X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מייחסים לתרופה - מפלוקין (mefloquine) - תגובות פסיכוטית וגופניות בלתי-רצויות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אחרי כארבעה עשורים, מוציא הצבא האמריקני את התרופה מפלוקין (mefloquine) - נגד קדחת (מלריה) - מרשימת תרופותיו.
שנים מתלוננים חיילים ורופאים, כי למפלוקין יש תופעות לוואי פסיכוטיות וגופניות בלתי-רצויות. לתרופה שימוש נרחב בכל רחבי העולם למלחמה בקדחת, שהורגת כ-800 אלפי איש בשנה בכל רחבי העולם.
בשלוש השנים האחרונות קטנה כמות המפלוקין, שניתנה לחיילי צבא ארצות-הברית, ב-75 אחוזים בגלל הביקורת - למרות שהמוני חיילים אמריקניים נשלחו לאזורים מוכי-קדחת בעירק ובאפגניסטן. בשנת 2009 הורה קצין רפואה ראשי של צבא ארצות-הברית להגביל א תמתן התרופה לנסיבות מסוימות בלבד, ולא לרשום אותה לשימוש המוני. בזרועות אחרות אין בינתיים כל הגבלה על מתן התרופה.
קולונל קרול לבאדי, הרוקחת הראשית של חיל הרפואה בצבא ארצות-הברית, הסבירה, כי בעקבות הניסיון המצטבר בשימוש בתרופה משנים את היחס אליה מתוך דאגה לבריאות החיילים.
מפלוקין פותחה בסוף מלחמת ויטנאם, ומתחילת שנות התשעים נמצאת בשימוש מסחרי תחת השם לאריאם (Lariam - של חברת רוש). בניגוד לתרופה אחרת (כלורוקין), היתושים אינם מפתחים עמידות אליה, ונדרש ליטול רק כדור אחד בשבוע . תרופות אחרות נגד קדחת נוטלים כדור מדי יום ביומו.
משך שנים משמיעים רופאים וחוקרים טענות נגד התרופה, אך הצבא האמריקני לא התייחס לביקורתם. בין התלונות - התרופה גורמת לסיוטי ליילה, לדיכאון, להתמוטטות נפשית ולחששות מרעש. הצבא טעו, שאלו תופעות זניחות, ומדענים חלקו על כך. בין השאר, טוענים, שהתרופה גרמה להתאבדויות ולתופעות הדומות להלם קרב.
כאמור, בפברואר 2009 הורה אריק שומייקר, קצין הרפואה הראשי של צבא ארצות-הברית, להפחית את השימוש במפלוקין, ולתת אותו רק לחיילים, שאינם יכולים ליטול דוקסיסיקלין - אנטיביוטיקה כללית, שיעילה נגד קדחת. מדיניותו קיבלה את אישור הפנטגון, שהמליץ לכל הזרועות של הכוחות המזוינים האמריקניים לאמצה.
חיל האוויר האמריקני אוסר על צוותי האוויר שלו ליטול מפלוקין, ומזה שנתיים מקטין בהתמדה את כמויות התרופה, שהוא מחלק לאנשיו. לעומת זאת, חיל הים האמריקני אינו מתנגד לשימוש בתרופה.
רוש הפסיקה למכור לאריאם בארצות-הברית בשנת 2008, למרות שהיא נמכרת ביותר מחמישים מדינות ברחבי העולם.

תאריך:  04/12/2011   |   עודכן:  04/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט העליון הפחית את הפיצויים שתידרש תנובה לשלם בעקבות הכנסת הסיליקון לחלב העמיד    תשלם 38.5 מיליון שקל במקום 55 מיליון שקל    הסכום ישולם על-פי הערך שלו לפני שלוש שנים
איציק וולף
משרד התרבות חילק לרשויות רבות תקציב מיוחד לקיום הצגות חינמיות לילדים בחג החנוכה    המועצה האזורית משגב קבעה את ההצגה בשבת בבוקר    גם בכרמיאל לא יכולים דתיים ליהנות מן ההטבה    לאחר התערבות News1 הוזז מועד ההצגה במשגב למוצאי השבת
אמיתי זיו, רותי לוי
רמי לוי תקשורת, המפעילה הווירטואלית הראשונה, מתכוונת להציע למשתמשים תוכנית אחידה במחירים אטרקטיביים    פרטנר לא נשארת מאחור, ותשווק כבר השבוע תוכניות מוזלות המשקפות ירידה של עד 40% מהמחירים הקודמים
רועי גלדסטון
שיבק בבית גם עם אסטוניה, סלובקיה ולוקסמבורג במוק' היורובאסקט
איציק וולף
סגן יו"ר תנועת האחים המוסלמים מרגיע: ניישם את עקרונות חוקי השריעה הבסיסיים בדרך הוגנת שתכבד את זכויות האדם ואת הזכויות האישיות    "מכבדים את אורח חייו של כל אזרח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il