X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האסיפה נועדה לשם אישור הסדר לפיו יוותרו בעלי המניות ומחזיקי האופציות על אחזקותיהם בחברה במסגרת מהלך כולל להשגת הסדר חובות בין צים לבין הנושים שלה
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר צים]

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר (26.5.14) לחברת צים כינוס של אסיפת בעלי מניות ומחזיקי האופציה בתוך 3 שבועות אך לא קודם ליום ה-15 ביוני. צים ביקשה אישור לכינוס האספות לשם אישור הצעה על פיה כחלק מהסדר כולל של חובותיה הנאמדים ב-4.1 מיליארד דולר יוותרו בעלי המניות ומחזקי האופציה על מלוא זכויותיהם בחברה.
מבקשתה של צים עולה כי היא מצויה כיום בשלבים מתקדמים של מהלך כולל שמטרתו השגת הסדר חובות עם הנושים השונים של החברה עליהם נמנים בין היתר עשרות בנקים מקומיים ובינלאומיים, גופים מוסדיים ישראלים, מספנה ותאגידי החכרת אניות מכולה מן המובילים בעולם.
ההסדר המתגבש עולה מהבקשה, עתיד להסדיר חובות והתחייבויות בהיקף חסר תקדים בסך כולל של למעלה מ-3 מיליארד דולר. על-פי ההסדר אמורים נושים שונים של צים לוותר לחברה על חובות בהיקפים עצומים של מעל למיליארד דולר ובתמורה יהיו זכאים קבל 100% ממניות החברה.
על-פי ההסדר המתגבש עתידה החברה לישראל שהיא החברה האם של צים למחוק מאות מיליוני דולרים שצים חייבת לה ובנוסף להשקיע בחברה במועד הסגירה ( closing) של הסדר הנושים סכום של 200 מיליון דולר. בנוסף התחייבה החברה לישראל להעמיד לצים קו אשראי בהיקף של עד 50 מיליון דולר וזאת בתמורה להקצאה של 32% מהון המניות של החברה.
הואיל ועל-פי ההסדר יוקצו כל מניות החברה לנושים מתבקשים בעלי המניות ומחזיקי האופציה לוותר על כול אחזקותיהם בחברה.
השופט עדי זרנקין ציין כי בבקשתה להורות על קיום אסיפת בעלי מניות לא עשתה צים הבחנה בין בעלי המניות הרגילות ומחזיקי האופציות, לבין המדינה כמחזיקה במניית המדינה, וכי הוא סבור שהבחנה כזו מתבקשת מאליה בייחוד על-רקע הזכויות המיוחדות הטבועות במנייה זו ובעיקר זו שעניינה הסכמת המדינה הנדרשת לשם העברת מניות בחברה והקניית השליטה בה.
לדברי השופט בשים לב למגבלת לוח הזמנים לביצוע השקעת החברה לישראל על-פי הסדר הנושים המתגבש ולפיה הסגירה של ההסדר תהיה לא יאוחר מיום ה-1 ביולי תכונס אסיפת בעלי המניות ומחזיקי האופציה בתוך 3 שבועות אך לא קודם ליום 15 ביוני.
עוד קבע השופט כי ככל שלא תושג הסכמה בין צים לבין המדינה בנוגע למניית המדינה בחברה שתייתר קיום דיון מיוחד בעניין זה, הוא קובע ישיבה מיוחדת לצורך כך ליום 16 ביוני.

פר"ק 42082-05-14
תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר לצים כינוס אספות בעלי מניות ומחזיקי אופציות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013    ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים    זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
עידן יוסף
היוהל"ן: מניעת מידע על מסלולי השירות מהבנות בשלב המשמעותי של קבלת ההחלטות מחבל ביכולתן לשרת במקום שמתאים להן ופוגע ביכולתן לממש את זכויותיהן כבנות דתיות    משרד החינוך: בת שמעוניינת להתגייס מקבלת הכוונה מהיועצת
אלעזר לוין
המפקחת על הביטוח דורית סלינגר תודיע להם, שלא יקבלו היתר שליטה    האוצר פנה לאינטרפול כדי לקבל מידע על הקבוצה הסינית    אנחת רווחה אצל אלשטיין ובן משה
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר בעצרת הממלכתית לציון יום ירושלים כי בירת ישראל לא תחולק עוד    "מערערים לא רק על ריבונותנו בירושלים אלא גם מכחישים את קיום בית המקדש והזיקה היהודית לירושלים"
יצחק דנון
בית המשפט דחה את עמדת כונס הנכסים הרשמי לפסוק לנאמן כ-424,00 שקלים בתוספת מאמץ מיוחד ופסק לנאמן את השכר שהתבקש על ידו, ואולם דחה את בקשתו לתוספת מאמץ מיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il