X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעתה של פלאפון לבית הדין נכתב "תביעה זו היא תקדימית, באשר המציאות שכופה ההסתדרות בניסיונה ליטול לעצמה מעמד של ארגון יציג בפלאפון, בניגוד לחוק - אין לה אח ורע בתולדות מדינת ישראל"
▪  ▪  ▪
יו"ר ההסתדרות עופר עיני [צילום: פלאש 90]

נמשך המאבק בין הנהלת פלאפון לבין עובדי החברה המבקשים להתארגן במסגרת ההסתדרות.
פלאפון פנתה הבוקר (א') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על-מנת שיקבע האם ההסתדרות הינה ארגון יציג בפלאפון. בתביעתה של פלאפון לבית הדין נכתב "תביעה זו היא תקדימית, באשר המציאות שכופה ההסתדרות בניסיונה ליטול לעצמה מעמד של ארגון יציג בפלאפון, בניגוד לחוק - אין לה אח ורע בתולדות מדינת ישראל".
פלאפון טוענת, כי מדובר במחלוקת עובדתית ומשפטית, שחייבת להתברר אך ורק בבית המשפט. על-פי חוק, הצדדים אינם יכולים להסכים על יציגות ללא שהוכח באופן ברור כמתחייב בחוק ששליש מהעובדים חתמו על טפסים בהתאם לתקנון ההסתדרות. במידה ואין שליש תקין ההנהלה אינה רשאית להסכים על יציגות, שכן החלטה זו תהיה מנוגדת לחוק ותחייב ציבור עובדים גדול בניגוד לרצונו.
"אם יצלח ניסיונה של ההסתדרות לנכס לעצמה מעמד של ארגון עובדים יציג, בדרך של כפיה (בהיעדר שליש החתימות הנדרש בחוק), תכפה ההסתדרות את עצמה, הלכה למעשה, על ציבור שלם של עובדים אשר לא בחרו בה".
פלאפון כותבת בבקשתה לבית הדין, כי היא נאלצת לפנות לבית הדין בעצמה, למרות שאין זה מתפקידה לעשות כן, לאחר שקראה להסתדרות מספר פעמים להציג בפניה או בפני בית המשפט את טפסי ההצטרפות של שליש מעובדי החברה, המעידים שהינה ארגון יציג בפלאפון, כפי שהיא טוענת, אך זו עמדה בסירובה.
עוד מציינת פלאפון, כי ב-12 בספטמבר הציגה ההסתדרות בפניה בפעם הראשונה והיחידה כ-605 טפסי בקשות הצטרפות, שחלקם אינם תקינים (דוגמת חתימות חסרות וכיו"ב). בנוסף הציגה רשימה ובה עוד כ-750 שמות של עובדים, אשר לטענתה נרשמו באינטרנט - הרשמה שאין לה כל תוקף חוקי, גם לא לפי תקנון ההסתדרות.
לטענת פלאפון, התביעה שהגישה לבית הדין הבוקר מצביעה על פגמים מהותיים ורבים ששוללים תוקף גם מן הטפסים שהוצגו, בהם הטעיית העובדים תוך יצירת מצג שווא, כאילו הצטרפותם להסתדרות הינה "הצטרפות פורמאלית" בלבד. "גם אם נתעלם מכל הפגמים שנפלו הרי שמספר העובדים ברשימת השמות ובטפסי ההצטרפות שנמסרו, אינו מגיע לכדי השליש הדרוש לפי חוק", כתבה החברה.
לדברי פלאפון, מתוך אחריות לביטחון פרנסתם של אלפי עובדיה ולאור התנהלותה הלא חוקית בעליל של ההסתדרות, היא הגיעה למסקנה, כי טובת עובדי החברה ולקוחותיה מחייבת הפניית המחלוקת העובדתית והמשפטית בקשר לשאלת יציגותה של ההסתדרות אל בית המשפט, וזאת על-מנת להשיג הכרעה בסוגיה תוך הפסקת המשך הפגיעה בחברה ובעובדיה.
מפלאפון נמסר כי "החברה סומכת את ידיה על בית המשפט ותכבד את החלטותיו בנושא".

תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההסתדרות היא ארגון יציג בפלאפון?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההסתדרות המאפיה הפורטוגזית..
אורי עמר   |  31/12/12 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קמפיין שיזמה התנועה לתקשורת חברתית נועד להבהיר לאזרחי המדינה שאי-הצבעה אין פירושה אי-בחירה, אלא דווקא חיזוק המפלגה היריבה
איתמר לוין
תשעה שופטים בראשותו של גרוניס ביטלו את החלטת ועדת הבחירות המרכזית, אשר מנעה מזועבי להתמודד    נימוקי ההחלטה יפורסמו במועד מאוחר יותר
איציק וולף
חברת הכנסת מבל"ד שתוכל להתמודד גם לכנסת הבאה אמרה כי הייתה משוכנעת כל העת בצדקת דרכה    במפלגת הליכוד-ביתנו מצהירים כי יפעלו עם כינון הכנסת לקביעת 'חוק זועבי' שימנע ממי שמביע תמיכה בטרור להתמודד לכנסת
איתמר לוין
מקור החוסר - בעיקר בהפסקת ההפרשות לפיצויים בידי נמרודי בשנים 2008-2000    פער של 30 מיליון שקל בין המקורות של מעריב לבין החובות לנושים רגילים    השלד הבורסאי יימכר ב-1.8 מיליון שקל
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר את הגשת התביעה בטענה לפרט מטעה בתשקיף החברה משנת 2007    התביעה תוגש גם נגד תשעה חתמים ובראשם איפקס, אנליסט ואלטשולר-שחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il