X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצמיחה במחצית השנייה של 2013 הייתה הנמוכה ביותר מתחילת 2009 הקטר העיקרי של המשק - היצוא - ירד ב-1% במחצית השנייה של 2013 רמת החיים עלתה ב-2% בלבד לעומת זינוק של 10% במחצית הראשונה של 2013
▪  ▪  ▪
לפיד ונתניהו. האטה בצריכה [צילום: פלאש 90]

נתוני התמ"ג שמפרסמת היום (א', 16.2.14) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעה על המשך הצמיחה הנמוכה בפעילות הכלכלית של המשק הישראלי. לפי נתונים מנוכי עונתיות, התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) עלה במחצית השנייה של שנת 2013 ב-2.8% בקצב שנתי, לאחר עלייה של 3.2% במחצית הראשונה ועלייה של 3.8% במחצית השנייה של שנת 2012.
מדובר בשיעור הצמיחה הנמוך ביותר שנרשם מתחילת 2009. גם הניתוח לפי רבעונים מראה שהתמ"ג עלה ברבעון הרביעי של 2013 ב-2.3% (כפוף לעידכונים בחודשים הבאים) לאחר עלייה דומה מאוד (2.1%) ברבעון השלישי. זאת, לעומת עלייה של 4.6% ברבעון השני של 2013.
ניתוח מרכיבי הצמיחה מראה כי אחד מקטרי הצמיחה מרכזיים ממשיך להיות חלש: יצוא הסחורות והשירותים (ללא יהלומים וחברות הזנק) ירד במחצית השנייה של 2013 בכ-1% בהמשך לירידה של 1.4% במחצית הראשונה של 2013 וירידה של 0.4% במחצית השנייה של 2012. הירידה ביצוא מבטאת ירידות של 2.8% ביצוא תעשייתי (ללא יהלומים) ושל 4.4% בצריכת עובדים זרים.
נתון מדאיג נוסף הוא כי ההשקעה בבנייה למגורים חדלה מלצמוח ונותרה ללא שינוי, וזאת אחרי עלייה מזערית של כ-1% במחצית הראשונה של 2013. נתון זה מבשר המשך מחסור בהיצע הדירות.
מנגד, הצריכה הפרטית עלתה במחצית השנייה של 2013 ב-4.3% בחישוב שנתי לאחר עלייה דומה במחצית הראשונה, מה שהביא לכך שההוצאה לצריכה פרטית לנפש עלתה ב-2.3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.4% במחצית הראשונה. במילים אחרות, הצריכה הפרטית ממשיכה לצמוח בקצב דומה לזה שנרשם בשנה האחרונה.
ההוצאה לצריכת מוצרים בני קיימא לנפש, המכונה רמת החיים, עלתה בכ-2% בלבד לעומת עלייה של כ-10% במחצית הראשונה של 2013 וירידה של 9% במחצית המקבילה אשתקד. רכישות ציוד למשקי הבית (מקררים, מכונות כביסה, מזגנים וכו') עלו ב-9.8% לנפש, לאחר יציבות במחצית הראשונה של 2013. ההוצאות לריהוט, תכשיטים ושעונים עלו ב-1.8% לנפש לאחר ירידה של 0.5% במחצית הקודמת. רכישות כלי רכב ירדו ב-5.6% לנפש במחצית השנייה, לאחר עלייה של 26% בחישוב שנתי במחצית הראשונה.
וישנו גם נתון חיובי: ההשקעה בנכסים קבועים (השקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה) עלתה במחצית השנייה של שנת 2013 ב-11.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.5% במחצית הראשונה של 2013 וירידה של 7.4% במחצית המקבילה אשתקד.

תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשק צמח ב-2.3% בלבד ברבעון הרביעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממצאים חדשים מספקים את הראיה הקלינית הסיבתית הראשונה לכך שאזור של המוח הנקרא אינסולה משחק תפקיד משמעותי באהבה
עידן יוסף
רק כעבור שלושה ימים תוקנה תקלה שמנעה מלקוחות החברה לקבל ולשלוח דואר אלקטרוני    בזק בינלאומי: "התקלה פגעה במקצת הלקוחות"
איתמר לוין
נדחה ערעורו של אחד מבעלי השליטה בחברת פסיפיקה, אשר הסתיר את אחזקותיו בחברה כדי להעלים אותן מאשתו    ביהמ"ש העליון: יעקב בירנבאום ידע שהוא עלול להטעות משקיע סביר ודי בכך כדי לקבוע שביצע את העבירה
עידן יוסף
עובדי מפעל הגפרורים העכואי "נור" השביתו את העבודה במפעל לארבעה חודשים בין היתר בשל סיכון בטיחותם
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של זיסר על ההחלטה לפיה הווילה תמומש בידי הכונס מטעם בנק הפועלים ולא במסגרת הליך נפרד בהוצאה לפועל עבור בנק לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il