X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תנועת חמאס מנסה להסיר את המצור הימי מעל הרצועה באמצעות משט חדש ומשא-ומתן עקיף עם ישראל על הסכם רגיעה ארוך טווח נמל ימי בעזה שלא יהיה בפיקוח ביטחוני של ישראל יסכן את ביטחונה
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: פלאש 90]

תנועת חמאס מחדשת את הפעילות להסרת המצור הימי מעל רצועת עזה. לפני כמה ימים הפליגה משבדיה ספינה בדרכה לרצועת עזה, ועליה כמה דמויות פוליטיות מאירופה אשר הפלשתינים שומרים את זהותן בסוד, במטרה לציין את יום השנה החמישי לאירועי הספינה הטורקית "מרמרה" בחודש מאי 2010.
עלאא' א-דין אלבטא, ראש "הוועדה הממשלתית לשבירת המצור", הודיע כי הפלגת הספינה לעבר חופי עזה נקראת "משט החופש מס' 3" וכי הספינה תגיע לחופי עזה בסוף החודש. לדבריו, מארגני המשט השיגו חתימות של 100 חברים בפרלמנט האירופי אשר תומכים במשט ושהסכימו לכך שניתן יהיה לבצע חיפוש בספינה בכל נמל אירופי כדי להוכיח שמדובר ב"משט של שלום".
תנועת חמאס מנסה לחדש את הפעילות לשבירת המצור הימי של ישראל ומצרים על חופי רצועת עזה. גורמים בחמאס מעריכים שמצבה של ישראל קשה יותר היום בזירה הבינלאומית בעקבות תופעת החרם והפנייה הפלשתינית לבית הדין הבינלאומי בהאג, ולכן היא תימנע מלתקוף את הספינה כפי שעשתה בזמנו לספינת ה"מרמרה". ההערכה היא כי ישראל תאלץ את הספינה להפליג מלב ים לעבר נמל אשדוד ולא תאפשר לה להגיע לחופי עזה.
לדברי הגורמים האלה, ישראל כבר פועלת באופן דיפלומטי בכמה בירות אירופיות כדי לנסות ולעצור את המשט. על-פי מקורות בחמאס, התנועה מנסה להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל באמצעות מתווכים בינלאומיים, לאחר שמצרים הוציאה עצמה מפעולת התיווך לאחר המחלוקת העמוקה שלה עם תנועת חמאס והאשמתה כי היא מעורבת בפעולות טרור בתוך מצרים.
במרכז המגעים דרישה של תנועת חמאס כי במסגרת הסכם הרגיעה ארוך הטווח יותר לה להתחיל בבניית הנמל הימי ברצועת עזה. כזכור, זו הייתה הדרישה העיקרית של תנועת חמאס במהלך מבצע צוק איתן, אולם היא לא השיגה את מטרתה ובכך החמיצה את ההישג העיקרי שלו היא ציפתה במהלך המלחמה האחרונה.
ישראל הסכימה במסגרת הסכמי אוסלו להקמת נמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה, אולם חמאס, שהתנגדה להסכם, לא מציינת זאת במפורש. הנימוקים של תנועת חמאס הם כי הנמל הוא צורך פלשתיני בסיסי ברצועת עזה כדי להשתחרר מהתלות הכלכלית בישראל ובמצרים, וכי זהו צעד ראשון של ריבונות לקראת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. ישראל שולטת בכל המעברים לרצועת עזה ומטילה מצור ימי על הרצועה כדי למנוע הברחות נשק אליה.
בתנועת חמאס מכנים את הפעילות להסרת המצור הימי מעל הרצועה בשם "מערכת הנמל" והפעילות בנושא הזה תגבר בשבועות הקרובים במקביל לניסיונות של גורמים בינלאומיים להשיג הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לתנועת חמאס.
למרות שישראל הסכימה להקמת נמל ימי במסגרת הסכם אוסלו, יש לזכור כי מדובר בסכנה ביטחונית כל עוד תנועת חמאס שולטת ברצועת עזה. תנועת חמאס מנסה להצטייד בטילים ורקטות מאירן באמצעות הברחות דרך הים. הקמת נמל ימי תקל עליה את פעילות ההברחות, מכיוון שמשמעות הקמת הנמל תהיה הסרת המצור הימי מעל הרצועה.
סידורי הביטחון שישראל צריכה לדרוש בכל הסכם רגיעה ארוך טווח עם תנועת חמאס צריכים להיות קפדניים ביותר, באופן שיאפשר את בדיקת הספינות שמגיעות לנמל עזה בצורה יסודית כדי למנוע הברחות אמצעי לחימה. הדרישה הראשונה של ישראל צריכה להיות שהנמל יוקם בחלק הצפוני של הרצועה, סמוך לגבול עם ישראל, כדי שישראל תוכל לעשות את הבדיקות הביטחוניות הדרושות.

תאריך:  21/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הסכם אוסלו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משט נוסף בדרכו לרצועת עזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אפקט נאום 'הבהמות'=זוכרים?מילי
קורןנאוה טבריה  |  21/06/15 05:49
2
אפשר להטביע אותו
אהרון שחר  |  21/06/15 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה הגדיר את רצח המטייל הישראלי במעיין סמוך לדולב כ"מעשה נתעב ושפל"    "נפעל בכל הכוח לתפוס את הרוצח ולהענישו בכל חומרת הדין"    הלווית דני גונן - הלילה ב-23:00 בבית העלמין בלוד
איציק וולף
החל ממחר ישבתו חברי הסגל האקדמי הזוטר בקמפוסים של האוניברסיטה העברית ללא הגבלת זמן בדרישה למנוע פיטורי 80 חברי סגל מהפקולטה למדעי הרוח
איציק וולף
שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר נחת בנמל התעופה הית'רו ועזב אותו ברכב של שגרירות ישראל    זאת לאחר שהתעורר חשש כי יוצא נגדו צו מעצר
יואב יצחק
רב-ניצב יוחנן דנינו דחה רעיון להאריך כהונתו בכמה חודשים נוספים    עומד לסיים תפקידו ביום 01.07.15    המועמדים הרציניים מתוך המשטרה: זוהר דביר, יורם הלוי, אהרון אקסול, בנצי סאו, זוהר דביר    המועמדים החיצוניים: שחר איילון, יואב סגלוביץ', דוד צור    ראש הממשלה טרם הציג מועמדו
עופר וולפסון
מכרה את 28.4% מהמניות בהן היא מחזיקה בחזרה לחברה במטרה להביא סוף להתדיינות המשפטית בטענה לגניבת מידע מוגן בזכויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il