X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך קובל ח"כ זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, בדיון על פיקוח לקוי של העסקת עברייני-מין במוסדות חינוך במרוצת שבע וחצי שנות קיום החוק נפתחו רק ארבעה תיקים ולא הוגש אפילו כתב-אישום אחד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ילדים נפגעים מינית מפדופילים המועסקים במוסדות חינוך בשל העדר פיקוח הולם עליהם - בהאשמה זו יצא ח"כ זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לזכוות הילד, בדיון מיוחד שהתקיים (יום ג', 16.11.10) בנושא בוועדה.
בדבריו הסתמך אורלב על מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת ועל דיווח של משרדי הממשלה, מהם עולה שקיימת בעיה בפיקוח ואכיפת החוק במגוון המסגרות והמוסדות שעליהם מופקדים משרדי הממשלה, בעיקר במוסדות שאינם ממשלתיים.
תמיהות
בתוך כך הגיב ח"כ אורלב על דיווחו של אריה מור, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך, לפיו לא נמצא מוסד חינוכי אחד שלא ביצע את הבדיקות הדרושות לצורך יישום החוק למניעת העסקתם של עברייני מין. אורלב השיב לו שעצם העובדה שבמרוצת שבע וחצי שנות קיום החוק נפתחו רק ארבעה תיקים ולא הוגש אפילו כתב-אישום אחד - אומר דרשני.
עו"ד מאירה בסוק, מנעמת, חשפה בדיון שהנחיות משרד החינוך אינן מחלחלות למתנ"סים, שכלל אינם מודעים לכך שחובתם לבקש אישור מהמשטרה לגבי המועסקים אצלם.

יישום החוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001
לקראת דיון הוועדה לזכויות הילד בנושא "אכיפת החוק למניעת העסקת עברייני מין" יוצג במסמך שלהלן החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסויימים, התשס"א-2001, יובאו פרטים על אכיפתו ואופן יישומו על ידי גורמים שונים, בהם משרדי ביטחון הפנים, רווחה ושירותים החברתיים, חינוך, בריאות ותעשייה, מסחר ותעסוקה. תמצית • בשנת 2003 נכנס לתוקף החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסויימים, התשס"א- 2001 (להלן: החוק). החוק, על תיקוניו השונים, אוסר על העסקת עברייני מין שהורשעו כבגירים במספר גדול של מוסדות, בהם מוסדות המעניקים שירותים דוגמת: בריאות, חינוך, אבטחה, הסעות, בידור וכד' לילדים ולבני נוער ומחייב מוסדות אלה לקבל עבור עובדים הנקלטים אצלם אישור משטרה להעסקתם. • מאז כניסת החוק לתוקף ועד ליוני 2007 נתבקשה המשטרה להנפיק 67,500 אישורים בגינו, ב-2 מקרים סירבה המשטרה להעניק את האישור המבוקש. המשטרה לא העבירה נתונים עדכניים בנושא זה בשל לוח הזמנים להכנת המסמך. • בדיקת יישום החוק מעידה כי יישומו חלקי בלבד: o משרדי הממשלה השונים, בהם משרד החינוך, הרווחה, הבריאות והתעשייה, המסחר והתעסוקה, גיבשו נהלים ליישום החוק והפיצו אותם למוסדות הקשורים בהם. עם זאת, הפיקוח על יישום נהלים אלה בפועל חלקי. כן מפרסם מרכז השלטון המקומי מידע אודות החוק ותיקוניו בחוזר המנכ"ל המופץ לרשויות מקומיות. o יישום החוק במוסדות פרטיים שאינם קשורים לגוף ממשלתי כלשהו לוקה בחסר. התיקון האחרון לחוק בספטמבר 2010 חייב את המשרד לביטחון פנים לפרסם הודעה בעיתונות בנוגע להוראות החוק וכן מופיעים פרטים לגביו באתרי המשרדים לביטחון פנים והמשפטים. לא נמצאה כל פעילות אחרת שמטרתה ליידע את הציבור הרחב לגבי חובתם של מוסדות הנותנים שירותים לילדים לפי החוק. o משרד החינוך העיד כי יישום החוק במוסדות חינוך המופעלים על ידי רשויות מקומיות ובעלויות פרטיות איננו אחיד. המשרד פועל לגיבוש נוהל ליישום החוק עבור גופים אלה אך לוח הזמנים לפרסומו איננו ברור. o מאז נכנס החוק לתוקף פתחה המשטרה כשלושה תיקים בלבד בגין עבירות על החוק. בשל סדרי עדיפויות פנימיים המשטרה אינה מקיימת פעילות לצורך חשיפה ואיתור של מעסיקים שאינם מקיימים את הוראות החוק אלא פועלת לפי מידע מודיעיני בלבד.
תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון אורלב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשויות לא מבטיחות לילדים סביבה נקייה מפדופילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר ההגנה האמריקני טען בשיחה עם בכירי וול סטריט ג'ורנל כי האופציה הצבאית לתקיפת מתקני הגרעין של אירן רק תחזק את רצון טהרן להשיג נשק גרעיני ובכל מקרה לא תוכל למנוע השגת נשק שכזה    "ייתכן שהסנקציות מובילות לקרע בין הנשיא מחמוד אחמדינג'אד למנהיג העליון האיתוללה חמינאי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן מכבי שישוחח עם ראש האיגוד החדש: לא מדבר עם נבחרות אחרות
עופר וולפסון
10 משקיעים פרטיים, בעלי יחידות בשותפויות הנפט והגז, המייצגים עשרות נוספים מתארגנים להיאבק בוועדת ששינסקי    "פרויקט תמר עלה על מוקש מימוני, והבנקים חוששים להשקיע בפרויקט, עקב המלצות הביניים של הוועדה"
איציק וולף
הזמר והיוצר אפרים שמיר לא מפסיק לעלוב בקולגות    לאחר שעורר סערונת כשטען ששיריו של שלמה ארצי 'חופרים' הוא עולב גם בשרית חדד
תומר לוי
חדשות טובות לקשר של מכבי חיפה שלא יזדקק לניתוח בכתפו הפגועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il