X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קוק, בעלי חברת איתותים למשקיעים בארה"ב, טוען: אינדיקטור מיוחד שפיתחתי הפך לאחרונה שלילי, וזה קרה רק פעמיים בעבר - רגע לפני המפולות הגדולות בשנים 2000 ו-2008 הוא רומז כי מפולת של 40% נמצאת מעבר לפינה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"אני יותר פסימי היום על השוק מכפי שהייתי אי-פעם" - כך כותב מארק קוק לאתר מרקטוואץ' לאחר ירידות של יותר מ-1% אמש בוול סטריט ועל-רקע סימני החולשה שמגלה השוק לאחרונה. קוק הוא בעלי "The Mark D. Cook Advisory Service", שירות איתותים למשקיעים בארה"ב.
קוק טוען במאמר שאנשים בוול סטריט מדברים על מפולת של 40%: "התפוצצות הבועה בשוק הנפט לאחרונה הציתה דיבורים בכל העולם. אנשים שואלים מה אם גם שוק המניות יקרוס ב-40%. ובכן, היסודות בשוק המניות האמריקני מתפוררים, ולפי החישובים שלי - זה שידור חוזה של מה שקרה בשנים 2000 ו-2008".
קוק מתבסס על אינדיקטור שפיתח, בשם The Cook Cumulative Tick indicator (או CCT), שמודד מספר מרכיבי שוק כדי לנתח את הסנטימנט. בבסיס האינדיקטור ניצב ניתוח של עוצמת הקניות של המשקיעים לעומת המכירות והנחת המוצא היא ששוק שורי בריא הוא כזה שחווה בעיקר קניות של מניות, ולהפך.
אחד הדברים שהמדד בוחן הוא היחס בין מספר הטיקים החיוביים לעומת הטיקים השליליים בבורסת ה-NYSE (טיק חיובי - כאשר שער מניה עולה ברגע מסוים בעקבות קנייה; טיק שלילי - ירידה ברגע מסוים בעקבות מכירה). היחס הזה מרמז על עוצמת הקניות בשוק.
מרכיב נוסף באינדיקטור ה-CCT מתייחס ל"שעון הגדול" ("big block"). לדברי קוק, בשוק שורי יש מספר מחזורים של "שעונים גדולים" של קניות מניות, כלומר מדידה של כמות גדולה של "טיקים חיוביים" בדבוקות (מעל 1,000 טיקים חיוביים ברגע) - מה שמלמד על קנייה של גופים מוסדיים גדולים. לפי קוק, הדבר מלמד על שוק שורי בריא, אך הוא מסביר שהיום המוסדיים כבר לא קונים בשוק ("הכסף המוסדי הגדול בשוק התייבש").
קוק טוען שכבר בדצמבר ובתחילת החודש התגלו איתותים שליליים בשוק ושמבחינה טכנית מדד S&P 500 יצר "פסגה משולשת" ברמה של כ-2,088 נקודות. לדבריו, מדד CCT שלו שלילי בימים אלה למרות הראלי האחרון, וזה קרה בעבר רק פעמיים: במארס 2000 ובדצמבר 2007 - בשתי הפעמים לפני מפולות גדולות שאירעו בשווקים עם צניחה של יותר מ-30%.
"אני כ"כ דב עם השוק, שאני מתחיל לגדל פרווה", הוא כותב.
קוק מספק 4 אבחנות שלו על השוק:
1. "המוסדיים לא קונים. בלי תמיכת המוסדיים, השוק בבעיה... אני רואה שהשוק עלה והמוסדיים לא קנו, לא השתתפו בחגיגה. זה סימן דובי".
2. "יש יותר שעונים גדולים שליליים ב-CCT מאשר חיוביים. זה אומר שגלי העליות קצרי טווח".
3. "שוק המניות נסחר היום ברמה נמוכה יותר בהשוואה למה שהיה לפני ההכרזה על ההקלה הכמותית באירופה. כלומר, חדשות חיוביות לא משפיעות הרבה זמן על השוק".
4. "מחזורי המסחר, השפלים הנמוכים יותר והשיאים הנמוכים יותר - כל אלה מעידים על תבנית טכנית של הידרדרות".
קוק טוען שהמצב היום בשוק מזכיר לו נאום שנשא בפני סטודנטים בינואר 2000, חודשים ספורים לפני התפוצצות בועת הדוט-קום: "אמרתי להם, אם אתם בשוק המניות - צאו עכשיו או שתמותו".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/01/2015   |   עודכן:  29/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מארק קוק: "אם אתם בשוק המניות - צאו עכשיו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיש בסה"כ גורו
urixo  |  29/01/15 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סבורה שיש להעריך מהימנות עדים על סמך ראיות אוביקטיביות    אומרת שלעיתים על השופטים להזכיר לעצמם שהוצאות אינן כלי לאיום    מגלה שהיא רושמת לעצמה מה שלא נרשם בפרוטוקול
איתמר לוין
אפריקה-ישראל תעשיות תשלם 4 מיליון שקל משום שלא חשפה מו"מ של חברת-הבת נגב קרמיקה ערב הצעת רכש למניותיה    בכירים בקבוצה ישלמו למעלה מ-600,000 שקל בשל ההפרות
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בחיפה דורש מנכים המבקשים לחנות בחניית נכה בחינם, כפי שמתיר להם החוק, להביא אל מזכירות בית המשפט את תג הנכה של הרכב    ניסיון להצגת תעודת נכה נענה בסירוב    הנכים ומלוויהם נאלצים לבחור האם לשלם את דמי החניה ולא לנצל את ההטבה המגיעה להם או לכתת רגליהם אל המזכירות, בחזרה לרכב להחזרת תג החניה ורק אז אל הדיון שלשמו הגיעו    מזכיר בית המשפט ניסה להפסיק בכוח תיעוד מצולם של העוול
יצחק דנון
אדם טבע ודין מבקשת מבית המשפט לקבוע, כי תוכניות הבינוי של מתחם מחנות צה"ל לא יטופלו במסגרת הותמ"ל, בין היתר בשל זיהום הקרקע והמים
עופר וולפסון
חברת-הבת הפינית של גזית גלוב תרכוש את הנכס, שיכלול שטח להשכרה של כ-19 אלף מ"ר ובנייתו צפויה להיות מושלמת עד הרבעון השני של 2017, לפי תשואה של 6.25%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il