלצת הוועדה ומנהל המחלקה, הייתה הכשל, שלא נתן כל סיכוי למר עובדיה לחיות".
בכתב התביעה טוענים עורכי הדין דן אשכנזי ולינה סולטאן בשארה: "רופאי קופת החולים לא איתרו את הסיבוך ולא עמדו על חומרת הסיכון שנשקף למנוח ממנו, בהתחשב בסוכרת בלתי-מאוזנת ממנה סבל, ובכך גרמו להחמרה קשה של הפגיעה הקלה. רופאי בית החולים היו ערים לסיכון, מנהל המחלקה האורטופדית אף הורה לבצע כריתה נרחבת של האיבר הפגוע, גם ועדת האתיקה של הנתבע מס.2 אישרה את ההליך, אלא שמשום מה בוצעה כריתה רק ב-1/3 התחתון של השוק".
טרם הוגש כתב הגנה.
ממכבי נמסר: "מדובר באירוע מצער הקשור במספר מוסדות רפואיים. לאחר שנקבל את כתב התביעה, נלמד את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".
מבית החולים שערי צדק נמסר כי תגובתם תינתן לבית המשפט.
תאריך:  18/08/2010   |   עודכן:  19/08/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
דרך על זכוכית ונפטר חודשיים לאחר מכן מזיהום
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ככל הנראה לא ידע על קיומו של המסמך שמאז חשיפתו לפני כשבועיים נקרא על שמו
מוטי פשכצקי
קפטן מכבי נתניה לקראת מחזור הפתיחה. עזרא ומוגרבי עשויים לחזור להרכב
איציק וולף
לאחר שבועיים שבהן המערכת הביטחונית גועשת התייחס ראש הממשלה לראשונה ל'מסמך גלנט'    "מצפה מהצמרת הביטחונית והצבאית להמשיך לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה למען ביטחון ישראל"    נפגש עם שר הביטחון וייפגש עם הרמטכ"ל    ביקש מהיועמ"ש להאיץ את החקירה
מערכת אתר ערוץ הספורט
הבלגית נאלצה לפרוש מהגראנד סלאם האחרון בגלל פציעה במרפק ימין
איתמר זהר
ספר חדש שיראה אור בארצות הברית באוקטובר יכלול מכתבים וקטעי יומנים שלה שלא פורסמו בעבר, ובהם כתבה על הספרים האהובים שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il