X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוקף את משרד האוצר: אין דיונים רציניים אלא מערכה שפוגעת בצה"ל ובישראל "רבע מהנגדים הצעירים מקבלים השלמת הכנסה; קצין צעיר אמר לי שלא נוח להסתובב ברחוב במדים"
▪  ▪  ▪
יעלון. העוצמה האנושית [צילום: סיון פרג']

שר הביטחון, משה יעלון, אומר שאין צורך לקצץ כעת בתקציב הביטחון, משום שלא שורר משבר כלכלי. הוא מתח ביקורת על משרד האוצר, באומרו שלא מתנהלים דיונים רציניים על תקציב הביטחון, וטען שמתנהלת מערכה הפוגעת בצה"ל ובישראל. יעלון דיבר (יום ד', 21.5.14) בכנס השנתי לביטחון לאומי של מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל.
לדברי יעלון, "במצב שבו העולם סביבנו מסוכסך ופירוק ישויות מדינתיות, ישראל צריכה לשמור על עוצמה צבאית וכלכלית: עוצמה צבאית שתגובה בעוצמה כלכלית. כאשר ישראל תתוקף, היא צריכה לסיים את המערכה במהירות האפשרית.
"היכולת שלנו לקיים חיים פורחים נשענת בראש ובראשונה על עוצמה צבאית. זאת משדרת הרתעה, וזאת שיודעת לפעול נגד פרובוקציה. ההרתעה כיום נשענת בעיקר על מבצע עמוד ענן. מי שפועל זה לא חמאס, אלא ארגונים אחרים. החמאס מנסה להרגיע, משום שהוא זוכר את המחיר של המבצע. לכן, בהתנהלות שלנו כאשר מישהו פוגע באינטרסים שלנו, הוא משלם מחיר שמעלה את ההרתעה".
"אירן לא ויתרה על נשק גרעיני"
יעלון סקר את האיומים על ישראל בציינו, כי האיום מצד צבאות קונבנציונליים ירד, בין היתר בשל מלחמת האזרחים בסוריה והסכם השלום עם מצרים. "הגורמים סביבנו בסיוע אירן מנסים להגיע לדיוק ברקטות. הדבר יחייב טכנולוגיות בהתאם", אמר. איום הטרור, הוסיף יעלון, הוא "תופעה מטרידה של ארגונים בלי כתובת ובלי אחריות מדינתית שיכולים לפתוח חזית". על האתגר הבלתי-קונבנציונלי אמר: "האיום הכימי יורד, ואיום הגרעין האירני עדיין מרחף. המשטר האירני לא ויתר על חזונו שהוא יכולת גרעינית צבאית".
לדברי יעלון, "ישראל זיהתה את מימד האוויר והחלל כמימד ליצירת יתרון משמעותי ביותר. היכולת שלנו לבנות יכולות בחלל ובאוויר, כלי טיס מאוישים או לא מאוישים, מביאה אותנו למצב שכאשר הדרג המדיני צריך לתת מענה לפרובוקציה כלשהי, חלק גדול מהמודיעין נובע מהיכולות שלנו בחלל, יכולות כלי טיס, ויכולת פעולה מדויקת תוך זמן קצר באזור אורבני. הדבר נשען ברוב המקרים על היכולת להזניק מטוסים, להטיל חימוש מדויק, ונותן מענה שלוקח בחשבון את מרחבי התמרון. הגמישות הזאת, היא למעשה בעיקרה דרך מימד האוויר והיכולת לבצע פעולות מסוג זה".
"הזול ביותר - להתקיף"
בהתייחסו לתקציב הביטחון אמר יעלון, כי שלושה תחומים קיבלו עדיפות: "מודיעין - כדי לפעול אתה צריך מודיעין; האוויר - לבנות כוח שמסוגל תוך זמן קצר להיות מוזנק, גמיש, לקבל משימה תוך זמן קצר ולבצע אותה, לעבור מזירה לזירה; המחקר והפיתוח - דבר שבו נמצא העתיד.
"ללא ספק ההגנה הטובה ביותר היא התקפה. זה לא אומר שלא משקיעים בהגנה, אלא ברור לחלוטין שהיכולת ההתקפית היא היעילה והזולה ביותר. מיגון פסיבי עולה הרבה מאוד כסף. הגנה פעילה היא יקרה. כאשר בוחנים את הכדאיות שלה, לא צריך לבחון ביחס למיירט לבין החימוש שנורה. השיקול צריך להיות מחיר המיירט מול פוטנציאל הנזק של פגיעת החימוש בלב עיר.
"היכולת ההתקפית שאתה יוזם, תוקף ופוגע, היא היכולת שמכריעה מלחמה. יכולת הגנתית לא מכריעה מלחמה. בהסתכלות על מה השקענו ומה נכון להשקיע, היכולת ההתקפית של הכוח האווירי הוא המשתלם ביותר. אין זה מפחית בחשיבות הכוח היבשתי והימי. אנחנו לא יכולים לוותר על מטוסים מאוישים. אבל, ככל שעבר הזמן, צי כלי הטיס הלא-מאוישים גדל".
"סגירת פרויקטים תעלה כסף"
יעלון הגיב על הביקורת בנושא צמצום האימונים במקום קיצוץ בפרויקטים: "לסגור פרויקט - אז איזה? סגירת פרויקט כיום לא חוסכת כסף, אלא עולה קנס. אילו היה לי יותר כסף, היו יותר סוללות של כיפת ברזל. אבל כאשר מדובר על הסתכלות על טווחים ארוכים, אומרים: בואו נשעבד את העתיד למען ההווה, שזה יותר חמור. אנחנו פועלים על תת-תקצוב מאז 2013. יש לזה מחיר מבחינת זימוני מילואים. אפשר להבין אילוצים בתקופה של משבר כלכלי. אנחנו לא במצב של משבר כלכלי.
"אני מצר על כך שהדיונים הרציניים לא מתקיימים. מפקד חיל האוויר אומר לי: אני יודע שצריך להוריד את מספר הטיסות. התחושות הקשות הן שאנחנו מבקשים מחיל האוויר להיות מוכן בכל רגע לכל דבר, אבל נגד אומר לי: אם הייתי הולך לתחנת הדלק שמעבר לגדר, הייתי מרוויח יותר מאשר היום. רבע מהנגדים בתחילת דרכם מקבלים השלמת הכנסה.
"למי שלא הבין: הדבר החשוב ביותר, העוצמה שלנו בביטחון, היא העוצמה האנושית. מה שיש לנו היום נשען על העוצמה האנושית. האנשים האלו הולכים כשליחות, ואם קצין צעיר אומר לי שלא כל כך נוח להסתובב במדים ברחוב, וזה כבר לא שליחות ויש דה-לגיטימציה של משרתים הקבע, אז מה כן? אני מצר על כך שמתנהלת מערכה שלא פוגעת באנשים באופן אישי, אלא פוגעת בצה"ל ובישראל. אני קורא על במה זו להפסיק את זה מיד".

תאריך:  21/05/2014   |   עודכן:  21/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין משבר כלכלי, לא צריך לקצץ בביטחון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אוי בוגי: חבל על האנרגיות!
סתם 1  |  21/05/14 19:05
2
אולי צריך לקצץ בשר(הבטחון)!! ל"ת
הדודה קלרה  |  21/05/14 22:09
3
בוא תבדוק כמה מרויחים בסקטור
אלמוני שיודע  |  21/05/14 22:15
4
אין משבר כלכלי-תורידו מיסים !! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/05/14 22:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פייננשל טיימס‏
אפל במקום השני    קצת פחות מחמישית מ-100 המותגים המובילים כלולים בקטגוריית הטכנולוגיה, והם תורמים קרוב לשליש מסך ערך המותגים המובילים‏
אריאל י. לוין
האג'נדה של רפאל: רחוק וסלקטיבי    מנכ"ל אלתא: בלי ייצוא לא תתקיים התעשיה הביטחונית    מנכ"ל אלאופ: התעשיה הביטחונית לא מחפשת אקזיט
צחי הופמן
יצחקי בנציוני וסמנכ"ל השיווק יובל אטד הודיעו לבעל השליטה בן דב על התפטרותם "מסיבות אישיות"    בפברואר בוטל הזיכיון של סאני למכירת מכשירי סמסונג לחברות הסלולר
נדב נוימן
החברה מנסה להרגיע וטוענת כי לא נגנבו פרטי כרטיסי אשראי, אך מבקשת מהמשתמשים להחליף סיסמאות    המניה יורדת בכ-1.5% בוול סטריט
איציק וולף
שר החוץ תוקף את הגורמים בממשל האמריקני אשר קראו לישראל לערוך חקירה מקיפה של הריגת שני הנערים הפלשתינים בביטוניא ביום חמישי האחרון    "בסוריה נהרגו קרוב ל-170 אלף איש, חמאס הורג בלי עו"ד ובלי משפט - לא ראיתי שם את הקהילה הבינלאומית"    טוען כי הוא מסופק ביחס לאותנטיות הסרט שתיעד את הירי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il