X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנאי: תוספת דיפרנציאלית; אחרת, האוצר מוכן לתוספת של 3.5 מיליארד שקל בהסתדרות דורשים 11 מיליארד שקל אם לא יהיו הסכמות - מחר ב-6:00 יושבת המשק המדינה לביה"ד: למנוע השביתה בבתיה"ס
▪  ▪  ▪
משה כחלון, אבי ניסנקורן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"השביתה מיותרת, לא צריך להעניש את עם ישראל, הוא לא אשם" - כך אמר (יום ג', 22.12.15) שר האוצר משה כחלון במפגש עם עיתונאים בלשכתו בתל אביב.
לדבריו, "אני מקווה שתימנע שביתה. כל האיום הזה (של השביתה) הוא פזיז צריך למצות את המו"מ. הוויכוח הוא לא אם לתת וכמעט גם לא כמה לתת. הוויכוח הוא איך לחלק את זה. אנחנו חושבים שאחרי כשמדברים כל-כך הרבה זמן על צמצום פערים הגיע הזמן להשתמש בכלי הזה של תוספת שכר לצמצום פערים".
במוקד המו"מ המתנהל בין האוצר להסתדרות על הסכם השכר החדש לעובדי המגזר הציבורי עומדות שתי סוגיות: גובה תוספת השכר ואופן חלוקתה. גורמים באוצר אמרו היום כי בתרחיש המירבי שבו ההסתדרות תסכים למודל הדיפרנציאלי ולשורת דרישות נוספות בתחום הגמישות הניהולית וההתייעלות יהיה האוצר מוכן לתת תוספת תקציבית של עד 7.5 מיליארד שקל עבור תוספות השכר והפיצוי לעובדים על העלאת שכרם באיחור (ההסכם מתייחס לשנים 2013-2018), כלומר סכום הקרוב יותר לדרישת ההסתדרות המקורית של 11 מיליארד שקל.
לעומת זאת, בתרחיש ההפוך שבו ההסתדרות אינה מוכנה לקבל אף אחת מדרישות האוצר, מוכן האוצר לשלם 3.5 מיליארד שקל. בתרגום לאחוזים מדובר על תוספת של3.5%-7.5% או 0.5-1.5% לשנה על-פני חמש שנות ההסכם.
כאמור, האוצר מתעקש שתוספת השכר תחולק לראשונה באופן שווה בין כל חצי מיליון עובדי המגזר הציבורי, כך שבפועל בעלי שכר נמוך יקבלו תוספת גדולה יותר באחוזים מבעלי שכר גבוה. באוצר מסרבים לומר מה יהיה גובה התוספת הכספית אולם אומרים שכל אחוז תוספת שווה ל-100 שקל לעובד - כך שבממוצע יקבלו העובדים תוספת של 750 שקל לעובד, בתרחיש המירבי.
בינתיים, צוותי המו"מ של האוצר וההסתדרות ממשיכים לדון היום ברקע מרחף איום השביתה במשק שאמורה להיכנס לתוקף מחר (ד') בשעה 6:00 אם לא יגיעו הצדדים להסכמות. במקביל פנתה המדינה לביה"ד לעבודה בבקשה למנוע את השבתת מערכת החינוך.
משרדי האוצר והחינוך, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות (ת"א, ירושלים, חיפה) הגישו היום לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת של ארגון המורים החל ממחר בבוקר. לטענת המדינה, ארגון המורים התחייב במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" על "שקט תעשייתי" עד סוף אוגוסט 2017 ולכן אינו יכול להשבית את הלימודים, וגם הסתדרות המורים התחייבה ל"שקט תעשייתי" בהסכם שנחתם עמה בכל הקשור לשביתות כלליות במשק.
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר כי "אנו מצפים מההסתדרות למצות את המשא-ומתן ולדאוג באמת לעובדים החלשים, ולא לגרום לנזקים למשק הישראלי בצורה של שביתה פראית ולא נחוצה. בכל מקרה, אנו פונים לבית המשפט במטרה לאפשר את המשך התנהלותם הרגילה של אזרחי ישראל".

תאריך:  22/12/2015   |   עודכן:  22/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר מוכן להתגמש ולתת 7.5 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לדחות עד סוף 2016 את החובה על רשות הרישוי למסור מידע על נקודות תעבורה בחידוש רישיון רכב    משרד התחבורה: בשל מורכבות המידע אנשים קיבלו נתונים שגויים    ח"כ פרי דרש שתיקון התקלה יבוצע עוד לפני סוף 2016    יו"ר מתונה: "במקום לציית לחוק מבקשים אותו למחוק"
עידן יוסף
אמר לניצולת שואה: "אני עמדתי בתור במרוקו עם סיר לקבל אוכל"    מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד הרווחה התחייבו: בתי תמחוי לניצולי שואה לא ייסגרו
מחלקה ראשונה
מחאה מקיר לקיר בוועדת הכספים בעקבות היעדרות משרד הכלכלה מדיון על אי-אכיפת הורדת המע"מ    היו"ר: "מוחה בתוקף על היעדרות נציגי משרד הכלכלה. ועדת הכספים תקיים דיון מקיף לקידום מדיניות מיסים שתיטיב עם האזרחים"
איתמר לוין
התנועה דורשת משרת המשפטים להשעות מיידית את פרקליט המדינה בעקבות הביקורת חסרת התקדים שמתחה עליו נציבת הביקורת, הילה גרסטל
איתמר לוין
ביהמ"ש הורה לראש עיריית חיפה לבחון שוב האם לבטל את רשיון חוות הנפט הגולמי בקריית חיים    קבע שביטול הרישיון אשתקד היה תקין, אך יש לבדוק האם הנסיבות השתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il