X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אובמה משחזר את הנאום לצורך צילום [צילום: Pete Souza/הבית הלבן]
הבית הלבן: הנשיא לא יציג מחדש נאומים לצורך צילום
אובמה כבר לא יעשה הצגות - בעקבות נאומו של הנשיא אובמה לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן, הודיע הבית הלבן כי יופסק המנהג בו הנשיא מבצע שחזור מקוצר של הנאום שלו לטובת צלמי העיתונות. כעת מנסים למצוא תחליף אשר יאפשר לצלמים לעשות את עבודתם מבלי להפריע לנשיא
עידו גנוט דוא"ל MegaPixel אתר הצילום הישראלי http://megapixel.co.il תגובות
נבחנות כרגע אפשרויות שונות, טכנולוגיות ואחרות, אשר יאפשרו לצלמים לבצע את מלאכתם ולנשיא לנאום ללא הפרעות רעשי צילום או מבזקים

מעטים יודעים זאת, אך במשך עשרות שנים רבות התקיים נוהל מוזר מעט בעת נשיאת נאום על-ידי נשיא ארצות-הברית. כדי לאפשר לצלמי סטילס לצלם תמונות מן הנאום, אך עם זאת למנוע הפרעה בזמן הנאום בוצעה חזרה קצרה של קטע מן הנאום לצרכי צילום סטילס עבור הצלמים לאחר הנאום.
אלא שבעקבות נאום אובמה לאחר לכידת אוסמה בן-לאדן נחשף הנוהג והושמעו כנגדו טענות שונות. כעת הודיע דובר הבית הלבן על ביטולו וכעת מחפשים בבית הלבן ואצל גורמי העיתונות המרכזיים צורת התנהלות חדשה אשר תאפשר לשני הצדדים לבצע את עבודתם.
הנשיא אובמה נשא לפני מספר ימים את נאומו ההיסטורי בו הודיע על לכידתו של אוסמה בן-לאדן. התמונות מן הנאום פורסמו כאן אצלנו ובאלפי אתרים נוספים.
ה"הצגה"
אלא שמעטים יודעים שתמונות הסטילס מן האירוע לא צולמו במהלך הנאום האמיתי אלא זמן קצר אחריו במסגרת מעין "הצגה" (או שחזור) עבור קבוצה מצומצמת של צלמים, במסגרתה הקריא אובמה קטע קצר מן הנאום פעם נוספת ואיפשר לצלמים לצלם מבלי שרעש מצלמותיהם והמבזקים יפריעו להקראת הנאום המשודרת בטלוויזיה.
נאום ללא הפרעות
למרות שנוהל זה התקיים במשך שנים רבות (יש הטוענים שעוד בתקופת כהונתו של הנשיא הארי טרומן - מאמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת ועד סופן), נאומו של אובמה על בן-לאדן הוביל לחשיבה מחודשת בבית הלבן. הטענה שהועלתה בעקבות הנאום, אשר מקורה בחלק מכלי התקשורת והפרשנים, הייתה שצורת הצילום בה הנשיא "משחק" עבור הצלמים איננה מספקת תמונה אוטנטית והיא מטעה את הצופים בתמונה לחשוב כי מדובר ברגע אמיתי מן הנאום. כאשר מדובר בתמונת אילוסטרציה אולי אין הדבר משנה, אך כאשר מדובר בנאום היסטורי בו כל מבט וכל שינוי בפניו של הנשיא הם משמעותיים, ישנם רבים הרואים בכך הולכת שולל של הציבור.
הבית הלבן החליט כאמור לבטל מעתה את ההסדר במסגרתו הנשיא יקריא קטע מן הנאום פעם נוספת עבור הצלמים, אך הוא עדיין מעוניין לאפשר לצלמים לתעד את הנאום ולפיכך נבחנות כרגע אפשרויות שונות, טכנולוגיות ואחרות, אשר יאפשרו לצלמים לבצע את מלאכתם ולנשיא לנאום ללא הפרעות רעשי צילום או מבזקים. אפשרות אחת שנפסלה על הסף הייתה ללכוד פריימים בודדים מתוך צילום הוידאו לטלוויזיה (אשר כיום נעשה בהפרדה גבוהה), אך גופי העיתונות דחו זאת על הסף. הסדר נוסף אשר נדחה (ומקובל במדינות אחרות וגם במקרים מסוימים גם בישראל) הוא בחירה בצלם יחיד (מלבד הצלם הרשמי של הבית הלבן כמובן) אשר ייצג את שאר הצלמים ויתחלף בכל פעם. גם להסדר זה התנגדו גופי התקשורת בטענה שדווקא התחרות היא שמביאה ליצירתיות וגיוון בצילום.
מן הכיוון הטכנולוגי החלו להיבחן אפשרויות שונות כמו מראה חד כיוונית דרכה יוכלו הצלמים לצלם אשר תסתיר את הצלמים מן הנשיא (רעיון אשר יוכל אולי לעבוד במקומות מוגדרים מראש אבל בוודאי לא בכל החדרים בבית הלבן ובעיקר לא בחדר הסגלגל הצפוף יחסית).
יהיה מעניין לעקוב ולראות איזה פתרון יוסכם לבסוף על-ידי צוות הבית הלבן וגופי התקשורת הגדולים בכדי שכולנו נזכה לתמונה האותנטית ביותר.

פורסם במקור: MegaPixel אתר הצילום הישראלי
תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית הלבן: הנשיא לא יציג מחדש נאומים לצורך צילום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
קשר נירנברג נפצע רגל ימין אבל לא מדובר בשבר. ראשי הנבחרת עודכנו
מערכת אתר ערוץ הספורט
הספרדי הרוויח מקום אחרי 1:6, 3:6 על מארין צ'יליץ'
אלעזר לוין
"שמנו לב שהוא בן 67, אך הדבר לא ימנע ממנו למלא תפקידו בהצלחה"    יבוא במקומו של גבי מימון, שנאלץ להתפטר לאור חשדות נגדו    היה כבר בעבר מנכ"ל המשרד
עופר וולפסון
חברת הדלק "טן" יוצאת ביוזמה שיווקית אקטואלית הנוגעת לכיס של כולנו    תציע 20 ליטר חינם לנהגים במשך שעה אחת בכל יום למשך שבוע ימים
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשטן ספג 3:0 והשאיר את ראשון והרצליה (1:1 מול רמה"ש שעלתה) בתמונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il