X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"ישראל פוסט" יפצה צלם בכ-100 אלף שקל משום שלא העניק לו קרדיט ב-32 צילומים שפורסמו בחינמון
▪  ▪  ▪
עיתון "ישראל פוסט" [צילום: מחלקה ראשונה]

"ישראל פוסט" יפצה את הצלם אריאל ירוזולימסקי בכ-100 אלף שקל בשל הפרת זכויותיו המוסריות על צילומיו, כך פסק ביום שני האחרון השופט מיכאל תמיר מבית משפט השלום בתל אביב - יפו.
לפני שלוש שנים הגיש ירוזולימסקי, באמצעות עו"ד מתן שוק, תביעה נגד חברת ישראל פוסט - מדיה פרסום בע"מ, המוציאה לאור את החינמון "ישראל פוסט". ירוזולימסקי דרש פיצוי בסך 420 אלף שקל משום שלדבריו ב"ישראל פוסט" פורסמו 32 תצלומים שצילם בלי שניתן לו קרדיט, ולמעשה תוך שניתן קרדיט לגורם אחר. ב"ישראל פוסט" טענו, באמצעות עו"ד אשר אקסלרד, כי אי-מתן הקרדיט נבע ממחדלי ירוזולימסקי עצמו וכי התביעה הוגשה בחוסר תום לב שכן בין הצלם לבין חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ, חברת האם של מו"ל "ישראל פוסט", מתנהלים הליכים משפטיים.
אכן, ברקע התביעה עמדו יחסי העבודה בין הצלם לג'רוזלם פוסט בע"מ, דרכם נוצר הקשר עם "ישראל פוסט". במשך למעלה מעשור שימש ירוזולימסקי כצלם הבית של ה"ג'רוזלם פוסט" אולם היחסים הסתיימו בתביעות הדדיות. התביעה של ה"ג'רוזלם פוסט" הוכרעה לטובת החברה, בעוד התביעה שהגיש ירוזולימסקי עדיין תלויה ועומדת.
השופט תמיר קבע קיבל את טענות ירוזולימסקי וקבע כי ב"ישראל פוסט" פורסמו צילומיו בלא קרדיט וזאת מבלי שתעמוד לחברה הגנת "שימוש הוגן". סעיפי החוק הנוגעים לשימוש הוגן, הזכיר השופט, מתייחסים לזכות היוצרים של היוצר ולא לזכות המוסרית שלו (מתן קרדיט). "זכותו של היוצר כי שמו יופיע על היצירה היא זכות עצמאית, ואף אם הנתבעת הייתה רשאית לפרסם את התמונות ללא קבלת רשותו של התובע ומבלי לשלם לו דבר, אין בכך כדי לפטור אותה מציון שמו של התובע על התמונות", נכתב בפסק הדין.
עם זאת, השופט תמיר קבע כי ירוזולימסקי לא הצליח להפריך את טענת "ישראל פוסט" לפיה הפרסום תחת קרדיט שגוי נעשה בטעות ובתום לב, ובין היתר בשל התנהלותו של הצלם. מנגד, פסק הדין קבע כי על עורכי "ישראל פוסט" חלה חובה לערוך בדיקות כדי לוודא כי היא מפרסמת תצלומים תחת קרדיט נכון.
בסופו של דבר, ולאחר שהשופט מציין כי בבואו לקבוע את סך הפיצויים לקח בחשבון שחלק מהתצלומים פורסמו פעם אחר פעם עם אותו הקרדיט השגוי, נקבע כי "ישראל פוסט" תפצה את ירוזולימסקי ב-77,500 שקל בגין הפרת זכויותיו המוסריות, 10,000 שקל בגין עגמת נפש ועוד 15,500 שקל עבור הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין.

19977-03-11
תאריך:  28/01/2014   |   עודכן:  28/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בית הדין פסק פיצויים למאבטח בפרויקט "עוטף ירושלים" בשל תנאי עבודתו    סדרן העבודה העיד כי ייתכן שטענת העובד לפיה עבד באחד המקרים משך 36 שעות ברציפות היא נכונה
יפעת גדות
סיכון גבוה יותר להתפתחות אבני מרה קיים אצל אנשים המנסים לרדת במשקל אך לא מקפידים לעשות זאת נכון
איתמר לוין
השופטת יהודית שיצר קובעת, כי כאשר רוב של שני שלישים מבעלי הדירות מחליט לבצע פרויקט במסגרת תמ"א 38, ביכולתו לכפות על המיעוט גם את הדרך בה יתבצע הפרויקט
איתמר לוין
אגמון-גונן אסרה להרחיק מן הארץ פליטה מסודן ובנה, בשל הסחבת שנוקטת המדינה בבדיקת בקשת המקלט של בן-הזוג - פליט מסודן השוהה בארץ מאז 2007
איציק וולף
ח"כ שלי יחימוביץ' מבקשת לסתור את טענת ראש הממשלה בדבר סרבנות הפלשתינים לאפשר ליהודים לחיות בשטחי המדינה הפלשתינית העתידית    "אבו מאזן דיבר על הרעיון לא כעניין דרמטי אלא כבדרך אגב"
רשימות נוספות
שאפו  /  אורן פרסיקו
הארץ מאחוריך  /  אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות, לא מה שחשבתם  /  אורן פרסיקו
הצנחנית מן הרדיו  /  רפי מן
חברותא  /  אורן פרסיקו
לאט, בהדרגה  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il