X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בניגוד לעמדת הצבא האמריקני
▪  ▪  ▪
הקונגרס האמריקני [צילום: AP]

הצבא האמריקני אינו רוצה חצי מיליארד דולר, שהקצה הקונגרס לרכש טנקים M-1 אברמס.
חברי קונגרס משתי המפלגות קידמו את ההצעה להקצות 436 מיליוני דולר לרכש טנקים - למרות שהצבא האמריקני סבור, שאינו נזקק להם. גנרל ריי אודירנו, רמטכ"ל הצבא, אמר, שלו הייתה לצבא ברירה, היה מוציא את הכסף הזה למטרות אחרות, ולא רוכש טנקים.
ההחלטה להקצות משאבים לרכש טנקים נועדה לשמר את היכולת התעשייתית של ארצות-הברית, ולסייע לכלכלת המחוזות, שמהם באים יוזמי ההצעה. באותם המחוזות יש קבלני-משנה של חברת ג'נרל דיינמיקס, יצרנית הטנק, ורכש טנקים יוכל לסייע להגדלת התעסוקה באותם המחוזות. הטנק מיוצר בעיר לימה במדינת אוהיו. ציר הקונגרס ג'ים ג'ורדן והסנאטורים רוב פוֹרטמן ושֶרוּד בראון באים מסביבתה. למרות ששלושתם בעד הקטנת הגירעון בתקציב האמריקני, הם אינם מוכנים לפגוע בתקציב ההגנה.
לעומתם, צ'אק הייגל, שר ההגנה, מתלבט בין הצורך להיענות לדרישת חברי הקונגרס לבין הצורך לממן את כל הנדרש מהפנטגון - כולל כוננות להתערבות במוקדי סכנה. כעת עליו לשכנע את חברי הקונגרס לתמוך בקיצוצים, שיפגעו גם במחוזות בחירתם.
המפעל הטנקים בלימה שייך לממשלת ארצות-הברית, אך מופעל על-ידי ג'נרל דיינמיקס, שמעסיקה בו כשבע מאות עובדים. בעבר עבדו בו כ-1,100 איש. לדברי דיוויד ברגר, ראש עיריית לימה, מספק מפעל הטנקים לסביבתו עבודות בערך של כמאה מיליוני דולר בשנה, ומשפיע מאוד על כלכלת האזור. לכן, סבורים, שסגירתו תהיה משגה חמור גם ברמה הלאומית. הפסקת הייצור במפעל בלימה תגרום לסגירת עשרות מפעלים קטנים, ספקי המפעל, ותביא להיעלמות היכולת לייצר טנקים בארצות-הברית - מזהירים תומכי ההחלטה.
טנק אברמס עולה כ-7.5 מיליוני דולר. המדובר בדגמים משופרים של הטנק, שנמצא בשירות כבר כשלושים שנה. לצבא האמריקני יש כ-2,400 טנקים כאלה, שרובם מהדגמים המשופרים M1A2SEPv2. הצבא האמריקני קובע, שאינו זקוק לטנקים מדגם M1A2 הלא-משופר, שמציעה הצעת התקציב. לפי תוכניות הפנטגון, נפסק רכש הטנק אברמס, ויתחדש רק בשנת 2017 כדגם חדש שלו ייוצר. בינתיים אמור המפעל בלימה לייצר טנקים עבור בעלות-הברית של ארצות-הברית.
חברת ג'נרל דיינמיקס מסרה, כי למפעל בלימה יש יותר מ-560 קבלני-משנה וספקים ברחבי ארצות-הברית, המעסיקים כעשרים אלפי עובדים. לדברי החברה, המשך רכש הטנקים לצבא האמריקני יאפשר ייצור של ארבעה טנקים מדי חודש וקבלת הזמנות מארצות חוץ. לדברי דובר החברה, לערב הסעודית נמסרים כחמישה טנקים אברמס מדי חודש; ולמצרים נמסרים ארבעה טנקים בחודש (כולל ייצור עצמי).

תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית    המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
אביתר בן-צדף
בריגדיר-ג'נרל מייקל ט' פּלֶן מחליף את בריגדיר-ג'נרל אדוארד מ' מינאהן, שעבר לפיקוד התובלה האווירית
אביתר בן-צדף
נמשכים משפטי המדריכים בבסיס הטירונות המרכזי של חיל האוויר האמריקני    חמישה מפקדים כבר ננזפו על התנהגות המדריכים, שחלקם נשלחו לכלא    כמה מפקדים הודחו
אביתר בן-צדף
חיל האוויר, חיל הים והצבא ביטלו מופעי ראווה, וכתוצאה מכך בוטלו עשרות תערוכות אוויריות, וכמה החליטו לסגור את שעריהן    מעריכים, כי מחזור התערוכות האוויריות מגיע לשני מיליארד דולר בשנה, ותרומתן לכלכלה המקומית אדירה - בתיירות, במסעדות ובשירותים השונים, המלווים את התערוכות
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il