הזוכים בפרסי אופיר לשנת 2011 הוכרזו הערב (חמישי) בטקס שנערך בחיפה. הפייבוריט הבולט של התחרות הוא הסרט "הערת שוליים" שגרף תשעה פרסים ביניהם הסרט הטוב ביותר. את פרס הבמאי הטוב ביותר קטף יוסף סידר, ביחד עם פרס התסריט, שזכה, כידוע, גם בפסטיבל קאן. שלמה בראבא קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר, וליאור אשכנזי זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר. פרסים נוספים בהם זכה הסרט: פרס הצילום לצלם ירון שרף, פרס העריכה לעינת גלזר-זרחין, פרס בקטגורית עיצוב אמנותי הלך לערד שאואט ועיצוב הפסקול לאלכס קלוד, תולי חן וישראל דוד.
בראבא, שזכה כאמור בפרס השחקן הטוב ביותר, אמר כשקיבל את הפרס: "הסרט מדבר על הרצון שלנו בהוקרה. זה מביך כמה אנחנו צריכים פרסים. הסרט, מאז שיצא, מתכתב עם החיים בצורה מכוננת. ראיתי את סידר עם ההורים שלו בפסטיבל קאן. כולם הריעו וראיתי שם רגע של פיוס משפחתי. נורא קינאתי בו ברגע הזה". בהמשך אמר: "אנשים הלכו לסרט איכותי! יש רייטינג לאיכות. תוחזר האיכות". אבל את רגע השיא של הערב חתם בראבא כשהמשיך ואמר: "כשהמדינה תלך בדרך הנכונה, אנחנו נורא מבולבלים היום. ואת אשמה בהכל", כך סיים את נאומו כשהוא מסתכל על
לימור לבנת.
אוולין הגואל זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסרט "אחותי היפה". הגואל בכתה בעת קבלת הפרס ואמרה שהיא מקדישה אותו לעמוס לביא המנוח. הסרט זכה גם בפרס שחקנית המשנה אותו קיבלה ריימונד אמסלם, שלפי מחיאות הכפיים שקיבלה באולם רגע לפני ההכרזה, הזכייה לא הפתיעה אף אחד. "בוקר טוב, אדון פידלמן" הסתפק בזכייה בפרס הפסקול לאבי בללי. בקטגורית עיצוב התלבושות זכתה רונה דורון על הסרט "ברקיע החמישי". הסרט "כלבת", קיבל פרס אחד, ובקטגוריה חדשה יש לציין, פרס האיפור. בפרס הסרט הדוקומנטרי זכה הסרט "הדירה" של אהרון גולדפינגר.
המפיק איז'ו שני, מייסד רשת קולנוע "לב", ומי שהפיק בין השאר את הסרט "גבעת חלפון" קיבל הערב פרס מפעל חיים. ציון אברהמיאן, עורכו המיתלוגי של סרטים כגון "עיניים גדולות" ו"מציצים" קיבל פרס על הישגים מקצועיים.
זו הייתה שנה אינטנסיבית לקולנוע הישראלי: חלק ניכר מהסרטים שהתמודדו בתחרות הסתובבו בפסטיבלים בולטים בחו"ל, כאשר "הערת שוליים" אף זכה בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן האחרון ו"בוקר טוב אדון פידלמן" קיבל את אותו הפרס - אבל בפסטיבל סאנדנס. דווקא "ההתחלפות", סרטו של ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), שבלט בפסטיבל ונציה, לא הוגש בזמן לאקדמיה לקולנוע ולכן גם לא נכלל בתחרות.