X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת נתיבי איילון הזמינה חוות דעת בנידון לבקשת משרד התחבורה גורם תחבורה בכיר: "אין שום אפשרות להרחיב את הכביש, כך שהפקקים לבטח יחמירו מאוד. זו מכה לעם ורווחה נוספת לעשירים" משרד התחבורה: מדובר בתוספת נתיב, לא ע"ח הנתיבים הקיימים
▪  ▪  ▪
מצומת חולון לגלילות מזרח [צילום: כפיר מאיר]

‎חברת נתיבי איילון הזמינה חוות דעת על האפשרות להפוך את אחד הנתיבים לאורך נתיבי איילון בתל אביב לנתיב אגרה בתשלום - כך נודע ל"גלובס". חוות הדעת התבקשה על-ידי משרד התחבורה. זהו הצעד המעשי הראשון במסגרת תוכנית משרד התחבורה להוספת נתיבים מהירים בגוש דן.
החברה ביקשה לקבל חוות דעת ממהנדס התנועה האמריקני יואל ליש, בעל מוניטין בתחום תכנון כבישים והסדרים בכבישי אגרה. ליש משמש יועץ של חברת נתיבי איילון ומגיע לישראל לעתים תכופות לצורך הרצאות והדרכות. חוות הדעת התבקשה לגבי הסבת נתיב אחד לנתיב אגרה, בקטע שבין צומת חולון בכניסה מכביש מס' 1 לתל אביב, וצפונה עד מחלף גלילות מזרח בחיבור לכביש 5.
אם מהלך כזה יתבצע, מדובר למעשה בהמשך של נתיב האגרה הקיים המתחיל בנתב"ג ומסתיים בצומת חולון, שיימשך ישירות וברצף אחד עד מחלף גלילות מזרח. על הפרויקט ממונה ניצן יוצר, האחראי בנתיבי איילון על תחום הנתיבים המהירים.
גורמי תחבורה בכירים מעריכים, כי הפיכת נתיב באיילון לנתיב אגרה, ללא שום אפשרות להרחיב את הכביש הקיים, תגרום לצפיפות גדולה עוד יותר בשעות הלחץ בנתיבי איילון. אחד מהם אמר: "מדובר במכה לעם ורווחה נוספת לעשירים".
עוד מצביעים המומחים על קושי מעשי, משום שניתן להפריד באופן פיזי רק את הנתיב השמאלי (המערבי) משאר הנתיבים לצורך נתיב אגרה, אבל משמעות הדבר היא, שרק הנוסעים בנתיב האגרה יוכל להשתמש בשול הדרך השמאלי. מנתיבי איילון נמסר: "אנחנו התקשרנו עם יואל ליש על-מנת לתת למשרד התחבורה חוות דעת שנייה בעניין פרויקט תחבורתי".
ממשרד התחבורה נמסר, כי לא מדובר בנתיב אגרה אלא נבחנת אפשרות להקמת נתיב מהיר בדומה לנתיב הקיים בכביש 1, להקלת התנועה בכניסה לתל אביב. מכל מקום הנתיב לא יבוא על חשבון הנתיבים עצמם, יהיה חניון "חנה וסע" בדומה לחניון בכביש 1 והתחבורה הציבורית תיסע בו בחינם כמו גם רכב עם 4 נוסעים ויותר. ‏‏‎
בענף התחבורה הביעו פליאה על כך, שהכנת חוות הדעת הוטלה דווקא על נתיבי איילון, ולא על חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) או חברת כביש חוצה ישראל. זאת, מכיוון שמערכת היחסים בין שר התחבורה ישראל כץ לבין נתיבי איילון עומדת בצל יחסיו עם ראש העיר רון חולדאי, על-רקע מינויו של אבי חודין, מקורבו של חולדאי, למנכ"ל החברה. וכן משום שחברת חוצה ישראל נחשבת לבעלת הידע בהפעלת כביש אגרה, כאשר מכיוון נוסף הגוף עליו סומך השר כץ יותר היא חברת נתיבי ישראל.

תאריך:  19/01/2014   |   עודכן:  19/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחנת הסבת נתיב באיילון לנתיב אגרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממשל של גזלנים מושחת ומסואב! ל"ת
גימי  |  20/01/14 01:14
2
בקרוב גם האויר לנשימה יהיה  ל"ת
במסלול אגרה  |  20/01/14 08:37
3
כמה טוב ו יפה שמשפרים טמשפרים ל"ת
אני,אזרח מן השטרה  |  20/01/14 10:49
4
מחליא מה שקורה במסחטה הישראלית ל"ת
מחליא  |  20/01/14 10:53
5
כמה יפה ונאה שכל הזמן משפרים ו
אני,אזרח מהשטרה  |  20/01/14 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סטלה קורין-ליבר
משרדי הממשלה פועלים להעניק לבית הדין להגבלים עסקיים סמכות לדון בענייני עובדים כשיש פגיעה בתחרות, ולא לביה"ד לעבודה    על הכוונת: ועדי העובדים של חברת החשמל, הנמלים, רכבת ישראל, מקורות, רשות שדות התעופה ועוד
אלעזר לוין
המטרה - סלילת מסילות ברזל, כולל רכבת קלה ותחתית    השמאי הממשלתי יקבע את גובה הפיצויים    המדינה תוסמך גם להיכנס למגרשים פרטיים, אך בדרך כלל בהסכמת הבעלים
יצחק דנון
בתביעה נטען כי שכטר ערב אישית לפירעון התחייבויותיה של חברת התקשורת היל"ת שהתרסקה תוך הותרת חובות עתק   בית המשפט קבע כי הטענה לא הוכחה
יצחק דנון
לידר מכרה לרוכשים את המגרשים לשם בניית בתיהם ביישוב צופים    לטענתה, הפרו הללו את התחייבותם בהסכמי הרכישה לבצע את עבודות פיתוח המתחם
איציק וולף
השבועון 'בשבע' גנז מאמר של העיתונאי ידידיה מאיר אשר מתח ביקורת על מזכ"ל אמנה    שניים מן הדירקטורים של העיתון הם הרב זלמן ברוך מלמד ויואל צור המכהנים כדירקטורים גם בעמותת סוכת עובדיה שקיבלה מהגופים שבשליטת זמביש 635,250 שקלים בשנת 2012
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il