X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנרל ג'ון ר' אלן הזהיר, שהצלחה באפגניסטן תלויה בכמות האימונים, שיעניקו כוחות ארצות-הברית לכוחות הביטחון ולמשטרה האפגניים היחסים הקשים עם פקיסטן ישפיעו לרעה על זירת אפגניסטן הדרישה לכוחות מיוחדים באפגניסטן תגבר עם הפחתת הכוחות הרגילים במדינה אם יאושר מינויו - יהיה גנרל אלן המפקד רביעי של זירת אפגניסטן בשנתיים האחרונות
▪  ▪  ▪
אובמה בביקור באפגניסטן [צילום: AP]

לוטננט ג'נרל ג'ון ר' אלן מהנחתים האמריקניים, המפקד הנכנס של זירת אפגניסטן, מאשר את הקטנת הכוח, שיזם הנשיא ברק אובמה, באפגניסטן - למרות שבכירים אחרים בכוחות המזוינים האמריקניים אינם מסכימים לצעד הזה. לדעת גנרל אלן, הצעד יחייב את השלטונות האפגניים להגדיל את צבאם מיד, כדי להחליף את הכוחות העוזבים.
דברי גנרל אלן נאמרו בתשובה לשאלות בשימוע בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, שצריכה לאשר את מינויו.
גנרל אלן הזהיר, שהצלחה באפגניסטן תלויה בכמות האימונים, שיעניקו כוחות ארצות-הברית לכוחות הביטחון ולמשטרה האפגניים.
הנשיא אובמה הודיע בשבוע שעבר על כוונתו להסיג מאפגניסטן 10,000 חיילים אמריקניים עד סוף 2011 ועוד 20,000 - עד ספטמבר 2012.
גנרל דיוויד פטראוס, המפקד היוצא של זירת אפגניסטן, שמונה למנהל הסוכנות המרכזית לביון (CIA), הודה בשימוע בסנאט לאישורו למנהל סוכנות הביון, כי המליץ על הקטנה הדרגתית יותר של סדר הכוחות האמריקני באפגניסטן. אדמירל מייק מאלן, היו"ר היוצא של המטות המשולבים (JCS) האמריקניים, אמר שתוכנית הנשיא חריפה מהנדרש.
לדעת גנרל אלן, יוזמות המחבלים באפגניסטן ברוב המדינה נעצרו, אך עוד צפויים קרבות קשים. לדעתו, חסרים לאפגנים כ-500 מאמנים אמריקניים, וקשה לדרוש מהם להגדיל את צבאם ואת משטרתם בלי מדריכים מיומנים. הוא סבור, כי טליבאן ינסה להשתקם מהמכות, שספג בתקופה האחרונה, וינסה לכבוש מחדש את המאחזים שאיבד, ורשתות טרור אחרות ימשיכו לתקוף ברחבי אפגניסטן.
כמו-כן, סבור הגנרל, כי היחסים הקשים עם פקיסטן ישפיעו לרעה על זירת אפגניסטן. הוא מעוניין לפעול להטבת היחסים עם פקיסטן, כדי לפעול יחד באזור הגבול המשותף נגד מאחזי המחבלים. - בעיקר באזור מזרח אפגניסטן.
גנרל אלן סבור, כי הדרישה לכוחות מיוחדים באפגניסטן תגבר עם הפחתת הכוחות הרגילים במדינה.
לדעתו, אין לאמריקנים די מסוקים וכלי-טיס לסייע לפעולת הכוחות המיוחדים, שבין תפקידיהם אימון כוחות הביטחון והמשטרה האפגניים וייצוב השלטון בשטחים הכפריים. לדעתו, יש להגדיל את כמות הצוותים, המיוחדים, המופקדים על משימה זו. בנוסף, הוא מבקש עוד אמצעי תצפית וציוד הנדסי לטיהור דרכים ממטענים וממיקוש.
אם יאושר מינויו, יועלה גנרל אלן לדרגת ארבעה כוכבים. עד לא מכבר היה סגן מפקד הפיקוד המרכזי (CENTCOM), ולפני כחודש עבר להיות עוזר ליו"ר המטות המשולבים מאלן.
גנרל אלן פיקד על המבצעים בחבל ענבר, שניהלו הנחתים בעירק נגד התקוממות השבטים הסוניים ונגד אל-קאעידה. אם יאושר מינויו - יהיה המפקד רביעי של זירת אפגניסטן בשנתיים האחרונות, ויהיה אחראי למשימה הקשה של תיאום בין הכוחות המזוינים האמריקניים באפגניסטן, שמונים כמאה אלף איש. הוא סיים בהצטיינות יתירה את האקדמיה הימית באנאפוליס בשנת 1976, וסיים בהצטיינות את לימודיו במכללה הלאומית למלחמה. יש לו תואר ראשון בחקר ביצועים ותואר שני בלימודי ביטחון. בנוסף, יש לו תואר מוסמך במודיעין אסטרטגי מהמכללה למודיעין צבאי.
למרות ששירת כנציג הנחתים במועצה ליחסי חוץ ובמוסדות מחקר ובמשרדו של שר ההגנה, חזר גנרל אלן לפיקוד קרבי, ופיקד על כוח המשלוח 2 של הנחתים. הוא קודם לדרגת לוטננט ג'נרל בשנת 2008.

תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: המפקד המיועד באפגניסטן מסכים עם אובמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
באירוע לרגל יום "כחול לבן" בכנסת, קרא יו"ר המשכן לחברות ישראליות להותיר את השליטה עליהן בידיים ישראליות: "אל תעבירו נכסי צאן ברזל של המשק הישראלי לידיים זרות במהירות ובחפזון"
אלעזר לוין
בלית ברירה, נבחר מנכ"ל ההתאחדות זאב אבן-חן גם ליו"ר, לראשונה בתולדות הענף    המינוי - רק לשנה    עופר אליהו נבחר ליו"ר איגוד חברות הביטוח
אלעזר לוין
הוועדה להאצת הבניה אישרה להפקדה תוכניות לבניית 3,600 דירות בראש העין, אך להחלטה זו, כמו לקודמות, אין משמעות מעשית: החוק החדש בעניין זה לא יחייב את היזמים לבנות!
אלעזר לוין
המגדלים, בני 25 ו-17 קומות, יהיו בשטח של 68,500 מ"ר, ועוד חניון ענק בן 2,000 מקומות ו-3,000 מ"ר מסחרי    סך הכל - קריית משרדים בת 400 אלף מ"ר
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח יטיל הגבלות חמורות על בונוסים לסוכנים, ובין היתר יאסור לתת פרסים בצורת נסיעות לחו"ל    הבונוס - רק עד 2,000 שקל ורק עד 15% מסך העמלות    צפויה התנגדות חריפה של לשכת סוכני ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il