X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסתיים מאבק הירושה בסנו

מניות אוה לנדסברג עברו לבתה

איה שחר, נכדתו של המייסד ברונו לנדסברג המשמשת כמנכ"ל סנו אינטרנשיונל, מחזיקה כעת מניות של חברת חומרי הניקוי בשווי של כ-90 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
ברונו לנדסברג. האב המייסד [צילום: עידן יוסף]

דיווח לקוני שפרסמה חברת סנו לבורסה בסוף השבוע, מעיד ככל הנראה על סיום הסאגה המשפטית סביב החזקותיה של אוה לנדסברג ז"ל במניות אימפריית חומרי הניקוי שהקים אביה, ברונו לנדסברג.
לאחר מותה הטרגי של אוה לנדסברג בסוף 2011, פנה בן זוגה, אורי באומן, לרשם לענייני ירושה בדרישה שלא להכיר בצוואתה, שבמסגרתה ציוותה את כל רכושה לבתה, איה שחר, כולל מניותיה בסנו.
כעת, סנו מעדכנת כי שחר, 32, הפכה לבעלת עניין בחברה עם 9.4% מהמניות, בשווי שוק של כ-90 מיליון שקל. זאת, מתוקף צו ירושה המורה להעביר אליה את מניות אמה, לאחר שבית המשפט אישר את תוקף צוואת האם.
הדרמה סביב מניותיה של אוה לנדסברג התחילה במחלוקת שנתגלעה בין באומן לבין יורשיה. באומן טען כי חתימתה של אוה על צוואתה זויפה, והוא התנגד לקיומה. עוד טען באומן כי לא ניתן להתעלם מזכויותיו ומעמדתו בעיזבון המנוחה, ודרש לא להציג את מניותיה בסנו כחלק מ"גוש" המניות של משפחת ברונו לנדסברג באסיפות החברה.
בפרסומים שונים עלה כי במותה הותירה אוה לנדסברג "שטר צוואה" שמכוחו ציוותה לבתה את כל רכושה, הכולל מלבד מניות סנו גם דירת-גג ברמת-אביב ג' בתל אביב, דירה ברחוב חיים לבנון ומחצית מבית ברחוב אוגרית בתל אביב, וכן כספים במזומן.
ברונו לנדסברג הקפיד כל השנים להחזיק את מרבית מניות חברת סנו בשליטת משפחתו (קרוב ל-85% כיום). גם היום, כשהוא בן 92 ומכהן עדיין כיו"ר החברה, מחזיק לנדסברג ב-38.6% מההון, ובנו אלכס מחזיק ב-29.5% מהמניות.
בנוסף להחזקה של 9.4% שעברו כעת לידי שחר, עוד 8.5% מהונה של סנו מוחזקים על-ידי חברה-בת. שווי השוק של סנו עומד היום על 940 מיליון שקל.
נזכיר כי ב-2011 הכריזה סנו על חילופי דורות בהנהלת הקבוצה, במסגרתם מונתה שחר לתפקיד מנכ"ל סנו אינטרנשיונל. עלות שכרה אשתקד הגיעה ל-312 אלף שקל. עוד במסגרת זו מונה יובל לנדסברג, בנו של אלכס, לתפקיד מנכ"ל סנו.
שחיקה במחירי המכירה
בשנת 2012 נשחקו רווחיה של סנו ב-2.5%, ל-82 מיליון שקל. עם זאת, בפעילותה השוטפת נהנתה החברה מעלייה של 4% במחזור המכירות, שהגיע ל-1.46 מיליארד שקל, עם שיפור ב-3 קטגוריות הפעילות העיקריות שלה - מוצרי ניקוי ואחזקת בית, מוצרי נייר ומוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה.
בסנו ציינו כי "הקבוצה המשיכה להתמודד עם אתגרים הנובעים מהסביבה המאקרו-כלכלית והמשך עליות המחיר בתשומות הייצור ומחירי האנרגיה". כן ציינו כי "לחברה קיים קושי להתמודד עם שחיקת מחירי המכירה בתקופה זו, בעיקר על-רקע רגישות צרכנית גבוהה ותחרות חריפה בין רשתות השיווק השונות, אשר מקשים על הקבוצה להעלות את מחירי המכירה ללקוחותיה השונים".
כך, לפי סנו, "למרות הגידול השנתי במכירות, החברה המשיכה לסבול ממגמת שחיקת מחירי המכירה אשר השפיעה על רווחיותה".

תאריך:  12/05/2013   |   עודכן:  12/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עו"ד אביה אלף פורשת ופורסת את חילוקי הדעות מול היועמ"ש בתיק ליברמן    "המינוי של וינשטיין לא עשה טוב למערכת. חשבתי אז ואני חושבת היום שהיה צריך להגיש כתב אישום לבית המשפט"
רועי גלדסטון
אדלשטיין אחרי ההפסד בדרבי: "יש להפועל ת"א עתיד"
עידן יוסף
בוועד מתיישבי השומרון טוענים כי דברי הנאצה נגדם ונגד אביתר בורובסקי שנרצח בפיגוע שנכתבו בפייסבוק מהווים הסתה נגדם
עידן יוסף
דוח נתוני השביתות שמפרסם משרד הכלכלה חושף התמתנות במגמת נתוני השביתות המלאות בשנת 2012 והחמרה בהיקפי השביתות החלקיות    הממונה הראשי על יחסי עבודה אומר כי השביתה הבולטת היא של ההסתדרות ביחס לעובדי הקבלן
עידן יוסף
רצח והתאבדות בבת-ים: שוטר משמר הגבול בן 28 חשוד כי ירה למוות באשתו ולאחר מכן ירה בעצמו והתאבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il