באירוע ההשקה שהתקיים (יום ד', 2.3.11) בסן פרנסיסקו, עלה סטיב ג'ובס לבמה לקראת השקת האייפד 2. ג'ובס נראה רזה מאוד, אבל יותר טוב מהערכות שהיו לגבי מצבו הבריאותי. "אנחנו עובדים על המוצר הזה הרבה זמן ולא רציתי להחמיץ את זה"', אומר ג'ובס, כאשר הקהל באולם עצמו מקבל אותו באהדה רבה. גם בוול סטריט רושמת מניית אפל עליות.
"התחלנו עם האייפוד, המשכנו עם האייפון ואחרי זה הגיע האייפד. כל המוצרים האלו הפכו לשוברי מכירות", אומר ג'ובס. "אנחנו במצב שרוב ההכנסות שלנו מגיעות מהמוצרים האלו". ג'ובס אומר ש-100 מיליון מכשירי אייפון נשלחו מהחברה עד עכשיו. "15 מיליון אייפדים נמכרו מאז חודש אפריל עד חודש דצמבר, שזה יותר מכל טאבלט אחר שנמכר".
"האייפד 2 קיבל עיצוב שונה לגמרי והוא מהיר יותר בזכות שבב בשם A5", אומר ג'ובס. יש לו מעבד כפול ליבה ומהירות הכפולה פי 9 ביכולת הגראפית שלו. אפל הוסיפה למכשיר מצלמה קדמית ואחורית וגם ג'יירוסקופ כמו באייפוד ובאייפון. לדברי ג'ובס האייפד 2 הוא דק יותר ב-33% מהאייפד הראשון. הדגם החדש מגיע בעובי של 8.8 מ"מ לעומת 13.4 מ"מ. "האייפד 2 דק יותר מהאייפון 4. כאשר מחזיקים אותו ביד התחושה היא שונה לגמרי". מלבד זה, האייפד 2 יגיע גם בצבע לבן, החל מהיום הראשון ולא כמו בגרסה הלבנה של האייפון 4 שקשה מאוד להשגה.
האייפד 2 יצא בשתי גרסאות בארה"ב, אחת המתאימה למפעילה הסלולרית -AT&T והשנייה לוורייזון. "הוספנו למכשיר הרבה יכולות ואתם יכולים לחשוב שהיינו צריכים לוותר על זמן העבודה של הבטרייה, אבל מצאנו דרך לגרום לעבוד בדיוק כמו באייפד הראשון - 10 שעות", אומר ג'ובס. המחירים של האייפד החדש יישארו כמו בדגם הנוכחי: 499 דולר לגרסה הבסיסית עם אינטרנט אלחוטי ו-16 ג'יגה זיכרון פנימי ו-829 דולר לגרסה היקרה ביותר הכוללת גם חיבור סלולרי וגם זיכרון פנימי בנפח של 64 ג'יגה.
"כאשר מסתכלים על המחירים ועל זה שיש למכשיר 65 אלף אפליקציות. אנחנו חושבים ש-2011 תהיה השנה של האייפד 2". האייפד 2 יצא ב-11 במרס בארה"ב ובעוד 26 מדינות ב-25 במרס. ישראל לא נמצאת עדיין ברשימת המדינות הקרובות להשקה.
מחברת iDigital, נציגת אפל בישראל, נמסר כי הרשת צפויה להתחיל לשווק את אייפד 2 בתחילת אפריל, לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים על-ידי הרשויות הרלוונטיות לרבות משרד התקשורת.
כמעט כל אירוע הכרזה שקיימה חברת אפל בשנים האחרונות, בעיקר מאז יציאתם לשוק של מכשירי האייפון והאייפד שלה, לווה במשך שבועות בשמועות, בהערכות ובהימורים. מה היא תשיק? מה יהיה שם? איזה שפן היא תשלוף מהכובע? אף חברה אחרת בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים והגאדג'טים לא מצליחה לייצר באזז ורמת עניין כאלה.
אף שהחידושים שמבצעת אפל בין דגם לדגם הצטמצמו בשנה האחרונה, רמת הציפיות ורמת העניין רק עולות באופן מתמיד.
האייפד 2 - ממשיך דרכו של הדגם הראשון, שהצליח להחיות ולהגדיר מחדש את הקטגוריה הצרכנית של מחשבי הלוח.