X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל חברת הענק אמר את הדברים במסגרת כנס בעלי המניות השנתי שנערך היום לאחר שלא חילקה דיבידנד במשך שנים, החליטה היום החברה עם השווי שוק הגדול בעולם "לשקול בחיוב" את רצונם של משקיעיה ולהחזיר להם חלק מההשקעה
▪  ▪  ▪
קוק. קופת מזומנים של יותר מ-100 מיליארד דולר [צילום: AP]

עם קופת מזומנים של יותר מ-100 מיליארד דולר ועם השאלה הגדולה מה לעזאזל לעשות עם הכסף? נראה כי ענקית הטכנולוגיה אפל, תענה לרצונם של מחזיקי המניות שלה, זאת לאחר שהודיעה היום (ה'), בתום אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, כי היא תשקול בחיוב חלוקת דיבידנד כדי "לדלל" קצת את ערימת המזומנים שהצטברו בקופתה.
כאמור היום התכנסו בעלי המניות של החברה עם השווי שוק הגדול בעולם, כאשר הנושא המרכזי שעמד על הפרק היה חלוקת הדיבידנד. בתום הצבעה שנערכה בנושא, הצביעו רוב המשקיעים, שביניהם ניתן לציין גם את קאלפר - קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב, ומשקיעים מוסדיים נוספים, בעד חלוקת דיבידנד כדי שיוכלו להחזיר לעצמם חלק מההשקעה.
פגישה זו נערכה ימים ספורים לאחר שמניית החברה נגעה בשיא כל הזמנים שעמד על 526 דולר והעניק לאפל את התואר החברה עם השווי שוק הגדול בעולם (480 מיליארד דולר). אנליסטים רבים מציינים כי בעקבות הודעה זו החברה אף תגיע לשיאים חדשים, שכן היא תהיה חשופה כעת למשקיעי "מניות הדיבידנד" הסולידיים, שיזרימו אליה כספים חדשים.
טים קוק אישר את הידיעה כאשר אמר בתום הפגישה כי: "אפל צריכה להיענות לדרישת המשקיעים ולהחזיר להם חלק מהשקעותיהם שיצרו את קופת המזומנים הגדולה, המזומן של החברה הוא הרבה מעבר למה שאנו זקוקים לו".
"לדעתי אפל מתקדמת בצעדי ענק אל עבר מחיר של 1,000 דולר, והיא תגיע לשם להערכתי לכל היותר עד שנת 2015. זה לא אומר שהיא תגיע למחיר היעד הבומבסטי הזה בקו ישר, יכול להיות שהיא תיסוג קצת לאחור, אף בסופו של דבר תגיע ל-1,000 דולר", טוען בעל בלוג המניות הפופולרי קודי וילארד.
יחד עם זאת חשוב לזכור שהחברה מתמודדת בימים אלו עם ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם, על כך שעובדי המפעלים שמייצרים את מכשירי החברה בסין, זוכים לתנאי עבודה בלתי אנושיים שכוללים שעות עבודה רבות.
כך למשל, רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC שידרה נוקדם יותר השבוע כתבת תחקיר על הנעשה בתוככי מתחם הייצור של חברת פוקסקון בשנז'ן שבסין. הכתב ביל וויר מהתוכנית נייטליין זכה להיות העיתונאי הראשון שנכנס למקום בו מיוצרים הגאדג'טים הפופולריים של חברת אפל. שרשרת מקרי התאבדות של פועלי ייצור במתחם ב-2010 ודיווחים חוזרים ונשנים על נהלי העסקה פסולים של קבלנית המשנה העיקרית של אפל עוררו ביקורת ציבורית כלפי החברה.

תאריך:  23/02/2012   |   עודכן:  23/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוק: המזומן של אפל - מעבר למה שאנו זקוקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקבוצה לא תוכל לקזז את המע"מ על רכישותיה    פסק הדין חושף: בשנים 2004-2001 הפסידה הקבוצה 120 מיליון שקל והייתה קורסת בלא הזרמותיו של לוני הרציקוביץ
איתמר לוין
רובינשטיין דחה את ערעורו של חשוד בעבירות מס על ההיתר לפרסם את שמו    מזהיר עם זאת את רשויות החקירה מפני שימוש בפרסום השם כאמצעי ללחוץ על חשודים
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את החסינות שהעניקה המדינה למנהל המכון הארצי לרפואה משפטית בטענה כי ביצע את פעולותיו כחלק מתפקידו כעובד ציבור    "נפלו פגמים באופן בו התקבלה החלטת המדינה ליתן לנתבע הכרה בחסינות"
עידן יוסף
רשות השידור תפרסם מכרז חיצוני-פנימי לתפקיד מנהל הסרטייה של הערוץ הראשון    חביבה אזאר נבחרה לתפקיד מנהלת חטיבת הביצוע ברשת ד'
מוטי פשכצקי
חלוץ נתניה ישוב רק לפלייאוף. עטר הזהיר את חניכיו מהתקפת ראשל"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il