X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מזהיר אלברט אדוארדס, אסטרטג השקעות בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, שידוע בהשקפותיו הפסימיות הכלכלן דייוויד רוזנברג: ארה"ב בשפל כלכלי גדול
▪  ▪  ▪
בעולם העסקים עלינו להיות ריאליסטים כל הזמן [צילום: AP]

דייוויד רוזנברג, כלכלן ב-luskin Sheff, טוען שכלכלת ארה"ב לא נמצאת במיתון אלא בשפל כלכלי גדול נוסח שנות ה-30 של המאה הקודמת, וכי קריאות התמ"ג החיוביות ונתונים אחרים רק מסווים את האמת. רוזנברג כתב (יום ה') את הדברים ללקוחותיו בסקירה עדכנית.
רוזנברג מזכיר שגם במהלך השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 היו תקופות טובות יותר של צמיחה כלכלית לכאורה ועליות חדות בשוקי המניות, אולם הן לא נמשכו זמן רב ונקטעו בתקופות מיתון קשות. הוא טוען שהאופטימיות בעולם מוגזמת וכי כלכלת ארה"ב לא מתאוששת.
"קשה להאשים את האופטימיים, הרי זהו הטבע האנושי", כותב רוזנברג. "אך בעולם העסקים עלינו להיות ריאליסטים כל הזמן".
רוזנברג מזכיר כי גם במהלך השפל הכלכלי הגדול בשנים 1929-1933, היו 6 רבעונים רצופים שבהם כלכלת ארה"ב צמחה בכ-8% בממוצע, וכי בשנת 1930 שוק המניות זינק בחדות ומדד ה-S&P 500 עלה ב-50%. גם אז, הוא מזכיר, המשקיעים חשבו שהנורא מכל כבר מאחוריהם.
"זו הייתה הנחה כוזבת", טוען רוזנברג. "נחשו מה? ההיסטוריה חוזרת על עצמה. ב-4 הרבעונים האחרונים הייתה לנו צמיחה ממוצעת של 3% בתמ"ג בלבד.

S&P 500 יקרוס ב-60%?

האזהרה של רוזנברג מגיעה יממה לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס חתך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.5-2% בלבד השנה. היום בצהריים יפורסמו נתוני התמ"ג המעודכנים לרבעון השני, כאשר התחזית היא לצמיחה של 1.4% בלבד לעומת 3.7% ברבעון הראשון.
רוזנברג, יש לציין, הוא עקבי בעמדתו הפסימית. רק לפני מספר ימים הוא הזהיר כי יש להתכונן לגל פיטורים מסיבי בו יפוטרו 4-5 מיליון אמריקנים. הוא מתייחס גם לשפל ההיסטורי בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב (מה שמעיד על התבצרות המשקיעים בנכסים בטוחים מחשש למפולת בשווקים) ואומר: "השווקים אומרים לנו שמשהו כאן לא בסדר".
בתוך כך, מזהיר גם אלברט אדוארדס, אסטרטג בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, מפני מפולת בוול סטריט. אדוארדס ידוע בהשקפותיו הפסימיות וטוען כי מדד ה-S&P 500 יפול ל-450 נקודות, כלומר ירידה של כ-60%. המדד, כידוע, איבד כבר כ-12% מאז שלהי אפריל בשל משבר החוב באירופה וההאטה הכלכלית בארה"ב.
"ארה"ב תגמור במצב גרוע הרבה יותר מזה של יפן", אומר אדוארדס, תוך שהוא מתייחס ל"עשור האבוד" שעבר על כלכלת יפן בשנות ה-90, לאחר התנפצות בועת הנדל"ן שם. "שוק המניות לא יישר קו עם שוק האג"ח והתנער עד כה מהנתונים הכלכליים החלשים שפורסמו. השוק האמריקני יתמוטט כמו מגדל קלפים כאשר מדד מנהלי הרכש יירד מתחת ל-50 נקודות בחודשים הקרובים, מה שיסמן את המיתון", הוסיף אדוארדס.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  28/08/2010   |   עודכן:  28/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השוק האמריקני יתמוטט כמו מגדל קלפים ויקרוס ב-60%"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
חברות פרטיות אותן העביר ברק לשלוש בנותיו קיבלו לאחר שמונה לשר הביטחון הכנסות ביותר מ-6.5 מיליון ש"ח    ברק משך מהן 3 מיליון ש"ח    החשדות שהועלו כלפיו: קבלת כספים שלא כדין באמצעות החברות וכן עבירות על כללי ועדת אשר    מבקר המדינה השתכנע מדבריו של ברק בשימוע שנערך לו ועתה הוא מייחס לו בעיקר ליקויים טכניים מהותיים    עם זאת, הבדיקה נמשכת; המבקר פנה אל ברק בדרישה שישיב לשאלות מהותיות נוספות על אודות פעילות החברות
עופר וולפסון
לשכת המסחר של עמותת העצמאים באילת פנתה לפקידים בכירים במחוז הדרום בבקשה כי יימנעו מלאשר את בנייתם של שטחי מסחר נוספים באילת    שטחי המסחר צפויים לגדול בעוד 100,000 מ"ר    "המרכזים הקיימים ריקים, ובעליהם והסוחרים עומדים על סף פשיטת רגל"
עופר וולפסון
על-רקע פתיחתו הקרובה של היכל התרבות באריאל, שיגרו 36 שחקנים ואנשי תיאטרון מובילים מכתב להנהלות התיאטראות הגדולים בארץ וציינו כי יסרבו להופיע בהצגות מעבר לקו הירוק    "מבקשים להביע שאט נפש מהכוונה של הנהלות התיאטרונים להופיע באולם החדש"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הוואלטה מתחיל
עופר וולפסון
הודיעה כי מינתה את מקס לבצ'ין לסגן נשיא לענייני הנדסה בחברה, כשלושה שבועות לאחר שרכשה את סלייד, חברת האפליקציות החברתיות שהקים    האם גוגל התעניינה בסלייד או שמא בלבצ'ין עצמו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il