X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הביטחון נחלקת בדבר צורת ההתערבות בצפון מאלי, שמחבלי אל-קאעידה השתלטו עליה
▪  ▪  ▪
מימין: רוברט מוד, הרב לדסוס [צילום: AP]

ארצות-הברית וצרפת חולקות זו על זו ביחס למלחמה במאלי - מתברר לאחר שצרפת הגישה למועצת הביטחון הצעת החלטה, שתאשר להפעיל במאלי כוח אפריקני, שיילחם במחבלי אל-קאעידה ובמשתפי הפעולה עמם בצפון מאלי.
ארצות-הברית רוצה, שכוח ההתערבות יוכשר ללוחמת מדבר, וייכנס לפעולה רק אחרי הכשרתו המתאימה. גנרל קארטר האם, מפקד פיקוד אפריקה האמריקני, הזהיר בשבוע שעבר מפני הפעלת כוח לא-מאומן במאלי. כמו-כן, הדגיש גנרל האם כי יש לתאם מראש את הפעלת הכוח, כדי שלא ייכשל במשימתו.
במועצת הביטחון רוצים פעולה מדינית, שתשולב בפעולה הצבאית נגד אל-קאעידה, שנועדה למנוע את פרישת החבל הצפוני. ארצות-הברית מפעילה כבר כמה שנים כוחות מיוחדים, שמאמנים במאלי את כוחות הביטחון המקומיים.
בהצעת צרפת תומכות מדינות אפריקה. בהצעה האמריקנית תומך באן קי-מון, מזכיר האו"ם, שאינו סומך על החיילים הלא-מאומנים ממאלי וממדינות אפריקה, שגם אינם מצוידים כיאות. במרס אירעה במאלי הפיכה צבאית, שיצרה מצב של אי-שלטון ברחבי המדינה. שבטי הטוּארגים, שקופחו מסורתית על-ידי ממשלת מאלי, השתלטו על מחצית מצפון המדינה. אך במהלך השנה כבשו מחבלי אל-קאעידה את האזור מידי הטוארגים החילוניים, והשליטו באזור את חוקי האיסלאם.
איחוד מדינות אפריקה ביקש לפני כחודש ממועצת הביטחון להתערב בענייני מאלי, ולסלק את ההתערבות הזרה מצפון המדינה. במקביל, ביקשו מדינות מערב אפריקה לאשר פעולה של כוח התערבות בצפון מאלי. לפי הצעתן, יוקצו לכוח 3,300 חיילים, שיפעלו באזור משך שנה, לפחות. לפני חודש מסר מזכיר האו"ם למועצת הביטחון, שיש בעיות יסודיות בהצעת המדינות האפריקניות, ויש להתארגן ביסודיות לקראת המשימה, ולהשיג לה מימון מתאים.
לעומת זאת, רוצות צרפת ומדינות אפריקה להקים כוח בינלאומי, שיפעל גם לשיכוך המתחים הפוליטיים במדינה. הֶרב לדסוס, ראש מפקחי האו"ם, אמר בסוף השבוע, כי הוא אינו צופה, שמתקפה צבאית נגד אל-קאעידה תיפתח לפני סוף השנה הבאה - אם בגלל הצורך לאמן את חיילי הכוח, ואם בגלל עונת הגשמים במאלי.

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תינוקות שקיבלו תמיסת סוכר כדי למצוץ אותה בזמן החיסון או בדיקת הדם, בכו הרבה פחות מאלו שקיבלו מים בלבד
אביתר בן-צדף
בכיר שני באל-קאעידה שחוסל תוך כשבוע
מירב ארד
משרד התיירות משקיע בקמפיין כ-3.4 מיליון שקלים    116 מלונות משתתפים בקמפיין ומציעים חבילות נופש במחירים מוזלים שיישארו בתוקף עד ה-16.2.2013
מירב ארד
כך הבהירה ד"ר דליה זליקוביץ', חברת מועצת הרשות השנייה    הוסיפה: יש תחושה של זלזול בכספי הציבור מצד מנהלי הערוץ    הוועד המנהל של רשות השידור: להפסיק את מחול השדים סביב הרפורמה
עופר וולפסון
בעקבות פיצוץ המגעים בין ארגון עובדי צה"ל למשרד הביטחון, הוחלט על הרחבה נוספת של הצעדים הארגוניים    האזרחים עובדי צה"ל לא עובדים שעות נוספות, לא מובילים טנקים ולא ינהגו בכלי רכב צבאיים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il